  • 1. Data: 2005-08-03 18:51:34
    Temat: Umowa na czas określony, a umowa zlecenie??
    Od: "Dominik" <d...@n...pl>

    Witam

    Jestem uczniem, właśnie ukończyłem liceum, a w październiku rozpoczynam
    studia dzienne na państwowej uczelni. Pracuje na umowe zlecenie i moj
    mieszęczny dochod brutto wyniosl w tym miesiącu 1385pln, czyli 1175 netto.
    Rozumiem, ze potracone 210pln to 15% podatku, ktory trafił do US.

    W najblizszym czasie bede miał mozliwosc podpisania umowy o prace na czas
    okreslony i stad bierze sie moje pytanie. Jakiego rodzaju dojda mi wtedy
    opłaty(składki/podatki) odprowadzane z pensji. Proponowana pensja wyniesie
    1800pln netto. Jakiej wysokosci pensji brutto moge sie spodziewac.

    Dominik

  • 2. Data: 2005-08-03 19:28:42
    Temat: Re: Umowa na czas określony, a umowa zlecenie??
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przy umowie o pracę miesięcznej płacy netto 1800 zł odpowiada płaca
    brutto ok. 2734 zł.
    Jest to ok. 113% przeciętnego wynagrodzenia, a 322% wynagrodzenia
    minimalnego, więc jak na pierwszą pracę wynagrodzenie znakomite.

    wa

  • 3. Data: 2005-08-03 20:27:40
    Od: "Dominik" <d...@n...pl>

> [...]
    > Jest to ok. 113% przeciętnego wynagrodzenia, a 322% wynagrodzenia
    > minimalnego, więc jak na pierwszą pracę wynagrodzenie znakomite.

    Niestety popełniłem pewien błąd, oczywiście miałem na myśli 1800pln brutto:/

    I przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, czy w zwiazku z tym, ze jestem
    osoba uczaca nalezy mi sie zwrot podatku, a jesli tak to w jakiej
    wysokosci??

    --
    Dominik

  • 4. Data: 2005-08-03 21:39:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    1) Płaca miesięczna brutto: 1800 zł,
    2) płaca mies. netto: ok. 1237 zł,
    3) składki ZUS (emerytalna, rentowa, chorobowa), 18,71% : ok. 351
    zł,
    4) składka zdrowotna : ok. 123 zł,
    5) zaliczka na podatek: ok. 89 zł (po uwzględnieniu ulgi w kwocie
    44,17 zł miesięcznie).

    Odnośnie do zwrotu podatku: roczna ulga podatkowa wynosi 530,04 zł.
    Ponieważ na umowę o pracę będziesz pracował dopiero od sierpnia, więc
    nie zdążysz jej wykorzystać (5 mies x 44,17 zł = 220,85zł).
    Dlatego po złożeniu rocznego PIT nadpłata podatku zostanie Ci
    zwrócona, może to być nawet kwota 530,04 zł - 220,85 zł, czyli ponad
    300 zł. Przy zwrocie podatku nie ma znaczenia, że jesteś uczniem
    (studentem).

    wa