  • 1. Data: 2008-06-08 13:48:12
    Temat: zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Witam,
    Niebawem w mojej firmie odbędzie się zagraniczna inspekcja. W związku z
    tym wprowadzono zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów. Przepis ten
    został przekazany na obowiązkowym szkoleniu.
    Rodzą się dwa pytania:
    1. Czy można zakazać takich rzeczy?
    2. Czy taka forma przekazu jest oficjalna, czy też musi pojawić się
    stosowne rozporządzenie?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-06-08 15:11:30
    Temat: Re: zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maurycy Menke pisze:
> [...]
    > tym wprowadzono zakaz robienia zdjęć i nagrywania rozmów. Przepis ten
    > został przekazany na obowiązkowym szkoleniu.

    Przepisy wprowadzać mogą tylko ustawowo upoważnione do tego organy, z
    tym że przepisy niższego szczebla muszą mieć umocowanie w ustawach.

    > Rodzą się dwa pytania:
    > 1. Czy można zakazać takich rzeczy?
    > 2. Czy taka forma przekazu jest oficjalna, czy też musi pojawić się
    > stosowne rozporządzenie?

    A co to za firma? Czy podpada pod ustawę o ochronie informacji niejawnych?

    No i generalnie polecenia służbowe szef może wydawać, ale z drugiej
    strony rewizji zrobić nie może, więc jak masz włączony dyskretnie
    dyktafon, to mogą ci skoczyć ;)

  • 3. Data: 2008-06-08 16:47:45
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    >
    > No i generalnie polecenia służbowe szef może wydawać, ale z drugiej
    > strony rewizji zrobić nie może, więc jak masz włączony dyskretnie

    Jest to spora firma farmaceutyczna. Inspekcja ma być prowadzona w ramach
    kontroli, czy lek i jego produkcja spełniają wszelkie normy kraju, w
    którym ma być sprzedawany.

  • 4. Data: 2008-06-09 00:42:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

    Za załamanie takiego zakazu mogą Ci co najwyżej grozić konsekwencje
    służbowe (zabranie premii, reprymenda, ewentualnie zwolnienie
    dyscyplinarne). To teren firmy i jej zarząd ma prawo wydawać wiążące
    polecenia PRACOWNIKOM FIRMY. Zakaz nie dotyczy osób, w stosunku do których
    zarząd nie ma jurysdykcji, czyli przykładowo osób wchodzących z zewnątrz i
    nie będących pracownikami.

  • 5. Data: 2008-06-09 06:06:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 09 czerwiec 2008 02:42
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2hui6$kd4$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    Nie zapominaj o Prawie Autorskim.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 6. Data: 2008-06-09 10:12:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > Nie zapominaj o Prawie Autorskim.

    Tzn.? Za złamanie zakazu nagrania a nie wykorzystywania itp. może coś grozić
    z PA?

  • 7. Data: 2008-06-09 11:48:02
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregiesz.kom>

    > Jest to spora firma farmaceutyczna. Inspekcja ma być prowadzona w ramach
    > kontroli, czy lek i jego produkcja spełniają wszelkie normy kraju, w
    > którym ma być sprzedawany.

    PLIVA?
    Hehe

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 8. Data: 2008-06-09 13:23:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Maurycy Menke" <g...@p...pl> napisał
    > 1. Czy można zakazać takich rzeczy?

    Dopuszczalne jest takie określenie zasad. Ale w wypadku fotografowania
    zawsze istotną kwestią jest jak to egzekwować. Pracodawca i pracownik, łączy
    ich kodeks pracy. Ale obcy ludzie. Trzebaby zawrzeć np. umowę i wykazać np.
    jakieś straty z tego tytułu, praktycznie bez szans.

    > 2. Czy taka forma przekazu jest oficjalna, czy też musi pojawić się
    > stosowne rozporządzenie?

    Forma dowolna. Kwestia udowodnienia, że takie polecenie było to inna sprawa.

  • 9. Data: 2008-06-09 13:38:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 09 czerwiec 2008 12:12
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2ivn4$cab$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > Tzn.? Za złamanie zakazu nagrania a nie wykorzystywania itp. może coś
    > grozić z PA?

    No ale zrobi sam dla siebie i będzie oglądał w ciemnym zakątku?
    Bo jak komuś pokaże, to już jest rozpowszechnianie.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 10. Data: 2008-06-09 13:47:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    > No ale zrobi sam dla siebie i będzie oglądał w ciemnym zakątku?
    > Bo jak komuś pokaże, to już jest rozpowszechnianie.

    Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy:ydziestu dni od jego pierwszej publikacji;

    3) utworem rozpowszechnionym jest utwór, który za zezwoleniem twórcy został
    w jakikolwiek sposób udostępniony publicznie;

    IMO jak pokaże cioci czy koledze to nie rozpowszechni, jak wklei na stronę
    www to rozpowszechni.