  • 11. Data: 2005-08-04 11:16:00
    Temat: Re: wspolne zamieszkanie straszych osob, jak sie zabezpieczyc
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    news:dcsgkb$89f$1@inews.gazeta.pl...

    > czyli jakie prawa?

    > A związek meldunku z legalnością przebywania polega na...?
    >
    > KG
    Na tym , że własćiciel mieszkania może takiego delikweta nie zameldowanego
    po prostu nie wpuścić do mieszkania i npinterwencja policji nic temu
    osobnikowi nie pomoże.Nie może również on np. wywarzyć drzwi aby dostać sie
    do mieszkania. Gdu to zrobi =to włamanie.
    Natomiast, będąc zameldowany może wyważyć drzwi i nie będzie to traktowane
    w ten sposób . Oczywiście że mogą byc inn e konsekwencje ale nie usuną go z
    mieszkania
    Spotkałem się z podobną sytuacją wśród moich znajomych
    Pozdrowienia KK

  • 12. Data: 2005-08-04 11:28:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):
    > Na tym , że własćiciel mieszkania może takiego delikweta nie zameldowanego
    > po prostu nie wpuścić do mieszkania i npinterwencja policji nic temu
    > osobnikowi nie pomoże.

    bo i nie powinna, policja nie jest od rozstrzygania takich sporów i
    kwestii uprawnień do przebywania w lokalu

    > Nie może również on np. wywarzyć drzwi aby dostać sie
    > do mieszkania. Gdu to zrobi =to włamanie.

    ochrona posiadania? art.343§2 kc?

    > Natomiast, będąc zameldowany może wyważyć drzwi i nie będzie to traktowane
    > w ten sposób .

    bo?
    dlaczego twierdzisz że sam fakt zameldowania świadczy o tym, że ktoś
    może wejść (siłą) do lokalu?

    > Oczywiście że mogą byc inn e konsekwencje ale nie usuną go z
    > mieszkania
    > Spotkałem się z podobną sytuacją wśród moich znajomych

    tak, tyle że ma to niewiele wspólnego z aktualnym stanem prawnym, a
    raczej z resztkami dawnego znaczenia meldunku
    pomijam też wszelkie problemy jakie w praktyce mogą spotkać osoby
    starające się korzystać ze swoich praw...

    KG

  • 13. Data: 2005-08-04 11:43:32
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > z resztkami dawnego znaczenia meldunku
    > pomijam też wszelkie problemy jakie w praktyce mogą spotkać osoby
    > starające się korzystać ze swoich praw...

    Zgadzam się ale jak sądze łatwiej jest pozbyc sie niechcianego lokatora
    który jest niezameldowany, gdyż jak wiemy pozbycie się lokatora
    zameldowanego stwarza wiele komplikacji i jest rozległe w czasie.
    Być może, że nie jestem na bież, z interesującymi nas przep, poniewarz jakiś
    dowecipniś rozwalił mi częściowo komp. i uaktualnienia lexa są niekompletne
    Jeżeli się myle tp przepraszam. Sprawdzę to bezp. w UM
    KK

  • 14. Data: 2005-08-04 13:30:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dcsinv$ip4$1@inews.gazeta.pl...

    > zostalo wykupione jakis czas temu

    No to jest normalnie dziedziczone. Jeśli zainteresowana nie weźmie z
    gościem ślubu lub w inny sposób nie przekaże mu praw do lokalu, t ich
    mieć nie będzie. Choć może być kłopot z jego ewentualną eksmisją.

  • 15. Data: 2005-08-04 13:50:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No to jest normalnie dziedziczone. Jeśli zainteresowana nie weźmie z
    > gościem ślubu lub w inny sposób nie przekaże mu praw do lokalu, t ich
    > mieć nie będzie. Choć może być kłopot z jego ewentualną eksmisją.

    no wlasnie ta eksmisja, czy tmczasowe meldowaie pomoze uniknac tego
    problemu?
    Np co 3 miesiace na 3 miesiace?

    P.

  • 16. Data: 2005-08-04 14:16:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dct6fa$qot$1@inews.gazeta.pl...

    > no wlasnie ta eksmisja, czy tmczasowe meldowaie pomoze uniknac tego
    > problemu?
    > Np co 3 miesiace na 3 miesiace?

    Istnienie lub nie zameldowania, stałego albo tymczasowego nie ma tu nic
    do rzeczy. Samo w sobie nie będzie ono rodzić żadnego prawa. Po prostu
    może być kłopot z fizycznym wyprowadzeniem dziadka.

  • 17. Data: 2005-08-04 14:32:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Istnienie lub nie zameldowania, stałego albo tymczasowego nie ma tu nic
    > do rzeczy. Samo w sobie nie będzie ono rodzić żadnego prawa. Po prostu
    > może być kłopot z fizycznym wyprowadzeniem dziadka.

    no z fizycznym wyprowadzeniem w doslownym tego slowa znaczeniu problemu byc
    nie powinno :)
    ale chodzi o konsekwencje.

    P.