  • 1. Data: 2007-12-31 13:30:08
    Temat: Jeszcze raz Szengen - przewożenie rzeczy zabronionych
    Od: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>

    Kiedyś słyszałem taką historię od jednego Niemca - pojechała sobie ekipa
    Dusseldorfu do Holandii, oczywiście wracają chcieli sobie co nieco
    przywieźdź na zapas. Ale niemiecka policja jest wyczulona na takie
    "młode ekipy" i na autostradzie obok Emmerich ich zatrzymali. Kazali im
    wysiąść i przeszukali samochód. Po pewnym czasie policjant podszedł do
    kierowcy poklepał go po ramieniu i powiedział "Znaleźliśmy", tamten na
    to "No trudno", a Policjant na to "OK, fajnie że się przyznałeś powiedz
    teraz gdzie to jest". Torebka była schowana w butelce wina (zakorkowanej
    na nowo).
    I teraz mam takie pytanie - co by się stało gdyby taka kontrola miała
    miejsce w Polsce, Policja znalazła by marychę bez pomocy kierowcy i
    wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani? A gdyby
    kierowca się przyznał że to jego to tylko on?

    Pozdrawiam
    J.K.

  • 2. Data: 2007-12-31 15:53:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Jakub Kaniewski" <j...@c...gmail.com> napisał
    > I teraz mam takie pytanie - co by się stało gdyby taka kontrola miała
    > miejsce w Polsce, Policja znalazła by marychę bez pomocy kierowcy i
    > wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani?

    Wszyscy to pewnie nie. Trzeba by jakimś sposobem udowodnić kto. Może ten
    posiadał kto posiadał auto...?

    >A gdyby kierowca się przyznał że to jego to tylko on?

    Pewnie tak, chyba, ze byłyby inne dowody przeciw komu innemu.

  • 3. Data: 2007-12-31 21:30:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2007 14:30:08 +0100, Jakub Kaniewski napisał(a):

> [...]
    > wszyscy pasażerowie by się wyparli - zostali by wszyscy ukarani? A gdyby
    > kierowca się przyznał że to jego to tylko on?

    A ja mam pytanie w tym temacie kontroli drogowej, mobilnych patroli, czym
    różnią się kompetencje Straży Granicznej i Policji...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2008-01-01 13:40:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:flbn17$tp0$1@achot.icm.edu.pl...

    > A ja mam pytanie w tym temacie kontroli drogowej, mobilnych patroli, czym
    > różnią się kompetencje Straży Granicznej i Policji...

    W teorii niczym. W praktyce służby te są ukierunkowane na inne zadania.
    trochę większe uprawnienia ma Służba Ruchu Drogowego, ale to nie każdy
    policjant.

  • 5. Data: 2008-01-02 06:13:28
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2008 14:40:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W teorii niczym. W praktyce służby te są ukierunkowane na inne zadania.
    > trochę większe uprawnienia ma Służba Ruchu Drogowego, ale to nie każdy
    > policjant.

    SRD ? Czy to tzw. drogówka, czyli Wydział Ruchu Drogowego z Komendy
    Wojewódzkiej ?

    Zastanawia mnie też czy pomyślano o jakiejś koordynacji działań,
    szczególnie w temacie TIRów, bo w skrajnym przypadku jedzie sobie TIR ze
    wschodu za zachód, albo lepiej z zachodu na wschód i 5 km za Świeckiem
    kontrola SG, 50km dalej kontrola policji drogowej, a dalej 70km ITD i
    wszystko to tzw. rutynowe kontrole, nie związane z jakąs akcją gdzie
    szukają zbiegów z więzienia czy napastników na kantor.

  • 6. Data: 2008-01-02 15:27:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:flfa2g$tu$1@achot.icm.edu.pl...

    > SRD ? Czy to tzw. drogówka, czyli Wydział Ruchu Drogowego z Komendy
    > Wojewódzkiej ?

    Służba Ruchu Drogowego. Generalnie białe czapki i pasy.

> [...]
    > wszystko to tzw. rutynowe kontrole, nie związane z jakąś akcją gdzie
    > szukają zbiegów z więzienia czy napastników na kantor.

    A jak sobie to wyobrażasz? Tyle, ze prawdopodobieństwo opisanego przez
    Ciebie zdarzenia jest znikome. Patrol SRD gdyby nawet przez 7 godzin stał
    na trasie jest w stanie przeprowadzić góra kilkanaście rutynowych kontroli
    TIR-a. W tym czasie taką trasą przejedzie kilkaset albo i kilka tysięcy
    TIR-ów. Patrol rzadko przez całą zmianę kontroluje, bo obsługuje również
    zdarzenia drogowe. Poza tym kontroluje nie tylko TIR-y. Tak więc
    prawdopodobieństwo poddania kontroli konkretnego pojazdu jest znikome.
    Prawdopodobieństwo skontrolowania przez wszystkie trzy służby jest znikome
    do sześcianu :-)

    natomiast trudno przyjmować, że samochód raz skontrolowany jest OK,
    albowiem kierowca może się choćby w miedzy czasie zanietrzeźwić. O
    możliwości przeładowania ładunku, ukrycia nielegalnych imigrantów i innych
    kombinacjach już nie wspominam.