  • 1. Data: 2005-05-02 22:52:24
    Temat: Urząd skarbowy... Czy może się przyczepić...
    Od: "Maciek C" <maciek82[wytnijto]@idea.net.pl>

    Planujemy kupić w rodzinie samochód, auto chcę zarejestrowac na siebie, chcę
    być jego właścicielem. Czy urząd skarbowy może się do mnie "przyczepić" jeżeli
    nie mam żadnych dochodów, a nagle staje się posiadaczem auta wartego kilkanaście
    tysięcy złotych? Dodam, że jestem studentem, do tej pory byłem współwłaścicielem
    innego pojazdu (wiadomo zniżki lecą :) ) i nie było problemów.

    Maciek C

  • 2. Data: 2005-05-02 23:22:00
    Temat: Re: Urząd skarbowy... Czy może się przyczepić...
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Może. Najlepiej niech rodzice kupią na siebie.

  • 3. Data: 2005-05-02 23:35:33
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek C" <maciek82[wytnijto]@idea.net.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    To bedzie darowizna i powinienes zaplacic od niej podatek.

  • 4. Data: 2005-05-02 23:44:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming wrote:
    > Użytkownik "Maciek C" <maciek82[wytnijto]@idea.net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > [cut]
    >
    > To bedzie darowizna i powinienes zaplacic od niej podatek.

    W ramach najbliższej rodziny zdaje się limity są nieco przyjaźniejsze
    dla podatnika.

    Sugeruję grupę 'oczko wyżej' (albo niżej - zależnie od konfiguracji
    czytnika ;) ) czyli tę o podatkach.

  • 5. Data: 2005-05-02 23:53:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciek C wrote:
> [...]
    > tysięcy złotych? Dodam, że jestem studentem, do tej pory byłem współwłaścicielem
    > innego pojazdu (wiadomo zniżki lecą :) ) i nie było problemów.

    To, że się przyczepi to masz pewne jak w banku, jeśli tylko o tym się dowie.
    Prawdopodobieństwo dowiedzenia się zależy od tego ile macie "życzliwych"
    wokół siebie, plus jeżeli komuś się chciało powiązać podatek od kupna
    sprzedaży z osobą która nie ma dochodów.
    To pierwsze jest bardziej prawdopodobne niż to drugie.

    W kazdym razie jak piszesz że to jest kilkanaście, to zakładam że mniej
    niż 19 tyś , bo wtedy jest inny wzorek i wychodzi mniej

    tu masz wzorek na podatek od darowizny

    (x - 9637 - 10278) * 5% + 308.30 zł.

    9637 zł darowizny jest zwolnione od podatku, czyli od tego się nie płaci
    (ale za to przez następne 5 lat każda następna darowizna jest już
    opodatkowana. zakładam, że wcześniejszych oficjalnych darowizn nie było)
    5% płaci się od nadwyżki ponad kwotę 9637 jeżeli nadwyżka przekracza
    10278 zł.

    To sobie policz, czy dla kilkuset złotych podatku warto kombinować i
    ryzykować zapłacenia znacznie większej kwoty w razie złapania przez US.

    Najprościej jest po prostu dostać darowiznę pieniężną od rodziców i od
    razu kupować na siebie.
    Co prawda rodzice mogą ci darować samochód, ale więcej kombinowania z
    Wydziałem Komunikacji. Z punktu widzenia US wychodzi na to samo.

    tak mi przyszło do głowy że kilkanaście może być mniej więc tu masz
    drugi wzorek
    (x - 9637) * 3% działa, gdy z pierwszego wzorku wychodzi ci kwota ujemna

    Po kwocie zakładam, że samochód raczej nie będzie nowy, więc nie
    zapomnij, że jak kupione gdzieś od kogoś to jeszcze 2% podatku od
    czynności cywilno-prawnych, czyli umowy kupna sprzedaży. (druczek PCC-1)

    Gumowych drzew.