  • 1. Data: 2005-11-06 22:19:13
    Temat: zakaz wstępu do pubu?
    Od: pueblo <p...@p...invalid>

    witam

    Czy barman/właściciel pubu ma prawo wyprosić albo nawet nie wpuścić mnie
    do swojego pubu, jeśli nie robię nic złego - po prostu siedzę i piję
    piwo? Czy ma prawo wezwać ochronę w tym celu? Czy jeśli będzie mnie
    wyrzucał siłą mogę wezwać stróżów prawa i porządku(no i mam świadków że
    siedzę grzecznie i szczerzę zęby szczerze)?
    aha, no i oczywiście jestem pełnoletni, a i pub nie ma żadnego 'profilu
    wiekowego'

  • 2. Data: 2005-11-06 22:23:38
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pueblo wrote:

    > Czy barman/właściciel pubu ma prawo wyprosić albo nawet nie wpuścić mnie
    > do swojego pubu, jeśli nie robię nic złego - po prostu siedzę i piję

    Nie.

> [...]

    > wyrzucał siłą mogę wezwać stróżów prawa i porządku(no i mam świadków że
    > siedzę grzecznie i szczerzę zęby szczerze)?

    Jak najbardziej.

    > aha, no i oczywiście jestem pełnoletni, a i pub nie ma żadnego 'profilu
    > wiekowego'

    Bo nie może mieć.

    Odmówić sprzedaży alkoholu musi, ale nie wolno mu nie wpuścić
    nieletniego. Ani nawet wylegitymować - poza próbą zakupu
    alkoholu/papierosów.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-11-06 22:28:23
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bo nie może mieć.
    >
    > Odmówić sprzedaży alkoholu musi, ale nie wolno mu nie wpuścić
    > nieletniego. Ani nawet wylegitymować - poza próbą zakupu
    > alkoholu/papierosów.

    A w przypadku klubu może (bramka, ochrona)? Jak prawo odróżnie te dwie
    rzeczy? Oczywiście mówimy o sytuacjach kiedy człowiek nie robi niczego
    niezwykłego.

    J.K.

  • 4. Data: 2005-11-06 22:30:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Abuk wrote:

    > A w przypadku klubu może (bramka, ochrona)? Jak prawo odróżnie te dwie
    > rzeczy? Oczywiście mówimy o sytuacjach kiedy człowiek nie robi niczego
    > niezwykłego.

    W przypadku klubu ochrona może kontrolować karty klubowe.

  • 5. Data: 2005-11-06 23:04:30
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > W przypadku klubu ochrona może kontrolować karty klubowe.

    A w przypadku klubu, czy też lokalu gdzie nie ma kart klubowych, tylko
    obowiązuje selekcja na oko na wejściu?

    J.K.

  • 6. Data: 2005-11-06 23:29:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Abuk napisał(a):
    > A w przypadku klubu, czy też lokalu gdzie nie ma kart klubowych, tylko
    > obowiązuje selekcja na oko na wejściu?

    Nie ma czegoś takiego jak "selekcja na oko", tylko, że mało osób o tym
    wie. W takim przypadku o jakim piszesz ochrona niewpuszczając Cie
    popełnia wykroczenie. Grozi za to grzywna oraz utrata licencji (chociaż
    wątpię, żeby którykolwiek ochroniarz w dyskotece takową miał).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-11-06 23:30:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Abuk wrote:

    > A w przypadku klubu, czy też lokalu gdzie nie ma kart klubowych, tylko
    > obowiązuje selekcja na oko na wejściu?

    To zdecyduj się - albo jest to zamknięty klub 'tylko dla członków' z
    kartami członkowskimi, albo jest to publicznie dostępna placówka
    handlowo-usługowa.

  • 8. Data: 2005-11-06 23:40:10
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    scream wrote:

    > utrata licencji (chociaż
    > wątpię, żeby którykolwiek ochroniarz w dyskotece takową miał).

    A skoro by nie mial, to czekaja go inne nieprzyjemnosci...

    Bylo o tym na grupie wiele razy, temat modny i powraca ;)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 9. Data: 2005-11-07 07:34:19
    Od: gogo <g...@i...pl>

    scream napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak "selekcja na oko", tylko, że mało osób o tym
    > wie. W takim przypadku o jakim piszesz ochrona niewpuszczając Cie
    > popełnia wykroczenie.

    Moim zdaniem właściciel, albo osoba przez niego upowżniona , ma prawo do
    niewpuszczenia klienta do lokalu . Wcześniejsze dyskusje na grupie to
    wykazały. Nikt nie podał "paragrafu" tego zabraniającego. Jak znasz
    podstawę prawną to podaj, bo inaczej Twoje twierdzenie , że to jest
    wykroczenie trzeba będzie uznać za nieprawdę. Wszyscy właściciele
    modnych kilkudziesięciu lokali w Warszawie to wiedzą i robią selekcję
    wg.własnego uznania.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-11-07 07:40:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@g...pl>, mariposa doux wrote:

    > I to jest tylko twoje zdanie ;)

    > MesgID mozna prosic?

    Mesg, w której nie podano paragrafu zabraniającego?:)

    > A jak mozna zatrzymac klienta, ktory chce wejsc bo ma prawo? Stanac mu
    > na drodze czyli uzyc sily fizycznej.

    Stanięcie na drodze jest użyciem siły fizycznej? To już raczej klient,
    który zacznie się przepychać jej użyje.

    Renata