  • 1. Data: 2007-09-26 09:06:51
    Temat: co może komornik?
    Od: " Toomek" <1...@g...pl>

    Witam
    Firmowe konto bankowe mojego ojca zablokował bank na wniosek komornika. Dług
    za jaki ściga komornik pochodzi z poprzedniej działalności mojego ojca. Prawie
    cala kwota o którą walczy komornik znajduje się na tym koncie. Resztę sumy mój
    ojciec jest w stanie spłacić w następnym miesiącu. Problem polega na tym że
    wszystko co miał zostało zablokowane i został bez grosza. Mógłby nawet wziąć
    kredyt gotówkowy który by spłacił w następnym miesiącu i z którego by spłacił
    komornika - ale kredytu nie dostanie nigdzie bo przez to ze ma zablokowane
    konto nie mógł zapłacić podatku ani ZUSu. Jednym słowem rozwiązanie by było
    proste gdyby nie upór komornika który nie chce odblokować choć części tej sumy.
    Nie dość że komornik zostawił mojego ojca bez środków do życia to dodatkowo
    skazał go na niezapłacenie za podatek, ZUS, mieszkanie, telefon i wszystkie
    pozostałe opłaty pomimo że wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo
    spłacić ten dług.

    a teraz pytania

    Po pierwsze czy komornik ma prawo zablokować wszystko zostawiając człowieka
    bez grosza do życia? Jeśli nie ma prawa to jak to wyegzekwować?

    Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    Po trzecie czy widzicie jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?

    z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2007-09-26 09:17:33
    Temat: Re: co może komornik?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Toomek pisze:

    > Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    > dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    Jeśli firma to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą to
    jak najbardziej jest to możliwe. Zarówno poprzednia firma, jak i obecna
    to faktycznie ten sam podmiot w postaci Twojego ojca.

    > Po trzecie czy widzicie jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?

    Pożyczyć od znajomych i zapłacić komornikowi. Albo dogadać się z
    wierzycielem, aby wycofał wniosek od komornika.

    Komornik sam z siebie nie może robić czegoś wbrew wnioskowi wierzyciela.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-09-26 10:45:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, Toomek wrote:

> [...]
    > pozostałe opłaty pomimo że wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo

    Pominmy prowokujące pytanie dlaczego wcześniej nie spłacił, na ogół
    wejście komornika tak się kończy - powstają inne długi :(
    To jest chyba najsilniejszy bat na dłużnika, a jednocześnie to wierzyciel
    powinien wykazać się "rozsądkiem", bo to po części w jego interesie.
    Próbowaliście z owym wierzycielem się dogadać?

    > Po pierwsze czy komornik ma prawo zablokować wszystko zostawiając człowieka
    > bez grosza do życia? Jeśli nie ma prawa to jak to wyegzekwować?

    AFAIK z konta "firmowego" może sciągnąć do zera.
    Natomiast na osobistym jakąś tam kwotę powinien zostawić - coś
    trzykrotność kwoty minimalnego wynagrodzenia (a może przeciętnego).

    > Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    > dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    Zaraz - to są spółki handlowe?
    Bo jak nie, to obowiązuje zasada "firma to ja".
    Działalność *firmuje* jej właściciel!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-26 10:56:36
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ...wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo
    > spłacić ten dług.

    Skoro ma takie dochody to dlaczego wcześniej nie wpadł na to, żeby
    uregulować długi? Musiał czekać na egzekucję komorniczą? Bo zasadności długu
    widzę nie kwestionujesz...

  • 5. Data: 2007-09-26 13:38:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Toomek wrote:
> [...]
    > pozostałe opłaty pomimo że wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo

    Biedny poszkodowany.
    Było spłacić zanim komornik wziął się do roboty.

    > Po pierwsze czy komornik ma prawo zablokować wszystko zostawiając człowieka
    > bez grosza do życia? Jeśli nie ma prawa to jak to wyegzekwować?

    Jeśli to firma to ma prawo.

    > Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    > dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    komornik ściaga osobe prowadzącą DG. Nieważne kiedy tych długów narobiła.

    > Po trzecie czy widzicie jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?

    Teraz to już za późno.
    Pożyczć kasę w rodzinie, w lombardzie, sprzedać samochód ....

  • 6. Data: 2007-09-26 19:19:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Toomek" <1...@g...pl> napisał w wiadomości

    Czegoś tu nie rozumiem. Skoro twój ojciec z łatwością może ów dług spłacić
    w dwa miesiące, to czemu nie uczynił tego wcześniej? Mniejsze koszty i bez
    wstydu.

  • 7. Data: 2007-09-26 21:41:06
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > w dwa miesiące, to czemu nie uczynił tego wcześniej? Mniejsze koszty i bez

    Jesli chodzi o pieniadze, to tu wstydu nie ma, bo liczy sie ile masz a nie w
    jakim sposobem to masz:))
    Pieniadze nie smierdza, pieniadze sie nie obrazaja, pieniadze sie nie
    wstydza.
    Wstydza sie, obrazaja ci co pieniedzy nie maja. Niestety choc przykrea ale
    taka jest prawda. Nikt uczciwy o pewnych zasadach (nie na pokaz) nie bedzie
    nigdy bogatym.