  • 1. Data: 2005-05-03 09:42:34
    Temat: zgłoszenie wierzytelności wobec dłużnika będącego w upadłości
    Od: "as" <a...@a...pl>

    Witam,

    Mam prośbę o pilną pomoc w związku ze składaniem wniosku zgłaszającego
    wierzytelności do sądu upadłościowego. Otóż złożyłem taki wniosek i odesłano
    mi go w celu uzupełnienia braków. Niektóre braki usunę bez problemu
    natomiast inne nastręczają mi kłopotu. Jeśli ktoś mógłby pomóc to bardzo
    proszę odpisać na grupie (będę ją przeglądał).

    1. do jakiej kategorii zaliczyć wierzytelności:
    a/ zwrot kosztów procesowych (wyrok wydany przed zgłoszeniem upadłości)
    b/ wypłata dywidendy należnej wspólnikowi (była uchwała zarządu przed
    upadłością)

    2. jak określić zabezpieczenie związane z wierzytelnością oraz sumę
    zabezpieczenia

    Czytałem USTAWĘ z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze
    (http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/809_u.htm) Art. 342. mówi coś na temat
    kategorii ale nie wiem jak to klasyfikować. Proszę o poważne odpowiedzi.

    Pozdrawiam - Andy

  • 2. Data: 2005-05-03 15:23:35
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Jeżeli nie miałeś żadnych zabezpieczeń to zgłaszasz wierzytelności zaliczone
    do IV grupy.
    Szansa na odzyskanie niewielka, no chyba że jesteś jedynym wierzycielem.
    pka