  • 11. Data: 2007-09-26 14:28:52
    Temat: Re: zapłata za fakturę w kasie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fdddqo$5le$1@news.onet.pl...

    > Jak do sprawy podejdzie sąd?

    Trudno powiedzieć, jak podejdzie. Osobiście podszedł bym do tego w ten
    sposób, ze stosownie do art. 6 kc żądający zapłaty musi dowieść, że ma do
    tego prawo. Czyli w tym wypadku przedsiębiorca powinien dowieść, że
    regulował te należności zamiast Ciebie.

    Co do tych zagubionych pokwitowań z kasy, to moim zdaniem da się zastosować
    art. 466 kc. W końcu czynsz jest świadczeniem okresowym. Stąd wierzyciel
    kwitując Ci przykładowo świadczenie za lipiec de facto kwituje również
    wszystkie poprzednie świadczenia. Zatem problem może dotyczyć li tylko
    okresu od ostatniego posiadanego prze Ciebie pokwitowania do chwili
    obecnej. Ważnym jest, by w tym pokwitowaniu było jasno napisane, że dotyczy
    określonego miesiąca.

  • 12. Data: 2007-09-26 15:51:15
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 26 Sep
    2007 15:08:38 +0200, Liwiusz zeznał(a):

    > Odnośnie pytania: czy sąd uwierzy. To zależy od sądu. Aczkolwiek nie
    > rokowałbym dużych nadziei - brak pokwitowania to brak zapłaty i
    > twierdzenie, że się zgubiło w niczym nie przypomina dowodu na zapłatę...

    jeszcze do rozważenia za jaki okres masz pokwitowania.
    Jeśli masz np. styczeń-marzec i maj, a on cię pozwie za cały okres, to
    Twoje twierdzenia, że zapłaciłeś za całość, a jedynie nie masz
    pokwitowania za cały miesiąc robią się bardziej wiarygodne.

    Gorzej jeśli masz np. pokwitowania do jakiegoś miesiąca a począwszy od
    następnego już nie.
    Ale wszystko w rękach sądu :)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 13. Data: 2007-09-27 09:42:37
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ciekawe, co wynajmujący robiłz tymi pieniędzmi, może każdorazowo lub przynajmniej
    czasami wpłacał na swoje konto w
    banku?
    Ale może zeznac, że tworzył rezerwy ;-)
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2007-09-27 09:44:14
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Nieprawda.
    To dłuznik ma prawo okreslić, z jakiego tytułu reguluje nalezność, a więc zapłata za
    lipiec nie dowodzi zapłaty za
    czerwiec.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2007-09-27 15:29:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, 666 wrote:

    > Nieprawda.
    > To dłuznik ma prawo okreslić, z jakiego tytułu reguluje nalezność,

    A dłużnik powiada, że *nie* określił. I co teraz?

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-09-27 19:07:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Nieprawda.
    > To dłużnik ma prawo określić, z jakiego tytułu reguluje należność, a więc
    > zapłata za lipiec nie dowodzi zapłaty za
    > czerwiec.

    I jeszcze drobna korekta kodeksu cywilnego, a było by po Twojemu.

  • 17. Data: 2007-09-27 19:22:07
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Lepiej zapoznaj się z orzecznictwem.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2007-09-27 20:48:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Lepiej zapoznaj się z orzecznictwem.

    To je podaj. Powątpiewam, czy istnieje, bo musiały by pozostawać w
    sprzeczności z zacytowanym przeze mnie przepisem. Są mi znane odmienne
    orzeczenia, ale te dotyczą przypadku gdy dłużnik reguluje należności na
    podstawie jakiś tam książeczek. Kasjer nie ma możliwości sprawdzenia, czy
    uregulowano poprzednie należności w tym wypadku. U nas pytający wyraźnie
    napisał, że wierzyciel pokwitował mu odbiór należności. jeśli mu
    pokwitował, to tym samym skwitował go do tyłu jednocześnie i wystarczy
    ostatnie pokwitowanie.