  • 1. Data: 2006-05-21 09:17:56
    Temat: nowa nazwa działalnosci gospodarczej
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    podobny post widziałem tutaj jakis czas temu, ale niestety nie padła tam
    odpowiedz..
    prowadze firme, (jednoosobowa działalnosc gospodarcza) ktora nazywała
    się ołówki kowalski. teraz profil firmy zmienił się bardzo i nie
    sprzedaje juz ołówków, ale tworze strony www, chce miec nazwe kowalski
    webmastering, ale w czym jest problem? Wiele usług (robie takze hosting)
    podpiałem umowy, na łącza, leasing, etc. nie chce robic cesji tych umów
    bo to wiąze się z kosztami, ale miec tak jakby dwie nazwy na jedną
    działalnosci (wiadomo, dla osoby fizycznej, nazwą firmy jest jej imie i
    nazwisko a reszta to "ozdobniki") ale jak to zrobic, by było ok pod
    kazdym względem?
    bym mógł dostawac i wystawiac faktury podpisując się: kowalski
    webmastering i kowalski ołówki (w zaleznosci od kontrachenta)?
    oczywisnie, dla kowalski ołówki odpowiednie PKD mam wpisane, ale chodzi
    o tą nieszczęsną nazwę działalnosci..
    co mogę zrobic by osiągnąć efekt, jaki potrzebuje?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2006-05-21 09:52:20
    Temat: Re: nowa nazwa działalnosci gospodarczej
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > się ołówki kowalski. teraz profil firmy zmienił się bardzo i nie
    > sprzedaje juz ołówków, ale tworze strony www, chce miec nazwe kowalski
    > webmastering, ale w czym jest problem?

    Skoro nie produkujesz juz olowkow, to zmodyfikuj nazwe w EDG.

> [...]
    > o tą nieszczęsną nazwę działalnosci..
    > co mogę zrobic by osiągnąć efekt, jaki potrzebuje?

    Wydaje mi sie, ze trzeba wybrac nazwe jakas najbardziej uniwersalna:
    Kowalski Design, Kowalski Partner, itp. a reszte zalatwiac markami
    handlowymi, ktorych w EDG rejestrowac nie trzeba.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-21 12:03:14
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro nie produkujesz juz olowkow, to zmodyfikuj nazwe w EDG.
    produkcja ołówków to jakies 25% moich przychodów i w przyszłości (za 3
    lata) pewnie spadnie do 10%

    > Wydaje mi sie, ze trzeba wybrac nazwe jakas najbardziej uniwersalna:
    > Kowalski Design, Kowalski Partner, itp. a reszte zalatwiac markami
    > handlowymi, ktorych w EDG rejestrowac nie trzeba.
    czyli np.
    pozostawić nazwe firmy taką jaka jest
    a kreować marki?

    a w rozliczeniach, posługiwać się normalnie nazwą działalnosci tak jak
    do tej pory?

    a są mozliwosci
    np, wpisów 2 nazw do EDG?
    skoro to i tak jedno osobowa działalnosc gospodarcza?

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2006-05-21 13:24:00
    Od: "Roxy " <r...@W...gazeta.pl>

    icek <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > działalnosci (wiadomo, dla osoby fizycznej, nazwą firmy jest jej imie i
    > nazwisko a reszta to "ozdobniki") ale jak to zrobic, by było ok pod

    Jeśli firmę masz na książkę przychodów - zmień w gminie wpis na np. PHU
    Complex - Jan Kowalski /przedsiebiorstwo handlowo usługowe, nazwa..., imię i
    nazwisko - ja podałam przykład :)/, w gminie wpisujesz kilka rodzajów
    działalności-podstawowa, np. webmastering,dodatkowa-sprzedaż ołówków .
    Te same zmiany nanosisz w Regonie, oraz w urzędach robisz aktualizację
    danych na odpowiednich formularzach.
    W nazwie możesz wpisać również: PHU "Complex" - Jan Kowalski
    webmastering,produkcja ołówków

    Takie same dane, jak na wpisie - musisz mieć na pieczątce i w fakturach.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-21 16:46:22
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Roxy napisał(a):

> [...]
    > webmastering,produkcja ołówków
    >
    > Takie same dane, jak na wpisie - musisz mieć na pieczątce i w fakturach.
    to rozumiem, ale problem jest w tym
    ze kupe umów (z dostawcami) mam na kowalski ołówki
    miedzy innymi łacza (dla hostingu) i np. taka tp chce za cesje praw do
    umowy 50% instalacji
    umów tego typu mam niestety pełno :(
    to jest własnie minus zmiany samej nazwy na inną
    dlatego szukam alternatywnych rozwiązań

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2006-05-21 16:59:03
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > umowy 50% instalacji
    > umów tego typu mam niestety pełno :(
    > to jest własnie minus zmiany samej nazwy na inną

    Ale jaka cesja????
    Jak moze byc cesja pomiedzy Janem Kowalskim a tym samym Janem Kowalskim.
    Nie bedzie zadnej cesji. Po prostu zmienisz dane abonenta.
    A jesli nie bedzie sie chciala zgodzic, bedziesz do znudzenia wysylal im
    noty korygujace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-21 17:04:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD napisał(a):

> [...]
    > Nie bedzie zadnej cesji. Po prostu zmienisz dane abonenta.
    > A jesli nie bedzie sie chciala zgodzic, bedziesz do znudzenia wysylal im

    100 % racji. Wpis do EDG będzie ten sam (z tym samym numerem), zmieni
    się nazwa i zakres działalności. Nie raz przedsiębiorcy zmieniają nazwę,
    więc nie będzie z tym żadnego problemu. Wysyłasz więc pisemko o zmianę
    danych + kopię wpisu EDG/REGON

    M.

  • 8. Data: 2006-05-21 18:29:56
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > się nazwa i zakres działalności. Nie raz przedsiębiorcy zmieniają nazwę,
    > więc nie będzie z tym żadnego problemu. Wysyłasz więc pisemko o zmianę
    nie sądze aby z tp czy innym telekomem poszło mi tak łatwo :(
    pomysle o stworzeniu marek w takim razie..

    --
    pozdros
    icek

  • 9. Data: 2006-05-21 20:59:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > nie sądze aby z tp czy innym telekomem poszło mi tak łatwo :(
    > pomysle o stworzeniu marek w takim razie..

    Marki markami, ale nazwe uniwersalna tez musisz ladna miec :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-05-22 11:40:51
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    SDD napisał(a):
    > Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Marki markami, ale nazwe uniwersalna tez musisz ladna miec :)
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    a nie moge miec drugiej nazwy przy EDG?
    to by było najłatwiejsze :)