  • 1. Data: 2007-12-31 15:15:08
    Temat: What Is Linux?
    Od: A...@g...com

    Linux is a free operating system that was created by Linus Torvalds
    when he was a student at the University of Helsinki in 1991. Torvalds
    started Linux by writing a kernel - the heart of the operating system
    - partly from scratch and partly by using publicly available
    software. Torvalds then released the system to his friends and to a
    community of "hackers" on the Internet and asked them to work with it
    and enhance it. It took off.

    Today, there are hundreds of software developers around the world
    contributing software to the Linux effort. Because the source code for
    the software is freely available, anyone can work on it, change it, or
    enhance it. On top of the Linux kernel effort, the creators of Linux
    also drew on a great deal of system software and applications that are
    now bundled with Linux from the GNU software effort (GNU stands for
    "GNU is Not UNIX"), which is directed by the Free Software Foundation
    (FSF). There is a vast amount of software that can be used with Linux,
    all of which includes features that can compete with or surpass those
    of any other operating system in the world.

    If you have heard Linux described as a free version of UNIX, there is
    good reason for it. Although much of the code for Linux started from
    scratch, the blueprint for what the code would do was created to
    follow POSIX standards. POSIX (Portable Operating System Interface for
    UNIX) is a computer industry operating system standard that every
    major version of UNIX complied with. In other words, if your operating
    system was POSIX-compliant, it was UNIX.

    --- Thank You ---

    http://www.fx-vista.com

  • 2. Data: 2007-12-31 20:44:30
    Temat: gówno
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    w porownaniu do windowsa

  • 3. Data: 2008-01-02 06:58:35
    Temat: Re: gówno
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Troll wrote:
    > w porownaniu do windowsa

    miliard ludzi sądzi dokładnie odwrotnie - tak przy okazji...

    --
    Seryozha

  • 4. Data: 2008-01-03 12:38:54
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości

    > miliard ludzi sądzi dokładnie odwrotnie - tak przy okazji...

    a skad te statystyki?

  • 5. Data: 2008-01-03 12:56:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 31 grudzień 2007 21:44
    (autor Troll
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <flbkbi$3ij$1@inews.gazeta.pl>):

    Taka uwaga techniczna: W temacie piszemy temat, a nie pseudonim czy inne
    cechy określające nadawcę.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-01-03 13:21:58
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 03 Jan 2008 13:56:47 +0100, Tristan napisał(a):

    > Taka uwaga techniczna: W temacie piszemy temat, a nie pseudonim czy inne
    > cechy określające nadawcę.

    Niektórzy cierpią na manię wielkości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 7. Data: 2008-01-03 16:06:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 styczeń 2008 14:21
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <flinhm$4se$1@inews.gazeta.pl>):

    > Niektórzy cierpią na manię wielkości.

    A niech se cierpią, tylko czemu się obnoszą z tym w tematach listu, zaś samą
    tematykę listu znów umieszczają w nadawcy.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-01-05 21:18:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości

    > miliard ludzi sądzi dokładnie odwrotnie - tak przy okazji...

    Przyjmując to za pewnik należy stwierdzić, że wiele miliardów istnień
    twierdzi, iż Linux to gówno ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2008-01-05 21:55:06
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Przyjmując to za pewnik należy stwierdzić, że wiele miliardów istnień
    > twierdzi, iż Linux to gówno ;))

    w porownianiu z windows jezlei chodzi o przyjaznosxc dla uzytkownika,
    przedstawianie tego jako alternatywa to czyste chamstwo. Chcialb ym zobaczyc
    jak pozniej taki geniusz uruchamia gry pod linuxem. Owszem kilka gier da
    rade pod wine (pry sredniej wiedzy) zainstalowac ale kilka i to wtmaga
    umiejetnosci...

    P.

  • 10. Data: 2008-01-10 16:51:20
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Przyjmując to za pewnik należy stwierdzić, że wiele miliardów istnień
    > twierdzi, iż Linux to gówno ;))

    Jedz gówno... miliony much nie mogą się mylić :D