  • 1. Data: 2004-12-04 22:06:04
    Temat: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownego gremium jest w stanie mi pomóc w zatargu z zarządem
    wspólnoty mieszkaniowej?
    problem dość zawiły, oparty na - w moim odczuciu - nadużyciu władzy....

    pozdrawiam serdecznie, Anna
    ___________________
    www.annablue.pl

  • 2. Data: 2004-12-04 23:03:24
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: e...@g...pl (eusso)

    AnnaBlue napisał(a):

    > Czy ktoś z szanownego gremium jest w stanie mi pomóc w zatargu z zarzšdem
    > wspólnoty mieszkaniowej?
    > problem dość zawiły, oparty na - w moim odczuciu - nadużyciu władzy....
    >
    > pozdrawiam serdecznie, Anna
    > ___________________
    > www.annablue.pl

    Tak- może. Opisz chronologicznie i hasłowo co sie dzieje.

  • 3. Data: 2004-12-05 00:25:14
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    zatem opisuje - bez polskich ogonkow, bo cos mam z kodowaniem...
    Kupilam mieszkanie - wlasnosc hipoteczna (rok budowy 1956). W chwili zakupu
    (3 lata temu) zwyczajowo parkowano na podworku.
    Podworko jest wlasnoscia gminy, zarzadzane przez ZBK

    15 pazdziernika postawiono znak zakazu wjazdu na podworko oraz droge, na
    ktorej parkowalismy oznaczono jako droge pozarowa.
    Udalam sie do ZBK by ustalic, dlaczego postawiono ten zakaz. Dowiedzialam
    sie, ze na polecenie wspolnoty mieszkaniowej.
    W miedzyczasie dopytalam:
    Urzedzie Gminy - to nie jest droga publiczna.
    Zaklad Drog Miejskich, Policja i Straz Miejska twierdza, ze potrzebna jest
    organizacja ruchu dla znaku.
    Straz Pozarna wcale nie chce tej drogi pozarowej
    Nie ma uchwaly Zarzadu Wspolnoty w sprawie zakazu parkowania

    Oczywiscie parkuje dwa samochody na tej drodze, bowiem znalezienie miejsca
    parkingowego o godzinie mojego powrotu do domu graniczy z cudem.
    Codziennie tez dostaje wezwania do Strazy Miejskiej, gdzie jestem stalym
    bywalcem

    Na moje pismo, w ktorym oprotestowalam ten zakaz odpisano mi, ze na mocy
    Prawa Budowlanego, oczekiwan Strazy Pozarnej oraz woli (sic!) mieszkancow
    wprowadzono ten zakaz.

    Moje pytanie brzmi: jaka ma droge prawna do obalenia tego nonsensu, moim
    zdaniem doszlo do naduzycia kompetencji.

    pozdrawiam, Anna

    __________________
    www.annablue.pl

  • 4. Data: 2004-12-05 11:48:34
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    W chwili zakupu
    > (3 lata temu) zwyczajowo parkowano na podworku.

    Czyli nie gwarantowano Ci miejsc parkingowych albo inaczej nie kupiłaś ich.

    > 15 pazdziernika postawiono znak zakazu wjazdu na podworko oraz droge, na
    > ktorej parkowalismy oznaczono jako droge pozarowa.

    Ostatnio często tak sie dzieje np. w Toruniu po pożarze w jednej z kamienic
    z ofiarami śmiertelnymi. Straż nie mogła dojechać z powodu zaparkowanych
    samochodów. Niektórzy ludzie, ostatnio w większości, bardziej sobie cenią
    życie niż wygodę.

> [...]
    > organizacja ruchu dla znaku.
    > Straz Pozarna wcale nie chce tej drogi pozarowej
    > Nie ma uchwaly Zarzadu Wspolnoty w sprawie zakazu parkowania

    No tutaj polecam zaprzęgnięcie do pracy szarych komórek w interesie
    społecznym a jak później napisze i twoim.
    Proszę przeanalizować sytuacje na podwórku. Czy parkujące samochody mogą
    przeszkadzać w ewentualnej akcji ratowniczej Straży Pożarnej itp. np.w
    wypadku Twojego mieszkania. Jeżeli odpowiedź jest twierdząca to o co toczyć
    boje? O ty czy prawo zostało napisane/funkcjonuje zgodnie ze zdrowym
    rozsądkiem.

    > Oczywiscie parkuje dwa samochody na tej drodze, bowiem znalezienie miejsca
    > parkingowego o godzinie mojego powrotu do domu graniczy z cudem.

    Twoja prywatna sprawa. W Japoni podobno najpierw trzeba sie wykazać
    posiadaniem miejsca parkingowego a topiero można zrejestrować samochód.

    > Codziennie tez dostaje wezwania do Strazy Miejskiej, gdzie jestem stalym
    > bywalcem
    Mandaty dopóki nic sie nie stanie a w wypadku tragedii oskarżenie o
    utrudnianie akcji ratowniczej. Kara może być bardziej dotkliwa.

> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi: jaka ma droge prawna do obalenia tego nonsensu, moim
    > zdaniem doszlo do naduzycia kompetencji.
    A czy nie jest nadużyciem domaganie sie czegoś co Ci sie nie należy?

  • 5. Data: 2004-12-05 12:14:47
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Roman" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W chwili zakupu
    >
    > Czyli nie gwarantowano Ci miejsc parkingowych albo inaczej nie kupiłaś
    ich.

    owszem, ale jesli cos trwa nieprzerwanie od kilkudziesieciu lat to nie mozna
    mowic o prawie zwyczajowym? czy jakkolwiek to inaczej nazwac?

> [...]
    > samochodów. Niektórzy ludzie, ostatnio w większości, bardziej sobie cenią

    posadzasz mnie o zle intencje - w istocie jest dogodny dojazd od publicznej
    ulicy - bez najmniejszego problemu

> [...]
    toczyć
    > boje? O ty czy prawo zostało napisane/funkcjonuje zgodnie ze zdrowym

    niezupelnie ze zdrowym rozsadkiem.... oprocz samochodow parkujacych na tej
    drodze sa slupki, uragajace wszelkich zasadom BHP. Straz Pozarna
    oswiadczyla, ze usuniecie slupkow calkowicie ustaysfakcjonuje ich BEZ
    KONIECZNOSCI oznaczania drogi. Slupki maja ok. 90 cm wysokosci, sa bardzo
    ostre i ze strachem wychodze ze swoim poltorarocznycm synkiem na podworko
    Problem w tym, ze decyzje o instalacji slupkow (za pieniadze wspolnoty)
    takze podjal zarzad wspolnoty - takze bez najmniejszych konsultacji z
    clonkami wspolnoty

    > Twoja prywatna sprawa. W Japoni podobno najpierw trzeba sie wykazać
    > posiadaniem miejsca parkingowego a topiero można zrejestrować samochód.

    Nie rozumiesz mnie - zabrano mi pewna korzysc w swietle niesprawdzonego
    interesu spolecznego.
    Oburza mnie fakt, ze ktos decyduje arbitralnie za mnie, bez najmniejszych
    konsultacji, bez umocowania prawnego, jak za czasow komuny.

    > Mandaty dopóki nic sie nie stanie a w wypadku tragedii oskarżenie o
    > utrudnianie akcji ratowniczej. Kara może być bardziej dotkliwa.

    Tu Cie zaskocze - Straz Miejska dla swietego spokoju wsadza mi wezwania,
    otrzymalam u nich ustne zapewnienie o niearaniu mnie z uwagi na bardzo
    watpliwa od strony prawnej konstrukcje tego zakazu.

    mieszkancow

    > A czy nie jest nadużyciem domaganie sie czegoś co Ci sie nie należy?

    Nie, nie jest... bo dokladnie drugiej stronie nie nalezy sie to, co probuje
    usankcjonowac....
    Jeszcze raz podkreslam - moj post dotyczy sytuacji, o ktorej zdecydowalo 7
    osob w imieniu kilkudziesieciu.

    pozdrawiam, Anna
    ____________________
    www.annablue.pl

  • 6. Data: 2004-12-05 12:25:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <couu62$5ds$1@news.onet.pl>, AnnaBlue wrote:
> [...]
    > usankcjonowac....
    > Jeszcze raz podkreslam - moj post dotyczy sytuacji, o ktorej zdecydowalo 7

    1. Duża wspólnota jak rozumiem (powyżej 7miu mieszkań)?
    2. Czy miało miejsce jakiekolwiek formalne powiadomienie o decyzji?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-12-05 13:00:43
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    > Jeszcze raz podkreslam - moj post dotyczy sytuacji, o ktorej zdecydowalo 7
    > osob w imieniu kilkudziesieciu.
    Dobrze. Mam Pytanie co robi te kilkadziesią osób. Są z Tobą czy jesteś sama
    przeciwko 7, w takim układzie większości.
    Wygląda na to że panuje tam jeden wielki bałagan. W Toruniu było podobnie,
    na drodze strażakom stał garaż na który właściciel miał papiery. Jakiś
    urzędnik pozwolił postawić garaż na drodze być może za pieniądze. To są
    absurdy,. Stąd moje odwołania do zdrowego rozsądku. Uważam ze powoływanie
    się na zwyczaje może być niebezpieczne. Przez tyle lat mieliśmy komunę
    ,może trzeba było to zostawić ona tak fajnie sankcjonowała "prawo
    zwyczajowe"
    Myślę ze problem jest trudny z racji wielkiego bałaganu jaki panuje w tych
    sprawach. Jednak tendencja zmierza w kierunku odsuwania parkingów z pod
    okien mieszkańców i należy sie z tym liczyć Tym bardziej jeżeli wchodzi w
    grę bezpieczeństwo. Sam bardzo cenię sobie możliwość parkowania blisko bloku
    w którym mieszkam jednak jestem za jednoznacznym określeniem tych miejsc i
    egzekwowaniem tego przez służby porządkowe.Wydaję sie że Tobie pozostaje
    albo dociec stanu prawnego nowych uregulowań i w wypadku nieprawidłowości
    wyegzekwować poprawne oznakowanie, albo w ramach utarczek ze wspólnota
    tworzyc nowe prawo zwyczajowe.
    Roman
    Adres odspamiony .Usuń:X

  • 8. Data: 2004-12-05 13:27:00
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:louuoc.329.ln@ziutka.router...

    > 1. Duża wspólnota jak rozumiem (powyżej 7miu mieszkań)? \
    duza - ponad setka mieszkan

    > 2. Czy miało miejsce jakiekolwiek formalne powiadomienie o decyzji?
    jedynym powiadomieniem (ale nie sadze, ze to formalny sposob) bylo
    zatkniecie za wycieraczke samochodu ogloszenia oraz powieszenie go na klatce
    schodowej

    Tak naprawde, to potrzebuje porady prawnej, opartej na wykladni prawnej..
    dlatego tu szukam pomocy... rzecz dotyczy Warszawy

    pozdrawiam, Anna

  • 9. Data: 2004-12-05 13:36:09
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    > Dobrze. Mam Pytanie co robi te kilkadziesią osób. Są z Tobą czy jesteś
    sama
    > przeciwko 7, w takim układzie większości.

    Nikt nie podnosi glowy, chociaz rozmowach "klatkowych" duzo ludzi potepia
    te decyzje. Chce reerndum w tej sprawie, zreszta zamierzam obejsc budynek i
    zapytac ile osob jest z ta decyzja.

> [...]
    > albo dociec stanu prawnego nowych uregulowań i w wypadku nieprawidłowości
    > wyegzekwować poprawne oznakowanie, albo w ramach utarczek ze wspólnota

    Widzisz, klopot w tym, ze jedyna przeslanka do zakazu parkowania jest
    niechec mieszkancow do samochodow pod oknem. Ironia polega na tym, ze
    kamienica usadowiona jest przy jednej z glownych ulic warszawskiego
    Zoliborza i moje okna wychodza dokladnie na bardzo glosna ulice. Na dodatek
    na skrzyzowaniu dochodzi niemal codziennie do stluczek, kilka tygoni temu
    zginely dwie osoby niemal na moich oczach.
    Ta niechec do parkowania przed oknami zaczela sie od tego, ze np. wspolnota
    nie pozwala postawic lawek na podworku, bowiem mlodziez wieczorem jest zbyt
    glosna...

    Czuje sie pokrzywdzona, bowiem nie mam najmniejszych szans uczynic ze
    swojego mieszkania cichego zakatka, zas ktos probuje moim kosztem (tak, brak
    lawki, na ktorej moge przysiasc podczas spaceru z dzieckiem tak wlasnie
    odbieram) zmienic swoje warunki mieszkaniowe.
    Jest jeszcze jedna rzecz, ktora mnie ponosi - zdecydowalismy o podniesieniu
    funduszu remontowego, by ogrodzic posesje i wyposazyc ja w brame na pilota.
    15 pazdziernika zablokowano mozliwosc wjazdu a 21 (po dwoch latach od
    decyzji o inwestycji) zamknieto posesje brama zamykana na pilota.
    Gdzie sens i logika?

    pozdrawiam..........

  • 10. Data: 2004-12-05 15:10:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cov2dh$st7$1@news.onet.pl>, AnnaBlue wrote:
> [...]
    >
    > Tak naprawde, to potrzebuje porady prawnej, opartej na wykladni prawnej..
    > dlatego tu szukam pomocy... rzecz dotyczy Warszawy

    No dobrze, zaznaczam że się na tym za specjalnie nie znam ale spróbuję. W
    kwestii działań zarzadu takiej wspólnoty obowiązująca jest Ustawa z dnia
    24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. 1994 nr 85 poz. 388) z
    poźniejszymi poprawkami (tekst jednolity Dz.U. 2000 nr 80 poz. 903). Taki
    zarząd czynności w obrębie tzw. zarządu zwykłego podejmuje samodzielnie.
    Inne czynności, przekraczajace ów zarząd zwykły wymagają zgody wspólnoty.
    Ww Ustawa w art. 22 u.3. wymienia przykładowe czynnosci wykraczające poza
    ów zarząd zwykły. M.in. mamy tam "4) zmiana przeznaczenia części
    nieruchomości wspólnej". Wydaje się że wyłączenie możliwości parkowania
    można rozumieć jako taką zmianę przeznaczenia, ale pewny tego nie jestem.
    Jeśli można, to do takiej decyzji potrzebna była uchwała właścicieli
    lokali czyli wydane postanowienie nie ma mocy prawnej.

    Tu masz Ustawę:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20000800903

    Jeśli nikt Ci nic mądrzejszego nie doradzi, to wystosuj do zarządu pismo z
    powyższą argumentacją i niech się pogimnastykują.

    --
    Marcin