  • 1. Data: 2005-05-03 10:19:07
    Temat: potrącenia za telefon służbowy
    Od: "Dodi" <d...@w...pl>

    Witam!
    Mamy oboje z mężem służbowe telefony komórkowe. Przy odbieraniu telefonu od
    firmy podpisałam oczywiście stosowny "kwit" (b.ogólnikowy), w którym było
    m.in. zobowiązanie do używania tel. wyłącznie w celach służbowych, ..bla bla
    bla, no i zobowiązanie do pokrycia wszelkich przekroczeń przysługującego mi
    limitu. Teraz za każdym razem, gdy przekroczenie limitu nastąpi, podpisuję
    kolejny papier, będący moją dobrowolną zgodą na potrącenie konkretnej kwoty
    z wynagrodzenia za konkretny miesiąc.
    Mój mąż natomiast (w innej firmie) dostał wprawdzie do podpisania to
    pierwsze zobowiązanie - ogólne, ale przy przekroczeniu limitu po prostu
    potrącają mu kwotę z wynagrodzenia i już. Bez billingu, bez niczego. Czy tak
    może być?
    Pozdrawiam!
    Dodi

  • 2. Data: 2005-05-03 10:51:20
    Temat: Re: potrącenia za telefon służbowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dodi" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:d57jdt$hb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    prostu
    > potrącają mu kwotę z wynagrodzenia i już. Bez billingu, bez niczego.

    To zależy od treści tych kwitów podpisanych w chwili otrzymania
    telefonu. Z "kwitu" męża może wynikać zgoda na dokonywanie potrąceń.
    Choć, skoro to w ten sposób rozwiązano, to pracodawca ma obowiązek
    udostępnić mu te bilingi na żądanie, na takiej samej zasadzie, jak
    udostępnienie dokumentów stanowiących podstawę obliczenie pensji. Tu już
    w razie sprzeciwu pracownika sam pasek z kwotą nie wystarczy, bowiem
    kwota ta nie wynika z niczego innego, poza bilingiem.

    Przy czym, o ile telefon jest wykorzystywany tylko do celów służbowych,
    to potrącanie pieniędzy w ogóle uważam za problematyczne. Ale to już
    inna sprawa.

  • 3. Data: 2005-05-03 21:01:12
    Od: "Dodi" <d...@w...pl>

    ok. wszystko jasne.