  • 11. Data: 2005-11-07 07:59:50
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    gogo wrote:

    > Moim zdaniem właściciel, albo osoba przez niego upowżniona , ma prawo do
    > niewpuszczenia klienta do lokalu .

    I to jest tylko twoje zdanie ;)

    > Wcześniejsze dyskusje na grupie to
    > wykazały.

    MesgID mozna prosic?

    > Nikt nie podał "paragrafu" tego zabraniającego. Jak znasz
    > podstawę prawną to podaj, bo inaczej Twoje twierdzenie , że to jest
    > wykroczenie trzeba będzie uznać za nieprawdę.

    A jak mozna zatrzymac klienta, ktory chce wejsc bo ma prawo? Stanac mu
    na drodze czyli uzyc sily fizycznej. A to juz naruszneie nietykalnosci
    osobistej klienta.

    > Wszyscy właściciele
    > modnych kilkudziesięciu lokali w Warszawie to wiedzą i robią selekcję
    > wg.własnego uznania.

    Wiesz, Warszawa, to dziwne miasto "ponad prawem". A ze wszyscy sraja, to
    nie znaczy, ze gowno pachnie. Insza sprawa, ze ludzie jak te potulne
    baranki jeszcze sie ciesza z selekcji, bo nwet niewpuszczenie do
    jakiegos kluibu to powod do chwalewnia sie przed znajomymi, ze sie
    probowalo... A jak juz wpuszcza, o hohoho, majtki mokre!

    ;)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 12. Data: 2005-11-07 08:04:37
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    mariposa doux wyskrobał(a):

    > I to jest tylko twoje zdanie ;)

    Nie, jeszcze moje na przykład.

    > MesgID mozna prosic?

    Wątek rozpoczęty 01.10.2005 r. pt. "klub od 18 lat - jak z wejściami
    nieletnich". Wątek długi, ale się nie przerażaj. Przedstawiłem tam pewien
    tok rozumowania, którego nikt IMHO nie obalił w oparciu o jakies sensowne
    podstawy prawne.

    > A jak mozna zatrzymac klienta, ktory chce wejsc bo ma prawo? Stanac mu
    > na drodze czyli uzyc sily fizycznej. A to juz naruszneie nietykalnosci
    > osobistej klienta.

    Ale z czego to prawo wynika? Konkretnie. Bo prawo niewpuszczenia do lokalu
    przez właściciela wynika z prawa własności (ewentualnie innego prawa do
    władania lokalem) oraz z zasady swobody umów - podmioty mogą sobie wybrać
    dowolnie kontrahentów (o ile przyjmiemy, że wejście do lokalu stanowi
    zawarcie umowy).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 13. Data: 2005-11-07 09:01:48
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jak mozna zatrzymac klienta, ktory chce wejsc bo ma prawo?

    W moim pubie JA stanowię prawo. I np. pedałków nie wpuszczam.

    >Stanac mu na drodze czyli uzyc sily fizycznej. A to juz naruszneie
    >nietykalnosci
    > osobistej klienta.

    Nie, nie. To ty chłoptasiu spróbuj wejść na siłę do MOJEGO pubu. Wcześniej
    zapewnij sobie pomoc medyczną;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2005-11-07 09:35:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Stanięcie na drodze jest użyciem siły fizycznej? To już raczej klient,
    > który zacznie się przepychać jej użyje.

    Zerknij do archiwum grupy, prosze. Tam to jest objasnione, dlaczego tak
    a nie inaczej.

  • 15. Data: 2005-11-07 09:37:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > prawo niewpuszczenia do lokalu
    > przez właściciela wynika z prawa własności

    No i nie masz racji. Lokal / pub / restauracja to nie jest teren
    prywatny tylko placowka gospodarczo-uslugowa i dzialaja tu odpowiednie
    przepisy, ktore mowia, ze jak otwierasz, to dla wszystkich, kazdy moze
    wejsc bez problemu.

    Pozdr

  • 16. Data: 2005-11-07 09:38:45
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Leszek wrote:

    > Nie, nie. To ty chłoptasiu spróbuj wejść na siłę do MOJEGO pubu. Wcześniej
    > zapewnij sobie pomoc medyczną;))

    OK, gdzie jest? To ide. Zapewnie sobie pomoc medyczna. A potem bede
    patrzyl jak ci odbieraja koncesje, bramkarzom licencje i zamykaja ci
    TWOJ klub ;)

    A widzialem, jak jeden tak zamkneli, wiec wiem jak to zrobic :]

  • 17. Data: 2005-11-07 10:06:34
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "mariposa doux" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > TWOJ klub ;)
    >
    > A widzialem, jak jeden tak zamkneli, wiec wiem jak to zrobic :]

    Opisz więc jak to zrobić. :-)

    Stach

  • 18. Data: 2005-11-07 10:33:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Opisz więc jak to zrobić. :-)

    A po co? :>

  • 19. Data: 2005-11-07 11:32:19
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    > A po co? :>

    Żeby inni dowiedzieli się, co można zrobić
    w takiej sytuacji. :-P

    Stach

  • 20. Data: 2005-11-07 11:39:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    gogo napisał(a):
    > Moim zdaniem właściciel, albo osoba przez niego upowżniona , ma prawo do
    > niewpuszczenia klienta do lokalu .

    Skoro otwiera swój lokal, to jest on dla wszystkich. Jeśli ma być tylko
    dla wybranych, niech wprowadzi karty klubowe i wtedy wolna wola, niech
    wpuszcza kogo chce.

    > Wcześniejsze dyskusje na grupie to
    > wykazały. Nikt nie podał "paragrafu" tego zabraniającego. Jak znasz
    > podstawę prawną to podaj, bo inaczej Twoje twierdzenie , że to jest
    > wykroczenie trzeba będzie uznać za nieprawdę.

    Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera
    za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, a dzięki czemu możnaby było odmówić
    wpuszczenia do lokalu to "brak wolnych miejsc".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl