    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wyrejestrowanie rtv
    Date: Wed, 01 Oct 2008 18:00:37 +0200

    Znalazłem w skrzynce na listy wezwanie do uregulowania zaległości w
    abonamencie RTV, w tym problem że na mojego ojca, nieżyjącego ponad rok.
    Nawet nie wiedziałem że ojciec TV kiedyś rejestrował i opłacał,
    zwłaszcza że miał chyba prawo nie płacić (emeryt itd)
    Jestem co prawda zameldowany pod tym samym adresem, ale nie posiadałem
    nigdy tv (tak, dziwne, ale prawdziwe).

    Chciałem "wyrejestrować" na poczcie tv ojca, ale robią jakieś dziwne
    problemy - muszę oddać jakąś książeczkę (której nie posiadam/nie mogę
    znaleźć), marudzą coś o papierach spadkowych - że jeśli ojciec posiadał
    TV i był zarejestrowany, to na kogo w spadku przeszedł itd. Nawet jakbym
    miał takie papierki sądowe - to czy mają prawo tego żądać? To tylko
    poczta a nie urząd skarbowy. Jak zażądałem podstawy prawnej - dostałem
    odpowiedz (zresztą całkiem logiczną, jak na pocztę) "nie dajemy porad
    prawnych, proszę sobie przeczytać 'USTAWA O RADIOFONII I TELEWIZJI
    Rozdział 7'" ale tam nic o wyrejestrowywaniu nie widzę ...

    Ktoś wie co tutaj należałoby zrobić? W podanej ustawie jest:
    "Art. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe. " No ale skoro właściciel zmarł, tv nie
    ma (był jakiś stary szmelc, który został wywalony w ramach robienia
    porządków i "wywozu śmieci wielkogabarytowych i recyclingowych"), to
    użytkowania nie było. Czyżby ustawodawca zapomniał dorobić regułki
    'występowania' z tego przybytku?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173