    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrejestrowanie rtv
    Date: Wed, 1 Oct 2008 21:09:00 +0200

    W wiadomości news:gc0h81$mop$1@atlantis.news.neostrada.pl BartekK
    <s...@N...org> pisze:

    > ok, ale czy abonament jest takim obciążeniem? Rozumiem jeśli by zaleglość
    > dotyczyła okresu za życia, czyli po prostu ojciec miał drug i ja go
    > odziedziczyłem, ale tutaj dotyczy to okresu późniejszego.
    Teraz jasne, dopuszczałem, że zobowiązanie powstało za życia ojca.
    Dokładniej to jest tak:
    - przyjęcie wprost --> odpowiadasz za zobowiązania także własnym majątkiem
    - z dobrodziejstwem inwentarza --> wierzyciel zostanie zaspokojony do
    wysokości majątku.
    Myślę tak - twój ojciec zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji posiadał
    odbiornik podlegający opłacie. Z chwilą śmierci z pewnością przestał go
    posiadać, toteż bieżące zobowiązanie płatnicze przestało istnieć. Jeśli nie
    zalegał z opłatami, to żadne zaległości nie weszły do masy spadkowej.
    I na tym IMO koniec.
    A ty jesteś zupełnie osobną kwestią i niech się poczta martwi.

    --
    Jotte