  • 1. Data: 2003-03-04 09:43:38
    Temat: wspólwlasnosc ulamkowa
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Witam,

    Czy można nabyć samochód, tak aby 2ch jego właścicieli miało w tym nabytku
    różne udziały? Jeden np. wykłada 90% kasy, drugi 10%. Jeśli tak, czy te
    udziały powinny znaleźć odzwierciedlenie w umowie k-s?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2003-03-04 10:39:13
    Temat: Re: wspólwlasnosc ulamkowa
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Czy można nabyć samochód, tak aby 2ch jego właścicieli miało w tym nabytku
    > różne udziały? Jeden np. wykłada 90% kasy, drugi 10%. Jeśli tak, czy te
    > udziały powinny znaleźć odzwierciedlenie w umowie k-s?

    można, w umowę warto wpisać, bo art.197 kc - domniemywa się, że udziały
    współwłaścicieli są równe

    KG

  • 3. Data: 2003-03-04 11:54:45
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:
    > można, w umowę warto wpisać, bo art.197 kc - domniemywa się, że udziały
    > współwłaścicieli są równe

    No wlasnie czytałem ten rodział i nie znalazłem żadnych wytycznych
    odnośnie zawierania takich umów... ATSD co to jest współwłasność łączna?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-03-04 13:47:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    >ATSD co to jest współwłasność łączna?

    Strzelam:-)) wtedy gdy nie mozesz rozporządzać swoim prawem wlasnosci bez
    zgody pozostalych udziałowców? np wspólny majątek wspólnikow w S.C.

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-03-05 04:04:31
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b42asa$a72$1@atlantis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > Strzelam:-)) wtedy gdy nie mozesz rozporządzać swoim prawem wlasnosci bez
    > zgody pozostalych udziałowców? np wspólny majątek wspólnikow w S.C.

    A przez rozporządzanie rozumiesz zarząd/użytkowanie czy też zbywanie prawa
    własności?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-03-05 08:23:16
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    > A przez rozporządzanie rozumiesz zarząd/użytkowanie czy też zbywanie prawa
    > własności?

    A podłoż sobie za przyklad np majątek wspólny małżonków i będziesz miał
    odpowiedz:-)) Hint: mozesz kupić furę bez zgody wspołmałzonka ? hint2:
    mozesz sprzedać furę ?:-)) etc:-)))

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-03-05 15:58:51
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > A podłoż sobie za przyklad np majątek wspólny małżonków i będziesz miał
    > odpowiedz:-)) Hint: mozesz kupić furę bez zgody wspołmałzonka ?

    to zależy...

    > hint2: mozesz sprzedać furę ?:-))

    to też zależy :)

    KG

  • 8. Data: 2003-03-05 16:40:40
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to zależy...

    Nie utrudniaj:-)))

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-03-07 02:21:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b459c5$l4l$1@nemesis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie utrudniaj:-)))

    Akurat to "zależy" Kamila to zgaduje że dotyczny np. sytuacji gdy
    samochód został zakupiony przed zawaciem małżeństwa lub nabyty z majątku
    odrębnego. A z małzonkami może być różnie :) No ruzmiem :) Ale... (że
    pokontynuuje marudzienie).. wychodzi mi po prostu że praktycznie wszystko
    można podciągnąć pod współwłasność łczną, bo przecież nawet w przypadku
    2ch obcych osob i samochodu nie mogę tym (ani żadną tego częscią) dowolnie
    dysponować bez zgody współwłaściciela.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-03-07 12:59:58
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Akurat to "zależy" Kamila to zgaduje że dotyczny np. sytuacji gdy
    > samochód został zakupiony przed zawaciem małżeństwa lub nabyty z majątku
    > odrębnego. A z małzonkami może być różnie :) No ruzmiem :)

    No nie, to było o pojęciu zwykłego zarządu i jego nieokreślonych granic

> [...]
    > 2ch obcych osob i samochodu nie mogę tym (ani żadną tego częscią) dowolnie

    Swoim udziałem (1/2) możesz w każdej chwili dysponować (198 kc)

    KG