  • 11. Data: 2008-06-09 15:07:14
    Temat: Re: zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Maurycy Menke napisał(a):
    > Witam,
    > Niebawem w mojej firmie odbędzie się zagraniczna inspekcja. W związku z
    > tym wprowadzono zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów. Przepis ten
    > został przekazany na obowiązkowym szkoleniu.
    > Rodzą się dwa pytania:
    > 1. Czy można zakazać takich rzeczy?
    > 2. Czy taka forma przekazu jest oficjalna, czy też musi pojawić się
    > stosowne rozporządzenie?
    > Pozdrawiam.

    Zgaduje że Twoja firma w ten sposób chce sie zabezpieczyć przed tymi
    inspektorami "na terenie naszej firmy jest zakaz fotografowania i
    nagrywania, widzi Pan? nawet nasi pracownicy mają taki zakaz". Słyszałem
    o inspekcjach które po sfotografowaniu najważniejszych rzeczy kradły
    technologię/kontrahentów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2008-06-09 17:59:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 9 Jun 2008 02:42:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    [...]
    > Zakaz nie dotyczy osób, w stosunku do których
    > zarząd nie ma jurysdykcji, czyli przykładowo osób wchodzących z zewnątrz i
    > nie będących pracownikami.

    Nie można zakazać gościom fotografowania i nagrywania, ale można uzależnić
    możliwość wejścia od np. poddania się kontroli bramką magnetyczną i
    kontroli bagażu przez skaner RTG oraz oddania niektórych przedmiotów do
    depozytu i wtedy potencjalny interesant decyduje czy się zgadza, czy nie
    zgadza na kontrolę, co jest jednoznaczne z odmową wstępu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Warszawa Dzielnica Praga: http://tiny.pl/kq8q kamienice pamiętające wojnę ?

  • 13. Data: 2008-06-09 18:16:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:g2jr1e$9un$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > depozytu i wtedy potencjalny interesant decyduje czy się zgadza, czy nie
    > zgadza na kontrolę, co jest jednoznaczne z odmową wstępu.

    Trudno powiedzieć, czy można. W odniesieniu do zwiedzających pewnie Twój
    sposób zadziała. Ale co zrobisz z kierowcą dostarczającycm Ci półprodukty
    do produkcji? Twoim pracownikiem nie jest. mozesz go nei wpuścić, ale ...
    nie będziesz z czego miał produkować.

  • 14. Data: 2008-06-10 05:42:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 9 Jun 2008 20:16:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Trudno powiedzieć, czy można. W odniesieniu do zwiedzających pewnie Twój
    > sposób zadziała.

    W muzeum przykładowo, na wystawie gdzie zdaniem organizatora są "cenne
    przedmioty" tak i owszem działa.

    > Ale co zrobisz z kierowcą dostarczającycm Ci półprodukty
    > do produkcji? Twoim pracownikiem nie jest. mozesz go nei wpuścić, ale ...
    > nie będziesz z czego miał produkować.

    Ale z drugiej strony patrząc, są tacy, którzy aż do przesady chronią
    tajemnicę własnego przedsiębiorstwa i nawet są skłonni zrezygnować z
    dostawcy, który ich zdaniem szpieguje, mimo iż z miejsca gdzie dostawca ma
    wstęp:
    a) niewiele widać
    b) zastosowane rozwiązania są ogólnie dostępne, wystarczy poświęcić tylko
    kilka godzin na ich odnalezienie

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Granica PL/UA: http://tiny.pl/nvbp

  • 15. Data: 2008-06-10 05:50:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.06.2008 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > Tzn.? Za złamanie zakazu nagrania a nie wykorzystywania itp. może coś grozić
    > z PA?

    Karnie nie, ale jak się ktoś bardzo uprze to wiele rzeczy można MZ
    podciągnąć pod art. 17, szczególnie, że w zakładzie niepublicznym jakieś
    przypadkowe, nierozpowszechnione utwory mogę się pałętać, a wtedy nawet
    liberalna interpretacja dozwolonego użytku odpada.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2008-06-10 17:00:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:g2l495$tva$1@achot.icm.edu.pl...

    > W muzeum przykładowo, na wystawie gdzie zdaniem organizatora są "cenne
    > przedmioty" tak i owszem działa.

    Szczerze mówiąc średnio, ale już o tym było tu kilka razy.

> [...]
    > a) niewiele widać
    > b) zastosowane rozwiązania są ogólnie dostępne, wystarczy poświęcić tylko

    Czyli żadnych dostawców wpuszczać nie będą?

  • 17. Data: 2008-06-10 18:15:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2008 19:00:33 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli żadnych dostawców wpuszczać nie będą?

    dostawca zostawi towar przed wejściem, a dalej pracownicy...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Mały parking dla rowerów: http://tiny.pl/nvbj

  • 18. Data: 2008-06-10 18:52:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 10 czerwiec 2008 07:50
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@z...router>):

> [...]
    > przypadkowe, nierozpowszechnione utwory mogę się pałętać, a wtedy nawet
    > liberalna interpretacja dozwolonego użytku odpada.

    No ja bardziej szedłem w kierunku wykorzystania wizerunku, bo jak rozumiem
    zakaz nie dotyczy fotografowania budynku, bo ten jest cały czas, a zakaz
    nie. Rozumiem, że chodzi o to, żeby zdjęć inspektorom nie robić.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 19. Data: 2008-06-10 20:21:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:g2mgc0$3rk$1@achot.icm.edu.pl...

    > dostawca zostawi towar przed wejściem, a dalej pracownicy...

    To jest jakieś tam rozwiązanie.

  • 20. Data: 2008-06-10 23:30:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.06.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No ja bardziej szedłem w kierunku wykorzystania wizerunku, bo jak rozumiem
    > zakaz nie dotyczy fotografowania budynku, bo ten jest cały czas, a zakaz
    > nie. Rozumiem, że chodzi o to, żeby zdjęć inspektorom nie robić.

    No i można im jak najbardziej robić jesli opieramy się wyłącznie na PA.

    --
    Marcin