  • 1. Data: 2008-01-01 07:39:57
    Temat: wydzielenie numeru lokalu
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    MOze pytanie dosc nietypowe jak na 1 stycznia, ale nie moge wygooglac
    nic sensownego.
    Jest sobie dom posiadajacy trzy odrebne lokale, ale numer domu jest
    jeden. Do kogo wystapic i czy jest to mozliwe, aby wydzielic numeracje
    tych lokali na np.: 1, 1a, 1b?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2008-01-01 13:37:52
    Temat: Re: wydzielenie numeru lokalu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest sobie dom posiadajacy trzy odrebne lokale, ale numer domu jest
    > jeden. Do kogo wystapic i czy jest to mozliwe, aby wydzielic numeracje

    Tak się nie da, bo to jeden budynek. Będzie 1/1, 1/2, 1/3. Załatwia się to
    w Urzędzie Miasta/Gminy/Dzielnicy tam, gdzie nakładają numeracje domów.
    Potem trzeba pozmieniać dowody osobiste i resztę dokumentów zawierających
    adres i powiadomić US, bank i resztę podmiotów, z którymi ma się ciągłe
    umowy. Trzeba założyć osobne skrzynki pocztowe.

    Innym sposobem jest zrobienie tego pół formalnie. Tak robi wiele osób.
    Wieszają numerki na drzwiach i w adresach podają przykładowo 1/1. W
    dokumentach nic się nie zmienia. Kto ma trafić, ten trafi, a mniej
    zamieszania.

  • 3. Data: 2008-01-01 13:40:12
    Od: Krzysiek <S...@g...com>

    > Jest sobie dom posiadajacy trzy odrebne lokale, ale numer domu jest
    > jeden. Do kogo wystapic i czy jest to mozliwe, aby wydzielic numeracje
    > tych lokali na np.: 1, 1a, 1b?

    Jest to mozliwe - rozgraniczeniami dzialek,nieruchomosci itd zajmuje
    sie geodeta, rzeczoznawca majatkowy itd. Jezeli dojdziecie jako
    sasiedzi do ugody to mozna to 'przypuszczam' zrobic bez jego udzialu,
    choc to zalezy od tego jaki jest stan prawny domu itd.

  • 4. Data: 2008-01-01 17:05:17
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > Jest sobie dom posiadajacy trzy odrebne lokale, ale numer domu jest jeden.
    > Do kogo wystapic i czy jest to mozliwe, aby wydzielic numeracje tych

    To są oddzielne lokale w księgach wieczystych czy tylko architektonicznie ?

  • 5. Data: 2008-01-01 20:45:17
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Uzytkownik "Krzysiek" <S...@g...com> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...

> [...]
    > sasiedzi do ugody to mozna to 'przypuszczam' zrobic bez jego udzialu,
    > choc to zalezy od tego jaki jest stan prawny domu itd.

    Nie mozna tego zrobic samemu bo rzeczoznawca (i to chyba urzedowy) musi
    orzec, ze mieszkania sa samodzielne (maja kuchnie, lazienke, media itd.)

  • 6. Data: 2008-01-02 07:18:07
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > sasiedzi do ugody to mozna to 'przypuszczam' zrobic bez jego udzialu,
    > choc to zalezy od tego jaki jest stan prawny domu itd.

    NO jest tak, ze przy ulicy stoi budynek, taki kiszkowaty, dlugi.
    I po kolei sa w nim lokale z odrebnymi wejsciami. Pomiedzy lokalami nie
    da sie przejsc inaczej jak przez zewnetrzne drzwi, wiec sa jak
    najbardziej odrebne. Wlasciciel 2 pierwszych jest jeden, wlascicielem
    trzeciego jest brat, nieskonfliktowany.
    I wszedzie tam jest jeden numer domu.
    Do czego mi to potrzebne? Otoz potrzebuje tam przeniesc firme, do
    jednego z lokali, a obawiam sie, ze jak beda jakies sluzbowe pisma to
    listonosz rzuci byle gdzie bo przeciez nr ten sam i pojdzie sobie.
    Jkabym mial odrebny numer to korespondencja musialaby byc dostarczona
    pod ten konkretny numer. Generalnie ulatwiloby mi to zycie. Tak mi sie
    wydaje. Poza tym, poniewaz jest to moja ciotka (wlasciciel zasadniczy)
    nie chcialbym, aby kiedykolwiek doszlo do jakis nieprzyjemnosci
    zwiazanych z "przeciez tu jest ten sam adres" (kontrole, etc).

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2008-01-02 08:22:30
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > sie przejsc inaczej jak przez zewnetrzne drzwi, wiec sa jak najbardziej
    > odrebne. Wlasciciel 2 pierwszych jest jeden, wlascicielem trzeciego jest

    Ty nam mówisz jak "rodzinnie" wyglada wlasciciel czy na podstawie ksiegi
    wieczystej ? Bo IMHO troche dziwnie gdyby jeden lokal byl juz wydzielony
    (brat) a dwa pozostale nie.

> [...]
    > ten konkretny numer. Generalnie ulatwiloby mi to zycie. Tak mi sie wydaje.

    Listonosz w ogóle nie musi przynosic ci nierejestrowanej poczty. Mozesz ja
    np. odbierac sam w urzedzie. A w siedzibie tylko to co wazne (polecone).

  • 8. Data: 2008-01-03 08:22:40
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Uzytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Nie mozna tego zrobic samemu bo rzeczoznawca (i to chyba urzedowy) musi
    > orzec, ze mieszkania sa samodzielne (maja kuchnie, lazienke, media itd.)

    Ale to nic nie ma wspolnego z numeracja.

    O nadanie numeru wystepuje sie do gminy ale dla budynku a nie lokalu. Chyba
    ze =dzielimy budynek wraz z gruntem pod nim, ale tu - zo pisu - taka
    sytuacja nie ma miejsca.

    A.

  • 9. Data: 2008-01-03 09:22:34
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fli64g$6ov$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Uzytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...

    > Ale to nic nie ma wspolnego z numeracja.

    IMHO ma. "Samodzielność" mieszkania jest podstawą do jego wydzielenia i
    nadana KW. A wydzielenie do nadania numeru.