  • 1. Data: 2006-05-21 16:20:00
    Temat: Czy notariusz postapil prawidlowo?
    Od: "kichu" <kichu24@(nospam)tlen.pl>

    Witam
    Po krotce opisze moja sytuacje.
    Kilka dni temu sprzedalem dzialke ktorej bylem wspolwlascicielem z moja
    ciocia.Moj udzial to 515/1000 do 485/1000 cioci.Z powodu stalego pobytu za
    granica u notariusza reprezentowala mnie ciocia majaca moje
    pelnomocnictwo.Jednakze z uwagi na fakt ze ciocia jest osoba ktorej czasami
    srednio mozna zaufac, ustanawiajac pelnomocnictwo zaznaczylem ze zbycie
    mojej czesci udzialow w dzialce moze nastapic tylko u notariusza mojego
    notariusza.Znalazl sie klient, ktory dzialke chcial kupic w ciagu jednego
    dnia i albo umowa zostanie zawarta u jego notariusza albo odstepuje od
    umowy.Notariusz u ktorego zostal podpisany akt notarialny ominal paragraf o
    koniecznosci zbycia moich udzialow w innej kancelari.Ciocia podpisala mu
    tylko oswiadczenie, ze jak wroce do kraju w czerwcu to zjawie sie u niego i
    podpisze mu zgode na zawarcie umowy w jego kancelari.Czy mogl tak zrobic?I
    drugie pytanie.Kwota ze sprzedazy zostala podzielona na dwie ROWNE czesci.W
    pelnomocnictwie i w wyciagu z ksiegi wieczystej stoi jak byk napisane ze ja
    mialem wiekszy udzial.Czemu notariusz nie dopilnowal tego faktu tylko
    dopuscil do tego zebym dostal mniej pieniedzy?Jak mam teraz postapic?Do kogo
    wystapic o zwrot roznicy?Ciocia na pewno nie zwroci mi jej polubownie a
    kwota jest za mala zeby sie o nia sadzic.
    Ogolnie czy zachowanie notariusza bylo prawidlowe?

  • 2. Data: 2006-05-21 17:10:38
    Temat: Re: Czy notariusz postapil prawidlowo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kichu [###kichu24@(nospam)tlen.pl.###] napisał:

    Moim zdaniem transakcja w odniesieniu do Twojej części jest nieważna,
    bowiem nie można przenieść własności nieruchomości pod warunkiem
    zawieszającym. A tak zrobił notariusz, bowiem własność już przeniósł,
    choć Ty na to zgodę masz wyrazić w czerwcu.

    Teraz masz dwa wyjścia. Albo przejść do porządku dziennego nad tym
    faktem, jeśli uważasz, że mimo wszystko nie zostałeś oszukany, albo
    kierować do sądu powództwo o unieważnienie aktu notarialnego z uwagi
    na brak umocowania prawnego sprzedającego.

  • 3. Data: 2006-05-21 19:41:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > kierować do sądu powództwo o unieważnienie aktu notarialnego z uwagi
    > na brak umocowania prawnego sprzedającego.

    A najlepiej powiedzieć ciotce, że albo odda należną mu część pieniędzy,
    albo wystąpi do sądu o unieważnienie aktu.

  • 4. Data: 2006-05-21 20:15:38
    Od: "kichu" <kichu24@(nospam)tlen.pl>

  • 5. Data: 2006-05-25 17:33:29
    Od: Jarosz<j...@w...pl>

    miał obowiązek dopilnować. Notariusze są ubezpieczeni - możesz też do niego
    wystąpić z roszczeniem. Zapoznaj się z ustawą o notariacie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-05-25 17:43:05
    Od: Kaśka<a...@w...pl>

    a pytanie jest takie czy pelnomocnictwo którego udzieliłeś ciotce miało forme
    aktu notarialnego? polecam lekturę art. 99 KC... Jeśli nie, to cała umowa jest
    nieważna. A tak na marginesie... na przyszlość może nie udzielaj pełnomocnictwa
    osobom którym nie ufasz ;-)

    -> http://usenet.pomocprawna.info