  • 1. Data: 2007-09-26 08:47:44
    Temat: Dluznik, umowa pisemna i rzekoma umowa ustna
    Od: "Adam" <a...@W...onet.pl>

    Witam,

    Jakis czas temu sprzedalem komus rzecz. Polowe ceny otrzymalem w dniu
    przekazania rzeczy, druga polowa miala byc zaplacona za miesiac. W zwiazku z
    tym zawarlismy umowe pisemna o tresci typu "X sprzedaje Y rzecz za cene
    1000zl, za ktora Y zaplaci 500 zl w dniu podpisania umowy i 500 zl za
    miesiac".

    Kupujacy nie ma jednak zamiaru zaplacic brakujacej kwoty. Termin platnosci
    minal 3 miesiace temu. Ostatnio stwierdzil, ze w pozniejszej rozmowie z nim
    wycofalem sie z zadania zaplaty pozostalej kwoty. Oczywiscie nic takiego nie
    mialo miejsca.

    Planuje oddac sprawe do sadu. Czy mam 100% szanse na wygrana? Co w
    przypadku, gdy kupujacy stwierdzi przed sadem, ze zawarlismy ustna umowe o
    zaniechianiu zaplaty pozostalej kwoty? Powolamy bieglego do badania
    wykrywaczem klamstw?

    Pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2007-09-26 10:35:58
    Temat: Re: Dluznik, umowa pisemna i rzekoma umowa ustna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Adam wrote:

> [...]
    > miesiac".
    > Ostatnio stwierdzil, ze w pozniejszej rozmowie z nim

    _117.html
    +++
    Art. 6
    Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.
    ---

    > przypadku, gdy kupujacy stwierdzi przed sadem, ze zawarlismy ustna umowe
    > o zaniechianiu zaplaty pozostalej kwoty?

    link j.w.:
    +++
    Art. 77
    § 1. Uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej formy, jakš
    ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.
    ---

    > Powolamy bieglego do badania wykrywaczem klamstw?

    :)

    pzdr, Gotfryd