  • 1. Data: 2003-03-04 08:08:42
    Temat: Zasiłek po zlikwidowaniu działalności
    Od: "Darek W" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem.
    Pracuję na umowie o pracę. Ale niestety chyba już niedługo. Mam też
    zarejestrowaną DG na siebie. Czy po zakończeniu mojej pracy - wypowiedzenie
    od pracodawcy i automatycznym zamknięciu mojej DG będzie mi przysługiwał
    zasiłek dla bezrobotnych ?

    dzięki, pozdrawiam
    Darek W.

  • 2. Data: 2003-03-05 19:06:55
    Temat: Re: Zasiłek po zlikwidowaniu działalno?ci
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 4 Mar 2003 09:08:42 +0100), "Darek W"
    <d...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >od pracodawcy i automatycznym zamknięciu mojej DG będzie mi przysługiwał

    DG nie zamknie Ci się automatycznie. Musisz zgłosić wniosek do ogranu
    rejestrowego i ZUSu, później do USu i chyba GUSu. Po drodze możesz już
    załatwać geld z arbeitsamtu, bowiem im potrzebne jest:

    a) zaświadczenie o wykreśleniu DG z rejestru

    b) zaświadczenie o odprowadzeniu składek na ubezpieczenie społeczne w
    wysokości conajmniej takiej, jaką odprowadza się od najniższej
    krajowej przez okres 12 miesięcy w ciągu ostatnich 18 miesięcy.

    Zaświadczenie (b) załatwia sie w ZUSie około miesiąca, jeżeli więc
    pracowałeś rok na etacie i to tam odprowadzano Ci ubezpieczenie
    społeczne, załatw sobie zaświadczenie od pracodawcy o wysokości
    zarobków oraz o wysokości odprowadzonych składek i z zakresu DG
    dostarcz do UP tylko (a).

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-03-06 09:14:00
    Od: "Darek W" <d...@p...onet.pl>