  • 1. Data: 2007-09-26 10:54:59
    Temat: zapłata za fakturę w kasie
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie odnośnie zapłaty za fakturę w kasie przedsiębiorstwa:

    Wynajmowałem mieszkanie, zobowiązany byłem do zapłaty czynszu oraz faktury
    za media (prąd).
    Faktury płaciłem gotówką w zakładzie energetycznym, licznik był na
    właściciela.
    Faktury z pieczątką zapłacono przekazywałem właścicielowi. Teraz domaga się
    zwrotu, twierdząc, że to on płacił.

    Jak do sprawy podejdzie sąd?

    TT

  • 2. Data: 2007-09-26 11:22:49
    Temat: Re: zapłata za fakturę w kasie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.09.2007 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:
    > Jak do sprawy podejdzie sąd?

    A jak kwestia opłat za media była uregulowana w umowie?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-09-26 12:04:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-09-26 12:54 Tomek pięknie wystukał/a:

    > Faktury z pieczątką zapłacono przekazywałem właścicielowi. Teraz domaga się
    > zwrotu, twierdząc, że to on płacił.

    Skoro Ty płacileś, to dlaczego oddawałeś właścicielowi?
    Sam sobie jesteś winny.

    --
    animka

  • 4. Data: 2007-09-26 12:17:17
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    > A jak kwestia opłat za media była uregulowana w umowie?
    > --
    że ja jestem zobowiązany,
    zakład energetyczny stawia pieczątkę zapłacono, nie legitymuje osoby, która
    płaci, nie wpisuje też kto dokonał wpłaty

  • 5. Data: 2007-09-26 12:30:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > że ja jestem zobowiązany,
    > zakład energetyczny stawia pieczątkę zapłacono, nie legitymuje osoby, która
    > płaci, nie wpisuje też kto dokonał wpłaty

    No to temat załatwiony. Skoro to Ty miałeś płacić, a rachunki są opłacone,
    to wywiązałeś się ze zobowiązania. To, że on chce jakąś kasę, to jest jego
    problem. Niech sobie chce. Musiałby udowodnić, że się należy. Na tej
    zasadzie co teraz, to mógłby od Ciebie chcieć kasy nawet za działkę na
    księżycu.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-09-26 12:34:07
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > problem. Niech sobie chce. Musiałby udowodnić, że się należy. Na tej
    > zasadzie co teraz, to mógłby od Ciebie chcieć kasy nawet za działkę na

    Tylko trzeba się upewnić, czy obowiązkiem wynajmującego było
    "opłacanie rachunków", czy przekazywanie pieniędzy na opłacenie,
    względnie ponoszenie kosztów.

    Ani w jednym przypadku, ani w drugim wygrana nie jest jednoznaczna.
    Właściciel może twierdzić, że sam płacił rachunki, ponieważ wynajmujący
    tego nie robił "i co mi pan teraz zrobi"?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-09-26 13:04:36
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    > Ani w jednym przypadku, ani w drugim wygrana nie jest jednoznaczna.
    > Właściciel może twierdzić, że sam płacił rachunki, ponieważ wynajmujący
    > tego nie robił "i co mi pan teraz zrobi"?
    Właśnie tak twierdzi, twierdzi również, że nie płaciłem za wynajem,
    zapłacone jest gotówką i albo nie pamięta, że mi to kwitował, albo liczy na
    to że zgubiłem te pokwitowania.
    Czy sąd uwierzy mi, że zapłaciłem i zgubiłem pokwitowanie, jeżeli posiadam
    większą cześć tych rachunków, czy też może będe musiał jeszcze raz zapłacić
    za te rachunki, których nie mam pokwitowanych?

    TT

  • 8. Data: 2007-09-26 13:08:38
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > większą cześć tych rachunków, czy też może będe musiał jeszcze raz zapłacić
    > za te rachunki, których nie mam pokwitowanych?

    A nie zdarzyło się tak kiedyś, że zapłaciłeś za rachunek w kasie, ale
    kartą płatniczą? Będzie to dowód, że jednak Ty zapłaciłeś rachunek i tym
    samym uwiarygodnisz swoje zeznania.

    Odnośnie pytania: czy sąd uwierzy. To zależy od sądu. Aczkolwiek nie
    rokowałbym dużych nadziei - brak pokwitowania to brak zapłaty i
    twierdzenie, że się zgubiło w niczym nie przypomina dowodu na zapłatę...

  • 9. Data: 2007-09-26 13:17:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > większą cześć tych rachunków, czy też może będe musiał jeszcze raz zapłacić
    > za te rachunki, których nie mam pokwitowanych?

    Prawdopodobnie będziesz musiał zapłacić raz jeszcze. Pokwitowań się nie
    gubi. Dlatego zresztą warto płacić nie gotówką, nie w kasie, tylko
    przelewami. Wtedy masz po pierwsze imienny dowód wpłaty, a po drugie możesz
    go gubić na ogół dowolną ilość razy, bo bank wyda duplikat. Choćby i za
    pieniądze, ale jednak.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 10. Data: 2007-09-26 13:23:04
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

> [...]
    > możesz
    > go gubić na ogół dowolną ilość razy, bo bank wyda duplikat. Choćby i za

    Mam zasadę, że tam gdzie się da płacę przelewem, ale zrobiłem kilka
    odstępstw. Teraz mam z tego tytułu problem.

    Dzieki za pomoc.