  • 1. Data: 2005-05-03 09:30:46
    Temat: pensja i prowizja..
    Od: "veilchen" <r...@i...net.pl>

    witam,
    mam pewien problem.. pracuje w duzej firmie produkcyjno-handlowej, w
    najblizszym czasie pojawia sie pierwsze efekty mojej pracy i szef
    zaproponowal mi abym otworzyl wlasna dzialalnosc gospodarcza i prowizje od
    sprzedazy wlasnie fakturowal przez siebie.. a nadal normalnie bedac na
    etacie zarabial podstawowa pensje,
    jakie jest Wasze doswiadczenie w tej sprawie? czy widzicie jakies
    zagrozenia? bo z tego co wiem to bede musial sam sobie oplacac ubezpieczenie
    zdrowotne.
    czy nie ma tu sprzecznosci interesow (chodzi o konkurencje), ze wlasciwie za
    to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?
    pozdrawiam
    veilchen

  • 2. Data: 2005-05-03 09:39:47
    Temat: Re: pensja i prowizja..
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-05-03 11:30, veilchen rzecze:
    [..]
    > czy nie ma tu sprzecznosci interesow (chodzi o konkurencje), ze wlasciwie za
    > to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?

    Twój szef popełnia błąd - ZUS i tak każe mu zapłacić składki od tych
    "prowizji".
    Podatkowo możesz pracować w danej firmie i wystawiać jej faktury, ale
    ZUS i tak się przypieprzy, że to są wynagrodzenia, a nie prowizje.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2005-05-03 09:44:00
    Od: "veilchen" <r...@i...net.pl>

> [...]
    > Podatkowo możesz pracować w danej firmie i wystawiać jej faktury, ale ZUS
    > i tak się przypieprzy, że to są wynagrodzenia, a nie prowizje.

    dzieki za szybka odpowiedz :))
    ale ZUS sie przypieprzy niezaleznie od tego co napisze na tej fakturze (to
    znaczy co wyfakturuje)? np. uslugi doradcze, sporzadzenie ofert handlowych
    itd. itp.???
    pozdrowienia
    veilchen

  • 4. Data: 2005-05-03 09:47:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-05-03 11:44, veilchen rzecze:
> [...]
    > znaczy co wyfakturuje)? np. uslugi doradcze, sporzadzenie ofert handlowych

    Nie pamiętam orzecznictwa. Musisz poszukać na jakichś serwisach
    prawnych, nie pamiętam czy zawsze się dopieprzają, czyli nawet wtedy gdy
    faktura jest za inny rodzaj pracy niż świadczony wg umowy o pracę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 5. Data: 2005-05-03 09:48:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "veilchen" <r...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?

    przez rok czasu nie mozesz wykonywac tych uslug ktore wchodzily w zakres
    twoich obowiazkow.
    (bo jak rozumiem prowizje beda za to samo)

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 6. Data: 2005-05-03 09:48:58
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Twój szef popełnia błąd - ZUS i tak każe mu zapłacić składki od tych
    > "prowizji".

    Jestes pewien, ze dziala to tez w przypadku, gdy pracownik realizuje
    zlecenia jako DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-05-03 10:14:17
    Od: "veilchen" <r...@i...net.pl>

    > przez rok czasu nie mozesz wykonywac tych uslug ktore wchodzily w zakres
    > twoich obowiazkow.
    > (bo jak rozumiem prowizje beda za to samo)
    >
    > P.

    zakres moich obowiazkow sie nie zmieni.. to jest jakgdyby rownolegle
    prowadzona dzialalnosc z praca w biurze firmy... dostaje pensje za prace w
    biurze.. z pracy tej :)) sa jakies efekty (w tym przypadku dopiero
    nadchodza) i stad prowizja, ktora mi sie nalezy.. szukam najkorzystniejszego
    wyjscia z sytuacji.. czy zalozenie wlasnej dzialalnosci bedzie dobry
    wyjsciem i czy wystawienie faktury na przyklad raz na kwartal na usluge
    "analiza rynku produktow blagh blagh blagh" zalatwi sprawe? musze looknac
    jaki mam dokladnie zakres obowiazkow :)) bo powiem szczerze, ze zajmuje sie
    tak wieloma sprawami w firmie, ze ciezko jest mnie zaszufladkowac :)))
    ech... dobrze, ze to piekne slonecznko za oknem mnie nastraja pozytywnie, bo
    te podatkowe sprawy to mnie rozwalaja...
    pozdrawiam
    veilchen

  • 8. Data: 2005-05-03 11:10:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d57hd9$nca$1@inews.gazeta.pl...

    > przez rok czasu nie mozesz wykonywac tych uslug ktore wchodzily w
    zakres
    > twoich obowiazkow.
    > (bo jak rozumiem prowizje beda za to samo)

    Co więcej, jak będzie przez cały czas pracował, to w sumie niego nie
    będzie mógł wystawiać. Może teoretycznie zacząć wystawiać faktury
    fikcyjne na coś innego, byle kwoty się zgadzały. Ale to przestępstwo. W
    wielu wypadkach się udaje, ale jak ktoś się doszuka, to będzie kłopot.

  • 9. Data: 2005-05-03 12:21:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    veilchen wrote:
> [...]
    > to samo co robie w firmie bede wystawiac fakture? co mozecie poradzic?

    szef ci proponuje, ze nie ma kasy aby placic na twoja emeryture, dlatego
    mowi ci zebys sobie placil na nia sam ze swojej wlasnej kasy, zamiast z
    jego.
    No chyba, ze od razu zaproponowal ci prowizje wyzsza jakies 1.5 raza.