  • 1. Data: 2008-10-01 13:48:56
    Temat: Ustawa o ochronie danych osobowych a struktura bazy danych
    Od: Dariusz Rodziewicz <r...@w...pl>

    Każdy administrator danych osobowych jest zobowiązany do stworzenia
    instrukcji ochrony przetwarzanych danych osobowych. W instrukcji
    powinien zawrzeć opis struktury bazy danych wraz z informacją o
    sposobie przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami.
    Czy w związku z powyższym, producent systemu informatycznego, w którym
    gromadzone są dane osobowe jest zobowiązany do udostępnienia pełnej
    struktury bazy danych swojemu klientowi, czy też wystarczy, jeśli
    udostępni tylko jego część (gdzie są gromadzone oraz przetwarzane dane
    osobowe) ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2008-10-02 08:39:30
    Od: note11 <n...@e...net>

    Dariusz Rodziewicz wrote:
> [...]
    > powinien zawrzeć opis struktury bazy danych wraz z informacją o
    > sposobie przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami.
    beeezeeeeduuuuuraaaaa...

  • 3. Data: 2008-10-02 10:22:59
    Od: Dariusz Rodziewicz <r...@w...pl>

    On 2 Paź, 10:39, note11 <n...@e...net> wrote:
    > beeezeeeeduuuuuraaaaa...

    Ręce mi opadają jak czytam taką odpowiedź. I co ja mam Tobie napisać ?
    Że się mylisz ? Zapoznałeś się dokładnie z ustawą i towarzyszącym jej
    przepisom ? Oświetl mnie, może się mylę ...

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2008-10-02 10:26:34
    Od: note11 <n...@e...net>

    > Ręce mi opadają jak czytam taką odpowiedź. I co ja mam Tobie napisać ?
    > Że się mylisz ? Zapoznałeś się dokładnie z ustawą i towarzyszącym jej
    > przepisom ? Oświetl mnie, może się mylę ...
    ustawa nie precyzuje sposobu organizacji bazy danych osobowych.
    moge sobie zrobić bazę na fiszkach i trzymać to w szufladach.
    ale może wyprowadzisz mnie z błędu i podasz przepis na który się
    powołujesz. jestem gotów wejść pod stół i odszczekać;)

  • 5. Data: 2008-10-02 10:48:01
    Od: Dariusz Rodziewicz <r...@w...pl>

    On 2 Paź, 12:26, note11 <n...@e...net> wrote:
> [...]
    > ale może wyprowadzisz mnie z błędu i podasz przepis na który się
    > powołujesz. jestem gotów wejść pod stół i odszczekać;)

    Zgadza się. Każdy ma prawo do dobrowolnej organizacji bazy danych -
    nawet na "fiszkach". To, o czym pisałem w pierwszym poście odnosi się
    do baz danych zarządzanych przez system informatyczny. Wydawało mnie
    się to oczywiste - "...producent systemu informatycznego, w którym
    gromadzone są dane osobowe jest zobowiązany do udostępnienia pełnej
    struktury bazy danych swojemu klientowi...". Tak więc to, o czym ty
    piszesz - bazy danych na "fiszkach" - nie dotyczą mojego zapytania.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2008-10-02 11:45:03
    Od: note11 <n...@e...net>

    ok, spróbujmy jeszcze raz. Ustawa o o.d.o nie mówi nic na temat
    obowiązku dokumentowania struktury danych. nie mówi też o tym
    rozporządzenie z Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024
    także jakbyś podał źródło, moglibyśmy podyskutować..

  • 7. Data: 2008-10-02 12:02:53
    Od: Dariusz Rodziewicz <r...@w...pl>

    On 2 Paź, 13:45, note11 <n...@e...net> wrote:
> [...]
    > rozporządzenie z Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024
    > także jakbyś podał źródło, moglibyśmy podyskutować..

    To o czym jest mowa w rozporządzenie z Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz.
    1024 w §1 pkt 1 ? Dodatkowo, § 3 precyzuje, co składa się na
    dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych osobowych oraz
    środki techniczne. Natomiast § 3 pkt 2 mówi, że dokumentację o której
    mowa w § 1 pkt 1 prowadzi się w formie pisemnej. Na tej podstawie,
    każdy administrator danych osobowych jest zobowiązany do stworzenia
    instrukcji ochrony danych osobowych. Stąd moje pytanie co do struktury
    bazy danych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024 § 4 pkt 3).

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2008-10-02 12:19:30
    Od: note11 <n...@e...net>

    > instrukcji ochrony danych osobowych. Stąd moje pytanie co do struktury
    > bazy danych (Dz. U. 2004 r. Nr 100, poz. 1024 § 4 pkt 3).
    ok, sprawdziłem i odszczekuję. jest wymaganie struktury i przepływu
    między systemami. ślepy jestem;)
    spytam się prawnika i dam znać na grupie.

  • 9. Data: 2008-10-02 12:41:13
    Od: Dariusz Rodziewicz <r...@w...pl>

    On 2 Paź, 14:19, note11 <n...@e...net> wrote:

    > ok, sprawdziłem i odszczekuję. jest wymaganie struktury i przepływu
    > między systemami. ślepy jestem;)
    > spytam się prawnika i dam znać na grupie.

    Dzięki :-)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 10. Data: 2008-10-03 08:43:40
    Od: note11 <n...@e...net>

    no więc na razie prawnik cytuję "nie jest w stanie odpowiedzieć na
    pytanie". będziemy się konsultować z zewnętrznym specjalistą.
    TINLA: wystarczy opisać część zawierającą dane osobowe, system może być
    np pełnoprawnym CRM i opisywanie całych struktur danych mijałoby się z
    celem. swoją drogą nie widzę za bardzo audyt Giodo który miałby
    zweryfikować diagram ERD