  • 1. Data: 2008-10-01 12:01:55
    Temat: komornik
    Od: jurek <j...@g...com>

    mam taki problem: wziąłem kredyt w banku żeby spłacić zadłużenie za
    mieszkanie, pieniędzy nie widziałem od razu poszedł przelew na konto
    wierzyciela, ten z kolei nie powiadomił komornika, a ten siadł mi i
    żonie na emeryturze,co mogę zrobić. Komornik twierdzi, że mimo spłaty
    on swoją dolę ściągnie tj 600zł hakiem za przysłanie zawiadomienia do
    mnie z żądaniem podania swojego majątku i stanu posiadania. Wychodzi
    na to że mam wykonać za niego pracę a on zgarnie szmal. Czy ktoś mi
    może poradzić jak mam postąpić aby chociaż trochę uratować pieniędzy.
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2008-10-01 12:09:19
    Temat: Re: komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jurek pisze:
> [...]
    > na to że mam wykonać za niego pracę a on zgarnie szmal. Czy ktoś mi
    > może poradzić jak mam postąpić aby chociaż trochę uratować pieniędzy.

    Jeśli komornik dokonał czynności egzekucyjnych, a Ty spłaciłeś na
    konto wierzyciela, to komornikowi mimo to przysługuje 5% długu:

    ustawa o komornikach sądowych i egzekucji
    art. 49
    2. W sprawach o egzekucję świadczeń pieniężnych w przypadku umorzenia
    postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela oraz na podstawie art.
    823 Kodeksu postępowania cywilnego komornik pobiera od dłużnika opłatę
    stosunkową w wysokości 5% wartości świadczenia pozostałego do
    wyegzekwowania, jednak nie niższej niż 1/10 i nie wyższej niż
    dziesięciokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Jednakże w razie umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek
    wierzyciela zgłoszony przed doręczeniem dłużnikowi zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji, komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w
    wysokości 1/10 przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-06 10:04:38
    Od: "Jotemwu " <h...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Jeśli komornik dokonał czynności egzekucyjnych, a Ty spłaciłeś na
    > konto wierzyciela, to komornikowi mimo to przysługuje 5% długu:
    >
    > ustawa o komornikach sądowych i egzekucji
    > art. 49 [...]

    A mam pytanie, jeśli tak się stało że część (rzekomego, ale to inna sprawa)
    długu alimentacyjnego spłaciłem prosto na konto wierzyciela a nie komornika
    jak sugerował, to czy również potrąci te 5%? Przecież naliczył i pobrał
    koszty już raz wyliczając je od całej kwoty zadłużenia.

    Wpłacałem bieżące alimenty na konto wierzyciela, bo miałem nadzieję na
    wstrzymanie egzekucji jako bezzasadnej przez sąd, a jednocześnie komornik
    pobierał swoją drogą, drugi raz bieżące alimenty, raty na dług i swoje
    koszty.

    Przestałem podwójnie płacic jak tylko sąd oddalił po 4 miesiącach (!) skargę
    na czynności komornika (komuś udało się wygrać z komornikiem?) a teraz
    komornik oczywiście ociąga się z rozliczeniem długu pomimo że już jest
    nadpłata i jeśli nie wstrzyma egzekucji w moim zakładzie pracy, nadpłata
    będzie rosła (podobnie jak odsetki w banku od kredytu który wziąłem na to
    idiotyczne czekanie na pozytywny wyrok 5200 oraz 5000 na spłaty kredytu
    hipotecznego, na które z powodu zabierania prawie całej pensji przez
    komornika i banki już nie starczało).

  • 4. Data: 2008-10-06 10:16:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotemwu pisze:

> [...]
    > idiotyczne czekanie na pozytywny wyrok 5200 oraz 5000 na spłaty kredytu
    > hipotecznego, na które z powodu zabierania prawie całej pensji przez

    Najprościej by było spłacić wierzycielkę w całości + kilka miesięcy
    wprzód, a następnie okazać dowody wpłaty komornikowi, który powinien
    zakończyć egzekucję. Jeśli pieniądze nadal będą ściągane z
    wynagrodzenia, to należy oddać sprawę do sądu, jako że komornik ściąga
    spłaconą wierzytelność.

    Tyle w teorii, w praktyce wiadomo, że to różnie bywa. Bez szczegółów
    trudno coś poradzić (co wpłaciłeś, co egzekwuje komornik, co było w
    skardze, dlaczego sąd ją oddalił itp.).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-10-06 12:08:03
    Od: "Jotemwu " <h...@g...pl>

> [...]

    > Tyle w teorii, w praktyce wiadomo, że to różnie bywa. Bez szczegółów
    > trudno coś poradzić (co wpłaciłeś, co egzekwuje komornik, co było w

    Rada dobra ale ...
    1. Nie uważałem, że należą się jakiegolwiek ekstra pieniądze (stąd skarga).
    2. Nie chciałem dawać do ręki wierzyciela broni jaką są większe pieniądze.
    Jej matka miała z czego, właśnie z moich alimentów, dobrze zapłaciła pani
    mecenas A. o złaj sławie, która nie ma uznania w środowisku prawniczym ale
    sprawy wygrywa, choć nieczystą grą-na granicy prawa, wie jak nie wpaść tylko
    drogo bierze.
    Chcę jednak wygrać sprawę o zniesienie alimentów dla 22, niedługo 23-letniej
    pannicy, która powiedziała że nie będzie pracować za 10 zł za godzinę i
    bumeluje uczęszczając z łaski raz na 2 tygodnie na jakieś zaoczne studia w
    SGGW. Za mieszkanie płaci jej mój ojciec a za studia rodzice chłopaka-jak
    ona dwie ręce lewe.

    W każdym razie dziękuję za odpowiedź.