  • 1. Data: 2005-11-06 20:12:14
    Temat: studia prawnicze zaocznie
    Od: <t...@v...pl>

    Chcialbym podjać zaocznie studia prawnicze.
    W szczególności interesuje mnie prawo podatkowe i gospodarcze.
    Jaka uczelnie i dlaczego polecilibyście?

    Tomasz

  • 2. Data: 2005-11-06 23:03:51
    Temat: Re: studia prawnicze zaocznie
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    t...@v...pl napisał(a):
    > Chcialbym podjać zaocznie studia prawnicze.

    Odradzam. Nie wiesz na co sie porywasz.

    > W szczególności interesuje mnie prawo podatkowe i gospodarcze.

    To swietnie. Moze na 4 roku bedziesz mial z tego jeden semestr.

    > Jaka uczelnie i dlaczego polecilibyście?

    Zaoczne studia to porazka, chyba ze zalatwisz sobie od razu
    praktyke/prace w jakiejs kancelarii. W przeciwnym przypadku takie cos
    nie ma sensu, bo tylko stracisz czas i pieniadze. Studia zaoczne
    znacznie sie roznia od stacjonarnych dziennych (bardzo na minus).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-11-07 06:53:44
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

> [...]
    > tylko stracisz czas i pieniadze. Studia zaoczne znacznie sie roznia od
    > stacjonarnych dziennych (bardzo na minus).

    To jest właśnie najfajniejsze na tej grupie dyskusyjnej :-)
    Ktoś zadaje krótkie, proste pytanie - "Jaka uczelnie i dlaczego
    polecilibyście?", a otrzymuje odpowiedz, że nie warto, ile będzie miał z tym
    roboty i nawet informację o programie studiów :-)

  • 4. Data: 2005-11-07 08:18:21
    Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl>

    Na każdym uniwersytecie gdzie wyklada sie prawo dzienne jest też i zaoczne.
    Nie wierz w to, że jest gorsze od dziennych ani w to, że jest lepsze. W
    zasadzie poza łaciną to to samo. Ile sie nauczysz, przy polskim systemie
    edukacyjnym, zależy głownie od Ciebie.
    Egzaminy w trakcie nauki, takie same a właściwie te same bo bardzo często
    dzienni i zaoczni zdają je razem.
    Byłem na zaocznych potem przeniosłem się na dzienne i po roku wróciłem na
    zaoczne. Nie zauważyłem wielkich różnic. Oba systemy maja wady i zalety, no
    i jest jeszcze indywidualny tok studiów. Najważniejszy (o dziwo) jest
    człowiek.

    Pozdrawiam
    Prokurent

  • 5. Data: 2005-11-07 14:48:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tylko stracisz czas i pieniadze. Studia zaoczne znacznie sie roznia od
    > stacjonarnych dziennych (bardzo na minus).

    a mozesz po krotce (konretnie) opisac czym w przypadku studiow prawniczych
    zaoczne sa gorsze?
    (dajmy na to ze mamy do czynienia z pasjonatem ktory wiekszosc prawa i tak
    po za uczelnia sie nauczy
    a na uczelnie idzie po mgr bo potrzebny do ddalszych zawodow)

    P.

  • 6. Data: 2005-11-07 15:48:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    news.tpi.pl napisał(a):
    > Na każdym uniwersytecie gdzie wyklada sie prawo dzienne jest też i zaoczne.

    na UW zaocznego prawa nie ma, jest tylko wieczorowe.

    KG

  • 7. Data: 2005-11-07 18:09:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a mozesz po krotce (konretnie) opisac czym w przypadku studiow prawniczych
    > zaoczne sa gorsze?

    Ogolnie studia zaoczne to moim zdaniem porazka. Bywajac na uczelni raz
    na 2 tygodnie nie nauczysz sie tego co bywajac tam kilka razy w tygodniu
    (samo slowinictwo i sposob formulowania wypowiedzi jest przeciez
    specyficzny), a to naprawde sporo daje. Przynajmniej z moich obserwacji
    wynika, iz studenci zaoczni maja mniejsza wiedze i sa mniej obyci z tym
    wszystkim niz dzienni. Inna jest tez kadra (ale to zalezy gdzie), inna =
    gorsza.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-11-08 08:29:18
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

    > Chcialbym podjać zaocznie studia prawnicze.
    > W szczególności interesuje mnie prawo podatkowe i gospodarcze.
    > Jaka uczelnie i dlaczego polecilibyście?
    >
    > Tomasz

    Wlasnie skonczylam prawo na UMK w Toruniu, tyle ze dziennie. Prace pisalam w
    katedrze prawa handlowego i jestem - przynajmniej w zakresie tej dziedziny
    bardzo zadowolona z wyboru wydzialu. Moim promotorem byl sedzia SN i wedle mnie
    - prawdziwy autorytet w swojej dziedzinie, a recenzentem - swietny praktyk i
    autor naprawde niezlych publikacji. Od tych ludzi - przy odrobinie dobrej woli i
    zapalu - mozna sie naprawde duzo nauczyc. Co do podatkowego - nie wypowiadam sie
    bo palam jakas dziwna awersja do tej dziedziny wiec moglabym znieksztalcic obraz :-)

    Co do spraw technicznych - prawo na UMK ma calkiem przyjemny, nowy budynek,
    komputerki z lexem i netem dla studentow, niezla czytelnie i biblioteke, w miare
    wygodne sale wykladowe (z klima) i cwiczeniowe. Lokalizacja kolo malego lasku
    wiec w okienku mozna sie przejsc. Wiec od tej strony tez jest niezle.

    Co do minusow - jak wszedzie - jezeli chcesz cos zrobic, musisz zapiep...ac
    (sory, ale inaczej sie tego nazwac nie da), jest paru nawiedzonych wykladowcow,
    paru innych obrzydza swoje przedmioty studentom do konca zycia.... ale z takimi
    roznymi to sie trzeba - jak sadze - liczyc na kazdym wydziale.