  • 1. Data: 2008-06-08 10:43:42
    Temat: Sprzedaz mieszkania i podatek.
    Od: "Michal" <M...@o...pl>

    Jak sie dobrze orientuje gdy kupie meiszkanie i sprzedam je przed uplywem 5
    lat musze zaplacic 20 % podatku czy tak jest?Jezeli tak to dlaczego trzeba
    placic panstwu za to ze kupie i sprzedam moje mieszkanie?Czyz nie jest to
    jawne zlodziejstwo?Rozumialbym gdybym sprzedawal pare mieszkan w ciagu roku
    z duzym zyskiem ale gdy chce sprzedac gdyz nie potrzebuje wiecej mieszkania
    dla moich celow lub sie przeprowadzam i trzeba sprzedac mieszkanie?Jezeli
    bede co roku zmienial mieszkanie ale nie zamelduje sie gdyz bede w nim spal
    tylkopare miesiacu a niewolno miec dwoch adresow zameldownia to co roku
    trzeba zaplaci panstu np. 20 000 zl?Przeciez to zlodziejstwo.Zdaje sie ze od
    niedawna wyjatkiem jest gdy osoba jest byla zameldowana w tym mieszkaniu nie
    musi placic podatku.Poniewaz ja nie moglem byc zameldowany gdyz przebywalem
    zagranica musze zaplacic haracz .Dlaczego za kare ze nie bylem zameldowany
    musze zaplacic a inny tylko dlatego ze mial swistek o zameldowaniu nie musi
    bulic panstwo tysiecy zlotych?Nie jest to nierowne obywateli traktowanie i
    niezgodne z konstytucja?

  • 2. Data: 2008-06-08 15:23:57
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania i podatek.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
> [...]
    > zameldowaniu nie musi bulic panstwo tysiecy zlotych?Nie jest to nierowne
    > obywateli traktowanie i niezgodne z konstytucja?

    --> pl.soc.filozofia.

  • 3. Data: 2008-06-09 15:04:24
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Michal" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...
> [...]
    > trzeba placic panstwu za to ze kupie i sprzedam moje mieszkanie?Czyz nie
    > jest to jawne zlodziejstwo?Rozumialbym gdybym sprzedawal pare mieszkan w

    Nowe przepisy opodatkowuja dochód, czyli różnice ceny zakupu i sprzedaży
    mieszkania. Sprzedaj za tyle samo i podatku nie będzie.

  • 4. Data: 2008-06-09 19:07:04
    Od: "Michal" <M...@o...pl>

    > Nowe przepisy opodatkowuja dochód, czyli różnice ceny zakupu i sprzedaży
    > mieszkania. Sprzedaj za tyle samo i podatku nie będzie.

    Bez przesady,mieszkanie kupilem za 70 000 a teraz jest warte okolo 150 000
    tysiecy to juz lepiej by bylo zaplacic podatek (20 % jak mi sie obilo o
    uszy).Za niecaly rok minie 5 lat od kupna wiec wole poczekac i nie zaplacic
    wcale podatku..