  • 1. Data: 2006-05-21 11:30:40
    Temat: Jazda pod wplywem alkocholu
    Od: t...@g...com

    Witam
    Wczoraj mialem nieprzyjemna sytuacjie zabrania prawa jazdy za
    prowadzenie pod wplywem(1 promil)
    Jestem zalamany i zly na siebie ,poszukuje informacji jakie sa
    konsekwencjie tego "wyczynu".
    Na jaki okres zabiara mi prawojazdy?Czy bede musial je zrobic
    ponownie?iI jaka moze byc kara pieniezna?
    Z gory dziekuje za info osob znajacych emat
    Pzd,

  • 2. Data: 2006-05-21 11:40:03
    Temat: Re: Jazda pod wplywem alkocholu
    Od: ELCO <e...@p...onet.pl>

    t...@g...com napisał(a):
> [...]
    > ponownie?iI jaka moze byc kara pieniezna?
    > Z gory dziekuje za info osob znajacych emat

    Osobiscie mam nadzieje ze konsekwencje beda jak najwieksze.
    Niestety dostaniesz tylko wyrok ktory zabierze Ci prawko
    na 2 lata i bedziesz musial zdawac je od nowa.
    Ale powtarzam ze ja bym Ci zabral prawko dozywotnio.
    Niestety prawo w polsce jest zbyt poblazliwe.

  • 3. Data: 2006-05-21 11:47:40
    Od: k...@w...pl

    Na innych forach wyczytalem ze moze byc zabrane na 12 miesiecy ,czy
    przepisy sa sztywne czy ma co s na to wplyw?
    A swoj wystepek rowniez potepiam!!!!!

    Ewentualnie moze masz jakis link do przepisow prawbych w takiej
    sytuacji?

  • 4. Data: 2006-05-21 11:53:40
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > konsekwencjie tego "wyczynu".
    > Na jaki okres zabiara mi prawojazdy?Czy bede musial je zrobic
    > ponownie?iI jaka moze byc kara pieniezna?

    grozi za to do 2 lat pozbawienia wolności. Zakaz prowadzenia pojazdów - od
    roku do 10 lat.
    Gdybym miała wróżyć to pewnie dostaniesz rok w zawieszeniu na dwa lata i 2
    lata zakazu prowadzenia pojazdów. No i na dokładkę grzywna (trudno
    powiedzieć ile - to zależy w dużej mierze od zasobności twojego portfela).
    Radzę okazywać skruchę inaczej sąd może okazać się surowszy niz moje
    przewidywania ;) W tej chwili panuje tendencja do surowego karania takich
    przestępców jak ty (chociaż zapewne przestępcą się nie czujesz). Może to co
    cię spotkało otrzeźwi cię trochę - ciesz się że nie spowodowałeś wypadku :/

    Iza

  • 5. Data: 2006-05-21 11:57:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ELCO napisał(a):

> [...]
    > na 2 lata i bedziesz musial zdawac je od nowa.
    > Ale powtarzam ze ja bym Ci zabral prawko dozywotnio.
    > Niestety prawo w polsce jest zbyt poblazliwe.

    dozywotnio to jednak moim zdaniem zbyt surowo, blad moze popelnic kazdy,
    z wiekiem sie w glowkach zavzyna ukladac :) jakies 10 lat by starczylo.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 6. Data: 2006-05-21 12:21:16
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R." wrote:

    > dozywotnio to jednak moim zdaniem zbyt surowo, blad moze popelnic kazdy,
    > z wiekiem sie w glowkach zavzyna ukladac :) jakies 10 lat by starczylo.

    No to jest od roku do 10 lat. Moim zdaniem pierwszy raz mogloby byc
    wiecej orzekane. A moze to wystarczy...? Za to recydywa powinan byc
    karana - juz bez zawiasow.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 7. Data: 2006-05-21 12:23:10
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...
    > Na innych forach wyczytalem ze moze byc zabrane na 12 miesiecy ,czy

    Jak juz to na rok :) - w miesiacach to tylko za jazde w stanie po spozyciu
    (0,2-0,5 o/oo) ale rok to dolna granica. Moze gdybys mial 0,6 o/oo i okazal
    skruche :) do tego grzywna, nawiazka, zawiasy i koszty postepowania.
    Poza tym radze kupic slownik ortograficzny :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-05-21 12:32:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    iza wrote:

    > przewidywania ;) W tej chwili panuje tendencja do surowego karania takich
    > przestępców jak ty (chociaż zapewne przestępcą się nie czujesz). Może to co

    Ale należy zaznaczyć, że odczucia nie zmienią faktu, że w papierach
    będzie teraz "karany".

  • 9. Data: 2006-05-21 12:38:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    k...@w...pl wrote:

    > Ewentualnie moze masz jakis link do przepisow prawbych w takiej
    > sytuacji?

    Kodeks Karny. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji.

  • 10. Data: 2006-05-21 12:42:50
    Od: ELCO <e...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale należy zaznaczyć, że odczucia nie zmienią faktu, że w papierach
    > będzie teraz "karany".

    Eee... chyba tylko przez 5 lat. Potem jak wystapi o zaswiadczenie o
    niekaralnosci, to bedzie czysty.