  • 1. Data: 2003-03-04 09:35:02
    Temat: Art. 117.§ 3 KK (z pl.misc.militaria)
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Kodeks Karny
    >

    > Rozdział XVI
    >
    > Przestępstwa przeciwko pokojowi, ludzkości oraz przestępstwa wojenne
    >

    > Art. 117.§ 3. Kto publicznie nawołuje do wszczęcia wojny napastniczej,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Pocrosspostuje.
    :-)

    Jak to właściwie, jest...
    Jeśli widzę, że ktoś popełnia przestępstwo, ( nie wykroczenie tylko
    _przestępstwo_ ), to mam obywatelski obowiązek zgłosić na policję, czy nie
    mam takiego obowiązku...
    :-\
    Druga sprawa:
    Czy to nie jest zadziwiające, że to czy ktos "popełnia przestępstwo
    publicznie nawołując" na grupach dyskusyjnych, to zależy od tego gdzie
    fizycznie się znajduje w momencie pisania posta.
    Jeśliby ktos pisał na naszą grupę dyskusyjną z za granicy, to polskiemu
    prawu nie podlega.
    Nawet, jeśli jest obywatelem Rzeczypospolitej i tylko czasowo jest za
    granicą...
    Dobrze myślę?
    :-\

    Michał.

  • 2. Data: 2003-03-04 10:43:04
    Temat: Re: Art. 117.§ 3 KK (z pl.misc.militaria)
    Od: "PAK" <p...@a...net>

    Pozwij mnie
    PAK

  • 3. Data: 2003-03-04 10:48:43
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Pozwij mnie

    Nie "pozwij mnie" tylko "zgłos prokuratorowi lub policji"
    To nie jest ścigane z oskarżenia prywatnego tylko z urzędu.
    :-)

    Michal.

  • 4. Data: 2003-03-04 10:50:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 04-03-2003 11:48, Użytkownik Michal Kukula napisał:

    > Nie "pozwij mnie" tylko "zgłos prokuratorowi lub policji"
    > To nie jest ścigane z oskarżenia prywatnego tylko z urzędu.
    > :-)

    To sie mówi "złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa" :-))

    A w ogóle to nam się społeczeństwo strasznie amrykanizuje, nie? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-03-04 10:54:10
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michal Kukula wrote:
    > Jeśli widzę, że ktoś popełnia przestępstwo, ( nie wykroczenie tylko
    > _przestępstwo_ ), to mam obywatelski obowiązek zgłosić na policję,
    czy nie
    > mam takiego obowiązku...

    Masz _społeczny_ obowiązek, chyba że dotyczy to przestępstw
    wymienionych w art.233 kk (m.in.ludobójstwo, zdrada główna, zamach
    stanu, szpiegostwo, zabójstwo). Wtedy odpowiadasz za niezawiadomienie.

> [...]
    > prawu nie podlega.
    > Nawet, jeśli jest obywatelem Rzeczypospolitej i tylko czasowo jest za

    nie do końca - kodeks karny:
    Art. 109. Ustawę karną polską stosuje się do obywatela polskiego, który
    popełnił przestępstwo za granicą.
    Art. 110. § 1. Ustawę karną polską stosuje się do cudzoziemca, który
    popełnił za granicą przestępstwo skierowane przeciwko interesom
    Rzeczypospolitej Polskiej, obywatela polskiego, polskiej osoby prawnej
    lub polskiej jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej.
    Art. 111. § 1. Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą
    jest uznanie takiego czynu za przestępstwo również przez ustawę
    obowiązującą w miejscu jego popełnienia.
    (..)
    § 3. Warunek przewidziany w § 1 nie ma zastosowania do polskiego
    funkcjonariusza publicznego, który pełniąc służbę za granicą popełnił
    tam przestępstwo w związku z wykonywaniem swoich funkcji, ani do osoby,
    która popełniła przestępstwo w miejscu nie podlegającym żadnej władzy
    państwowej.
    Art. 112. Niezależnie od przepisów obowiązujących w miejscu popełnienia
    przestępstwa, ustawę karną polską stosuje się do obywatela polskiego
    oraz cudzoziemca w razie popełnienia:
    1) przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu wewnętrznemu lub zewnętrznemu
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    2) przestępstwa przeciwko polskim urzędom lub funkcjonariuszom publicznym,
    3) przestępstwa przeciwko istotnym polskim interesom gospodarczym,
    4) przestępstwa fałszywych zeznań złożonych wobec urzędu polskiego.

    Wydaje mi się, że jeśli chodzi o przestępstwo a art. 117 par.3 kk to
    można do niego stosować art 112 pkt 1...

    KG

  • 6. Data: 2003-03-04 10:54:52
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Nie "pozwij mnie" tylko "zgłos prokuratorowi lub policji"
    > To nie jest ścigane z oskarżenia prywatnego tylko z urzędu.
    > :-)

    Napisze list polecony, tak bedzie najprosciej.
    Policji nie wolno zignorowac doniesienia o przestepstwie na pismie.
    Gdzie to mieszkasz? Natolin?
    Napisze od razu na adres lokalnego posterunku.
    ;-)

  • 7. Data: 2003-03-04 11:01:34
    Od: "REMOV" <_...@m...ru>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > tam przestępstwo w związku z wykonywaniem swoich funkcji, ani do
    > osoby, która popełniła przestępstwo w miejscu nie podlegającym
    To ostatnie dotyczy akwenów morskich poza strefą wód terytorialnych (acz
    tutaj to chyba na statkach obowiązuje prawo danego kraju, pod którego
    banderą jest jednostka pływająca) ? Jakie są jeszcze inne miejsca nie
    podlegające "żadnej włądzy państwowej"? Wojny domowe?

    REMOV

  • 8. Data: 2003-03-04 11:02:58
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > banderą jest jednostka pływająca) ? Jakie są jeszcze inne miejsca nie
    > podlegające "żadnej włądzy państwowej"? Wojny domowe?

    - Antarktyda.
    - Przestrzen kosmiczna.
    :-)

    Michal.

  • 9. Data: 2003-03-04 11:27:39
    Od: "PAK" <p...@a...net>

> [...]
    > Gdzie to mieszkasz? Natolin?
    > Napisze od razu na adres lokalnego posterunku.

    Sam sie zglosze, znaja mnie tam bo jakis czas temu skladalem zawiodomienie o
    kradziezy roweru :(
    ;)
    PAK

  • 10. Data: 2003-03-04 12:35:05
    Od: "Piotr Wyderski" <p...@h...pl>

    PAK wrote:

    > Sam sie zglosze, znaja mnie tam bo jakis czas temu skladalem zawiodomienie
    > kradziezy roweru :(

    Acha, zamieszany w kradziez roweru! ;-) No to juz jest recydywa. ;-)))

    Pozdrawiam
    Piotr Wyderski