  • 11. Data: 2006-07-19 13:12:06
    Temat: Re: wprowadzajaca sie ex
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Samotnik wrote:

    > Nieprawda. Kluczowym elementem jest to, czy ma prawo do przebywania w
    > tym lokalu, bo np. jest jego współwłaścicielem lub ma umowę najmu.

    współwłaściciel i prawo do przebywania to dwie różne rzeczy.
    To że jest współwłaścicielem nie daje jej żadnego prawa do wejścia do
    tego domu jeśli tam nie mieszka.

  • 12. Data: 2006-07-19 13:12:45
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Hikikomori San wrote:

    > Wyglada na to, z pierwszego posta, ze jest wspolwlascicielem. Czyli jak
    > nie zostanie wpuszczona moze wezwac policje...

    A policja powinna przyjechać, zrobić notatkę, że była taka to a taka
    awantura i pojechać.

  • 13. Data: 2006-07-19 13:13:06
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > Chore to troche .... ktos ma jakis fragment domu z spadku czy czegos tam i
    > moze po prostu wejsc i chodzic sobie po cudzym mieszkaniu.

    Nie może.

  • 14. Data: 2006-07-19 13:15:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > współwłaściciel i prawo do przebywania to dwie różne rzeczy.
    > To że jest współwłaścicielem nie daje jej żadnego prawa do wejścia do
    > tego domu jeśli tam nie mieszka.

    w świetle art.206 kc za daleko posunięta teza

    KG

  • 15. Data: 2006-07-19 13:17:40
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Kira wrote:
    > Ex-żona znajomego wyprowadziła się prawie rok temu ze wspólnego
    > domu. Wniosła pozew o rozwód, rozwód orzeczono. Nie było jeszcze
    > sprawy o podział majątku, zameldowana jest nadal w tym wspólnym
    > mimo, że mieszka zupełnie gdzieś indziej.

    Złożyć wniosek do urzędu meldunkowego o wymeldowanie administracyjne, bo
    tam nie mieszka.
    Donieść na policję, że eks się nie wymeldowała i że mieszka gdzies tam
    niezameldowana.

    > No i teraz po roku wymyśliła sobie, że się spowrotem wprowadza.
    > Nie ma kluczy. Nie ma tam już od dawna swoich rzeczy. W sumie,
    > to przez ten czas parę razy na krzyż wpadła w odwiedziny. Grozi
    > że z policją przyjedzie i się wprowadzi.

    Nie wprowadzi się, bo nie ma żadnych podstaw do tego, aby tam zamieszkać.
    To że jest wpsółwłaścicielem nie daje jej takich praw.
    Jak ma na to ochotę to od tego jest sąd i komornik.

    > Co w tej sytuacji zrobi policja? I czy w/w policję można od
    > razu grzecznie poprosić, żeby awanturującą się panią jakoś z
    > posesji zabrała, bo to uciążliwe jednak?

    Tak powinno być, ale policjanci niestety są niedouczeni i próbują jednak
    wejść do domu.
    Niech się przejdzie do prawnika, który mu wytłumaczy jak wytłumaczyć
    policjantom, że właśnie wchodzą do cudzego domu na siłę i że grozi im to
    wyrzuceniem z roboty i to bardzo szybko.
    Na grupie była tutaj już dyskusja na ten temat i Robert Tomasik dosyć
    skutecznie to wytłumaczył co może policja. Poszukaj sobie w archiwum.
    Temat był prawie identyczny.
    Polcja może pouczyć panią, że jak am jakies wąty to może iść do sądu.

  • 16. Data: 2006-07-19 13:21:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kam wrote:

    > w świetle art.206 kc za daleko posunięta teza

    Nie. Jeśli ona tam nie mieszka to nic jej nie daje prawa do zamieszkania
    tam w asyście policji.
    Od tego jest sąd i komornik.
    A najprościj to było dawno temu zrobić podział majątku i nie było problemu.
    Uważam, że rodzielność majątkowa powinna być przed ślubem obowiązkowa.
    Nie byłoby wówczas takich problemów.

  • 17. Data: 2006-07-19 13:29:07
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Chore to troche .... ktos ma jakis fragment domu z spadku czy czegos tam i
    > moze po prostu wejsc i chodzic sobie po cudzym mieszkaniu.

    Ja wiem czy chore? W koncu to po czesci jego wlasnosc. Jesli ma kuchnie
    i pokoj to moze sobie wejsc tam. a jesli ma polmieszkania... No coz,
    mozna narysowac biala gruba kreske, ktore pol jest czyje.

    W poscie inicjatora watkumozna przeczytac, ze przez miesiac nikt nic nie
    zrobil odnosnie wsopolwlasnosci. Eks-maz zostal na w polowie swoim
    mieszkaniui ... nie znamydetali, moze nie kwapi sie splacic drugiej
    polowy...? No jak nie to znaczy, ze mozna tam mieszkac... ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 18. Data: 2006-07-19 13:30:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > Nie.

    sam to poniżej przyznajesz :)

    > Jeśli ona tam nie mieszka to nic jej nie daje prawa do zamieszkania
    > tam w asyście policji.
    > Od tego jest sąd i komornik.

    o właśnie
    a nie, że nie ma prawa do przebywania
    ma, tylko inny jest sposób jego realizacji

    > A najprościj to było dawno temu zrobić podział majątku i nie było problemu.
    > Uważam, że rodzielność majątkowa powinna być przed ślubem obowiązkowa.
    > Nie byłoby wówczas takich problemów.

    byłaby zapewne od początku współwłasność, co niewiele by zmieniło

    KG

  • 19. Data: 2006-07-19 14:00:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kam wrote:

    > sam to poniżej przyznajesz :)

    > o właśnie
    > a nie, że nie ma prawa do przebywania
    > ma, tylko inny jest sposób jego realizacji

    będę bardzie precyzyjny.

    > byłaby zapewne od początku współwłasność, co niewiele by zmieniło

    należy kupować na jednego, a nie na dwójkę.
    Nie będzie współwłasności i będzie wiadomo co jest czyje.
    Dom mój, dwa samochody twoje.

  • 20. Data: 2006-07-19 14:01:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    witek wrote:

    > A policja powinna przyjechać, zrobić notatkę, że była taka to a taka
    > awantura i pojechać.

    A potem to jzu robota dla prawnikow :)