  • 1. Data: 2005-05-02 20:27:06
    Temat: wymeldowanie
    Od: "MMarta" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Moja bratowa wyprowadziła się od brata (mieszkającego z rodzicami) ponad rok
    temu. Wraz z facetem wynajęli mieszkanie i zamieszkali razem. Od kilku
    miesięcy brat jest pod rozwodzie. Była bratowa nadal mieszka w wynajętym
    mieszkaniu, ale bez faceta.
    Czy to prawda, że w przypadku wypowiedzenia wynajmu, mój brat będzie musiał
    zapewnić jej mieszkanie? Nadmieniam, iż rozwód był bez orzekania o winie.
    Pozdrawiam.
    M.

  • 2. Data: 2005-05-02 20:42:09
    Temat: Re: wymeldowanie
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    MMarta wrote:
    > Czy to prawda, że w przypadku wypowiedzenia wynajmu, mój brat będzie
    > musiał zapewnić jej mieszkanie?

    Nie bedzie musial.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-05-02 21:04:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MMarta wrote:
> [...]
    > zapewnić jej mieszkanie? Nadmieniam, iż rozwód był bez orzekania o winie.

    A nimy dlaczego brat ma jej coś zapewniać?
    Może jest coś, czego nie napisałaś.
    Do kogo oficjalnie należy mieszkanie gdzie mieszka brat? do rodzciów,
    czy do brata?

    Jeżeli brat mieszka z rodzicami, a bratowa nadal jest tam zameldowana
    mimo, że tam nie mieszka, to wymeldujcie ją w trybie administracyjnym,
    żeby nie było, że nagle wam różne dziwne typy do domu zaczynają
    przychodzić bo jej oficjalny adres jest na mieszkanie rodziców.

  • 4. Data: 2005-05-11 23:28:44
    Od: "MMarta" <m...@p...onet.pl>

    To znowu ja :-)
    Wczoraj okazało się, że bratowa musi się wyprowadzić z wynajętego mieszkania
    do 15 czerwca. Zaczynają się podchody, głównie przez ustawianie dzieci. Brat
    z wielką chęcią przyjmie potomstwo, ale nie uśmiecha mu się żyć z byłą żoną.
    Z drugiej strony obawia się, że jej powrót na zasadzie "wynajęcia pokoju", o
    czym przebąkuje była, może dać w efekcie niezbyt przyjemne rzeczy.
    Nadmieniam, iż mieszkanie należy do rodziców, którzy podpisali z bratem
    umowę użyczenia. Czy w takiej sytuacji musi ją przyjąć?
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2005-05-11 23:43:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MMarta wrote:
> [...]
    > Nadmieniam, iż mieszkanie należy do rodziców, którzy podpisali z bratem
    > umowę użyczenia. Czy w takiej sytuacji musi ją przyjąć?

    możesz jeszcze raz, kto gdzie mieszka i kto jest właścicielem.
    bo o umowie użyczenia wczesniej nie było mowy.

  • 6. Data: 2005-05-12 14:29:18
    Od: "MMarta" <m...@p...onet.pl>

    Faktycznie, trochę zagmatwałam :) Spróbuję jeszcze raz i krótko.

    Rodzice mają domek jednorodzinny. Trzy pomieszczenia na zasadzie umowy
    użyczenia przekazali synowi. Ponad rok temu bratowa wraz z dziećmi
    wyprowadziła się i wynajęła z kochankiem mieszkanie. Od kilku miesięcy brat
    jest po rozwodzie (bez orzekania o winie), natomiast związek jego eks się
    rozpadł. Właściciel wynajętego przez nią mieszkania oznajmił, że do 15
    czerwca moja była bratowa ma się wyprowadzić.
    W takiej sytuacji ona stwierdziła, że zamierza wrócić i zamieszkać w jednym
    z pomieszczeń użytkowanych przez brata. Nadmieniam, że nadal jest
    zameldowana, ponieważ odmawiała wymeldowania się, a rodzice nie byli na tyle
    operatywni, by to załatwić.
    Czy w takiej sytuacji brat musi ją przyjąć do mieszkania, które prawnie
    należy do rodziców? Czy w razie jej powrotu i zamieszkania "na jakiś czas"
    brat albo rodzice będą jej musieli w przyszłości zapewnić mieszkanie
    zastępcze?Jak to wygląda w świetle prawa?

    Chyba tym razem nie pomieszałam. Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

  • 7. Data: 2005-05-12 16:07:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MMarta wrote:
> [...]
    > brat albo rodzice będą jej musieli w przyszłości zapewnić mieszkanie
    > zastępcze?Jak to wygląda w świetle prawa?

    a czyli umowa użyczenia jest na brata, a nie na nią.
    To, że ma meldunek w dowodzie nic jej nie daje. Nie ma żadnego dokumentu
    dającego jej prawo zamieszkania w tym domku.
    Z tym, że jak jej raz powzwolicie się wprowadzic, to potem będzie ją
    ciężko wyrzucić, bo może skończyć się tym, że będziecie musieli jej
    załatwić lokal zastępczy, żeby ją wyrzucić z domu.
    złóżcie czym prędzej wniosek o wymeldowanie skoro tam nie mieszka.

  • 8. Data: 2005-05-12 16:20:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MMarta wrote:

    > Rodzice mają domek jednorodzinny. Trzy pomieszczenia na zasadzie umowy
    > użyczenia przekazali synowi. Ponad rok temu bratowa wraz z dziećmi

    Czyli Twojemu bratu...

    > wyprowadziła się i wynajęła z kochankiem mieszkanie. Od kilku miesięcy brat
    > jest po rozwodzie (bez orzekania o winie), natomiast związek jego eks się

    Czyli jego eks jest dla niego obcą osobą.

> [...]
    > W takiej sytuacji ona stwierdziła, że zamierza wrócić i zamieszkać w jednym
    > z pomieszczeń użytkowanych przez brata. Nadmieniam, że nadal jest

    Niech "spada na bambus".

    > zameldowana, ponieważ odmawiała wymeldowania się, a rodzice nie byli na tyle
    > operatywni, by to załatwić.

    No to niech złożą na komendzie donos, że taka obywatelka, obecnie obca,
    nie dopełniła obowiązku meldunkowego nie wymeldowując się z lokalu, w
    którym od dawna już nie mieszka.

    > Czy w takiej sytuacji brat musi ją przyjąć do mieszkania, które prawnie
    > należy do rodziców?

    Nie, nie musi. To jest teraz obca osoba i żadnych umów z nią Twoi
    rodzice nie zawierali (bo nie zawierali z nią, prawda?).

    > Czy w razie jej powrotu i zamieszkania "na jakiś czas"
    > brat albo rodzice będą jej musieli w przyszłości zapewnić mieszkanie
    > zastępcze?Jak to wygląda w świetle prawa?

    Broń Boże nie wpuszczać za próg!

    Teoretycznie takiego intruza można wyrzucić siłą, ale to zawsze kłopot.

    W razie, gdyby się usiłowała wedrzeć na siłę, polecam gaśnicę
    samochodową (taką proszkową). Skuteczna :)

  • 9. Data: 2005-05-12 21:27:53
    Od: "MMarta" <m...@p...onet.pl>

    Na szczęście rodzice żadnych umów z synową nie zawierali. Co do donosu na
    policję... nie wiem, czy warto w to się bawić. Szkoda czasu i nerwów.

    > Broń Boże nie wpuszczać za próg!
    > Teoretycznie takiego intruza można wyrzucić siłą, ale to zawsze kłopot.
    Może założymy blokadę, czasem działają:-) Już zgłaszają się ochotnicy, ha!

    > W razie, gdyby się usiłowała wedrzeć na siłę, polecam gaśnicę samochodową
    > (taką proszkową). Skuteczna :)
    Gaśnica w pogotowiu. Wystarczy próba najścia i wkraczam do akcji;-)

    Dziękuję za wyjaśnienia. Pozostało załatwić wymeldowanie i, mam nadzieję,
    będzie po sprawie.

  • 10. Data: 2005-05-12 21:40:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MMarta wrote:
    > Na szczęście rodzice żadnych umów z synową nie zawierali. Co do donosu na
    > policję... nie wiem, czy warto w to się bawić. Szkoda czasu i nerwów.

    > Może założymy blokadę, czasem działają:-) Już zgłaszają się ochotnicy, ha!

    Przede wszystkim nie pozwolić wnieść jej rzeczy. W pokoju gościnnym
    zawsze można ją przyjąć.
    Jeżeli w domu będą jej rzeczy, to w sądzie będzie miała argument, że
    miała umowę ustną o użyczenie jej pokoju.
    Poprze to meldnukiem w dowodzie i będziecie ją musili wówczas formalnie
    przez sąd eksmitować zapewniając lokal zastępczy.
    Jak jej dobrze pójdzie to zapłacicie koszty wynajmu przez nią mieszkania
    od dnia "wyrzucenia" do dnia wyroku sądu, gdzie z wyrokiem sądu wejdzie
    do domku.
    Uwaga widziałem już takie numery jak przyniesienie własnych rzeczy pod
    dom, po czym wezwanie policji, że gospodarze wystawili jej rzeczy na
    próg podczas jej nieobecności.
    I co potem biedny policjant będzie miał w sądzie zrobić.
    Potwierdzi, że takie coś miało miejsce.