  • 21. Data: 2005-11-07 11:45:12
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera
    > za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    > podlega karze grzywny.
    >
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, a dzięki czemu możnaby było odmówić
    > wpuszczenia do lokalu to "brak wolnych miejsc".

    Masz małą fantazję :-)
    pod pojeciem *uzasadniona przyczyna* mozna spokojnie uznać dowolne
    zachowanie klienta

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2005-11-07 12:14:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    gogo napisał(a):
    > pod pojeciem *uzasadniona przyczyna* mozna spokojnie uznać dowolne
    > zachowanie klienta

    Tylko, że przychodząc do lokalu zachowujesz się na ogół normalnie, jak
    inni. A uzasadniona przyczyna musi być wg mnie prawnie uzasadniona, a
    nie "łysych nie wpuszczamy i już" albo "wyglądasz mi na awanturnika".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2005-11-07 12:35:32
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Tylko, że przychodząc do lokalu zachowujesz się na ogół normalnie, jak
    > inni. A uzasadniona przyczyna musi być wg mnie prawnie uzasadniona, a
    > nie "łysych nie wpuszczamy i już" albo "wyglądasz mi na awanturnika".

    Albo "nie podoba mi się twoja fryzura i strój (bo nie są "trendy"), więc
    wyp..., synku".

    Nie piszę tego z własnego doświadczenia, ale podobno właśnie na takiej zasadzie
    odbywa się selekcja w niektórych tego typu klubach.

  • 24. Data: 2005-11-07 14:55:09
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    mariposa doux wyskrobał(a):
    > No i nie masz racji. Lokal / pub / restauracja to nie jest teren
    > prywatny tylko placowka gospodarczo-uslugowa i dzialaja tu odpowiednie
    > przepisy, ktore mowia, ze jak otwierasz, to dla wszystkich, kazdy moze
    > wejsc bez problemu.

    Ale konkretnie! Który przepis i jakiej ustawy? Bo kiedyś było coś takiego
    jak jednostki gospodarki uspołecznionej i one miały obowiązek sprzedawać,
    wykonywać usługi itd. Ale to było kiedyś za PRL-u. Teraz mamy wolność
    gospodarczą. Wskaż mi podstawę prawną, która mówi, że jak ktoś prowadzi
    działalność gospodarczą to MUSI świadczyć absolutnie wszystkim bez wyjątku.
    Bo póki co to jest tylko puste gadanie, że musi...

    --
    Bartek Gliniecki

  • 25. Data: 2005-11-07 14:57:59
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    scream wyskrobał(a):
> [...]
    > za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,

    "DO KTÓREGO JEST ZOBOWIĄZANY" - właściciel klubu nie jest "potencjalnie"
    zobowiązany do wpuszczenia tylko dlatego, że prowadzi lokal. Zobowiązany do
    świadczenia by był w sytuacji, gdyby wziął od kogoś pieniądze i nie nalał
    piwa.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 26. Data: 2005-11-07 16:20:58
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Żeby inni dowiedzieli się, co można zrobić
    > w takiej sytuacji. :-P

    Proponuje przejrzec archiwum ;)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 27. Data: 2005-11-07 16:39:16
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Teraz mamy wolność
    > gospodarczą. Wskaż mi podstawę prawną, która mówi, że jak ktoś prowadzi
    > działalność gospodarczą to MUSI świadczyć absolutnie wszystkim bez wyjątku.

    Poszukaj w archiwum. Bylo podawane. A ja nie pamietam paragrafu i
    kodeksu, ale zgaduje, ze kodeks handlowy.

    Pozdr

  • 28. Data: 2005-11-07 16:40:12
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

> [...]
    > świadczenia by był w sytuacji, gdyby wziął od kogoś pieniądze i nie nalał

    Co ty bzdurzysz? :> Cos czuje, ze juz niedlugo ludziki beda ci emiec w
    kaefie ;)

  • 29. Data: 2005-11-07 17:47:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mariposa doux napisał(a):
    > Poszukaj w archiwum. Bylo podawane.

    Właśnie nie było.
    O ile jeszcze przy sprzedaży archaiczny przepis kw rzeczywiście może
    mieć zastosowanie, to przy świadczeniu usług nie widzę takiej mozliwości.

    KG

  • 30. Data: 2005-11-07 18:36:18
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co ty bzdurzysz? :> Cos czuje, ze juz niedlugo ludziki beda ci emiec w
    > kaefie ;)

    Ty mało "emieć" pod kopułką;)
    Miałeś podać podstawę prawną mojego obowiązku wpuszczenia cię do mojego pubu.
    Nie odsyłaj do archiwum bo tam g... jest. Prawdopodobne w twojej głowie
    również:)

    --
    Pozdr
    Leszek