  • 1. Data: 2008-10-01 16:00:37
    Temat: wyrejestrowanie rtv
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Znalazłem w skrzynce na listy wezwanie do uregulowania zaległości w
    abonamencie RTV, w tym problem że na mojego ojca, nieżyjącego ponad rok.
    Nawet nie wiedziałem że ojciec TV kiedyś rejestrował i opłacał,
    zwłaszcza że miał chyba prawo nie płacić (emeryt itd)
    Jestem co prawda zameldowany pod tym samym adresem, ale nie posiadałem
    nigdy tv (tak, dziwne, ale prawdziwe).

    Chciałem "wyrejestrować" na poczcie tv ojca, ale robią jakieś dziwne
    problemy - muszę oddać jakąś książeczkę (której nie posiadam/nie mogę
    znaleźć), marudzą coś o papierach spadkowych - że jeśli ojciec posiadał
    TV i był zarejestrowany, to na kogo w spadku przeszedł itd. Nawet jakbym
    miał takie papierki sądowe - to czy mają prawo tego żądać? To tylko
    poczta a nie urząd skarbowy. Jak zażądałem podstawy prawnej - dostałem
    odpowiedz (zresztą całkiem logiczną, jak na pocztę) "nie dajemy porad
    prawnych, proszę sobie przeczytać 'USTAWA O RADIOFONII I TELEWIZJI
    Rozdział 7'" ale tam nic o wyrejestrowywaniu nie widzę ...

    Ktoś wie co tutaj należałoby zrobić? W podanej ustawie jest:
    "Art. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe. " No ale skoro właściciel zmarł, tv nie
    ma (był jakiś stary szmelc, który został wywalony w ramach robienia
    porządków i "wywozu śmieci wielkogabarytowych i recyclingowych"), to
    użytkowania nie było. Czyżby ustawodawca zapomniał dorobić regułki
    'występowania' z tego przybytku?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2008-10-01 16:34:37
    Temat: Re: wyrejestrowanie rtv
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Mysle, ze wystarczy jesli odeslesz listem poleconym kopie aktu zgonu.

    Abonamentu sie raczej nie dziedziczy, wiec sprawa ciebie chyba nie dotyczy.

    gacek

  • 3. Data: 2008-10-01 18:04:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc06ug$sok$1@atlantis.news.neostrada.pl BartekK
    <s...@N...org> pisze:

    > Znalazłem w skrzynce na listy wezwanie do uregulowania zaległości w
    > abonamencie RTV, w tym problem że na mojego ojca
    Trzeba było zignorować - przesyłka nie do ciebie.

> [...]
    > nigdy tv (tak, dziwne, ale prawdziwe).
    > Chciałem "wyrejestrować" na poczcie tv ojca
    Niepotrzebnie w ogóle zareagowałeś. Jeszcze na zwykły list...
    Przy okazji - sprawa spadkowa była?
    Czy też przejąłeś spadek wprost z mocy ustawy?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-10-01 18:07:47
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Znalazłem w skrzynce na listy wezwanie do uregulowania zaległości w
    > abonamencie RTV, w tym problem że na mojego ojca...

    Skąd wiesz, że na Twojego ojca?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-10-01 18:17:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jotte pisze:
    > Niepotrzebnie w ogóle zareagowałeś. Jeszcze na zwykły list...
    > Przy okazji - sprawa spadkowa była?
    > Czy też przejąłeś spadek wprost z mocy ustawy?
    Sprawa była, zostałem jedynym spadkobiercą (reszta zrezygowała/zrzekła
    się/zrezygnowała - jak to się tam nazywa). Czy to coś zmienia?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2008-10-01 18:25:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc0ev6$gtt$1@atlantis.news.neostrada.pl BartekK
    <s...@N...org> pisze:

    > Sprawa była, zostałem jedynym spadkobiercą (reszta zrezygowała/zrzekła
    > się/zrezygnowała - jak to się tam nazywa). Czy to coś zmienia?
    Jeśli przyjąłeś spadek wprost to razem z ew. obciążeniami.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-10-01 18:56:20
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gc0ev6$gtt$1@atlantis.news.neostrada.pl BartekK

    > Jeśli przyjąłeś spadek wprost to razem z ew. obciążeniami.

    ok, ale czy abonament jest takim obciążeniem? Rozumiem jeśli by
    zaleglość dotyczyła okresu za życia, czyli po prostu ojciec miał drug i
    ja go odziedziczyłem, ale tutaj dotyczy to okresu późniejszego.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2008-10-01 19:09:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gc0h81$mop$1@atlantis.news.neostrada.pl BartekK
    <s...@N...org> pisze:

    > ok, ale czy abonament jest takim obciążeniem? Rozumiem jeśli by zaleglość
    > dotyczyła okresu za życia, czyli po prostu ojciec miał drug i ja go
    > odziedziczyłem, ale tutaj dotyczy to okresu późniejszego.
    Teraz jasne, dopuszczałem, że zobowiązanie powstało za życia ojca.
    Dokładniej to jest tak:
    - przyjęcie wprost --> odpowiadasz za zobowiązania także własnym majątkiem
    - z dobrodziejstwem inwentarza --> wierzyciel zostanie zaspokojony do
    wysokości majątku.
    Myślę tak - twój ojciec zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji posiadał
    odbiornik podlegający opłacie. Z chwilą śmierci z pewnością przestał go
    posiadać, toteż bieżące zobowiązanie płatnicze przestało istnieć. Jeśli nie
    zalegał z opłatami, to żadne zaległości nie weszły do masy spadkowej.
    I na tym IMO koniec.
    A ty jesteś zupełnie osobną kwestią i niech się poczta martwi.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-10-01 19:39:17
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
    > Znalazłem w skrzynce na listy wezwanie do uregulowania zaległości w
    > abonamencie RTV, w tym problem że na mojego ojca, nieżyjącego ponad
    > rok.

    Weź to wyrzuć i po problemie.

  • 10. Data: 2008-10-01 22:42:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BartekK wrote:

    > Chciałem "wyrejestrować" na poczcie tv ojca, ale robią jakieś dziwne
    > problemy

    Na poczcie to "za nisko".

    Zadzwon do okręgu poczty. Tam mają kartoteki.
    Znajdą po nazwisku numer książeczki RTV.
    Poinformuj ich o śmerci
    Jeżeli do czasu śmierci wszystko było zapłacone, to się powinni
    skutecznie odczepić.