  • 1. Data: 2004-12-04 21:17:08
    Temat: zameldowanie tymczasowe i praca
    Od: "radek" <n...@n...pl>

    Witam!

    czy jest mozliwe zameldowanie na pobyt tymczasowy na okres dluzszy niz 2
    miesiace
    w miescie w ktorym sie pracuje? Wg ustawy (art. 8 pkt.1 ustawa z dnia 10
    kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych):

    "(...) za okolicznosci uzasadniajace zameldowanie na pobyt czasowy trwajacy
    ponad 2 miesiace
    uwaza sie w szczegolnosci:
    1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stalego,(...)"

    jednak mam watpliwosci jaka to moze byc praca, czy chodzi rowniez o umowe o
    prace
    na czas nieokreslony z firma znajdujaca sie w jednym wojewodztwie, podczas
    gdy pobyt
    staly jest w innym? Czy wogole jest taka mozliwosc: byc zameldowanym na
    stale w innym
    wojewodztwie a pracowac w innym? Jak wyglada sprawa przynaleznosci do
    oddzialu NFZ
    oraz do Urzedu Skarbowego, czy jest zwiazana z miejscem zameldowania stalego
    czy
    miejscem pracy? Czy mozna zmienic oddzial NFZ i Urzad Skarbowy bedac
    zameldowanym
    na pobyt tymczasowy?

    Sporo pytan ale mam nadzieje ze ktos mi odpowie...:)
    Z gory dziekuje!! I pozdrawiam!!
    Radek

  • 2. Data: 2004-12-04 21:32:19
    Temat: Re: zameldowanie tymczasowe i praca
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    radek wrote:

> [...]
    > stalego czy
    > miejscem pracy? Czy mozna zmienic oddzial NFZ i Urzad Skarbowy bedac

    Przeciez meldunki w Polsce to fikcja. A dla US liczy sie miejsce
    zamieszkania, a nie zameldowania (chociaz czasem urzednicy nie rozrozniaja
    tych pojec-zenada).
    Natomiast NFZ jak nazwa wskazuje jest ogolnokrajowy. Nie trzeba nic nawet
    zmieniac, mozesz korzystac gdzie tylko chcesz.

    pozdrawiam
    --
    Mithos