    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Date: Sun, 5 Dec 2004 23:10:04 +0800

    In article <cov2dh$st7$1@news.onet.pl>, AnnaBlue wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:louuoc.329.ln@ziutka.router...
    > probuje
    > 7

    > duza - ponad setka mieszkan

    > jedynym powiadomieniem (ale nie sadze, ze to formalny sposob) bylo
    > zatkniecie za wycieraczke samochodu ogloszenia oraz powieszenie go na klatce
    > schodowej
    >
    > Tak naprawde, to potrzebuje porady prawnej, opartej na wykladni prawnej..
    > dlatego tu szukam pomocy... rzecz dotyczy Warszawy

    No dobrze, zaznaczam że się na tym za specjalnie nie znam ale spróbuję. W
    kwestii działań zarzadu takiej wspólnoty obowiązująca jest Ustawa z dnia
    24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. 1994 nr 85 poz. 388) z
    poźniejszymi poprawkami (tekst jednolity Dz.U. 2000 nr 80 poz. 903). Taki
    zarząd czynności w obrębie tzw. zarządu zwykłego podejmuje samodzielnie.
    Inne czynności, przekraczajace ów zarząd zwykły wymagają zgody wspólnoty.
    Ww Ustawa w art. 22 u.3. wymienia przykładowe czynnosci wykraczające poza
    ów zarząd zwykły. M.in. mamy tam "4) zmiana przeznaczenia części
    nieruchomości wspólnej". Wydaje się że wyłączenie możliwości parkowania
    można rozumieć jako taką zmianę przeznaczenia, ale pewny tego nie jestem.
    Jeśli można, to do takiej decyzji potrzebna była uchwała właścicieli
    lokali czyli wydane postanowienie nie ma mocy prawnej.

    Tu masz Ustawę:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20000800903

    Jeśli nikt Ci nic mądrzejszego nie doradzi, to wystosuj do zarządu pismo z
    powyższą argumentacją i niech się pogimnastykują.

    --
    Marcin