  • 1. Data: 2005-08-03 19:01:57
    Temat: [prawo przewozowe] odpowiedzialnosc PKP
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Mam pytanko bo nie jestem pewien.
    Z winy PKP stracilem polaczenie autobusowe co zaowocowalo starta czasu i
    dodatkowymi oplatami. Zgodnie z regulaminem PKP zwraca pieniadze za
    utracone z ich winy polaczenia.

    Prawo przewozowe art 18
    2. W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w
    rozkładzie jazdy, podróżnemu przysługuje zwrot należności za cały
    przerwany przejazd, a ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca
    wyjazdu, chyba że przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego
    przewozu.

    Jednak oni to traktuja to jako jako utracone polaczenia kolejowe. Z
    drugiej strony kupujac bilet zawieram z nimi umowe na konkrente usluge -
    dowoza mnie na miesce w konkretnym czasie. Na bilecie mam zaswiadczenie o
    opoznieniu czas oraz pieczec konduktora.
    Jak sadzicie jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Z jednej strony prawo
    przewozowe z drugiej nie zostaly dotrzymane warunki umowy.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 2. Data: 2005-08-03 19:15:22
    Temat: Re: [prawo przewozowe] odpowiedzialnosc PKP
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    znalazlem jescze
    art 62.
    2 Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek
    opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka
    transportowego, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego
    niedbalstwa przewoźnika.

    leon

  • 3. Data: 2005-08-04 08:49:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa
    >przewoźnika.

    ten fragment chyba art dykswalifukuje nie sadzisz?

    p.

  • 4. Data: 2005-08-04 14:42:16
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > ten fragment chyba art dykswalifukuje nie sadzisz?
    Nie widze powodow dla ktorych mialby to robic. Nie zaszly zadne zdazenia
    niezalezne od przewoznika np:wypadki. Z tego wynika,ze przewoznik
    odpowiada za szkode w postaci utraconego polaczenia.

    leon