  • 1. Data: 2006-07-18 21:24:14
    Temat: Jaki prokurator będzie mnie oskarżał?
    Od: Ania <n...@v...pl>

    Przykrafiła mi się chora sytuacja. Żałosne mailowe doniesienie na mnie
    do prokuratury w innym mieście niż moje i donosiciela. Życzliwy nie
    został nawet przesłuchany (brak protokołu w aktach sprawy) za to
    korespondował z policją prowadzącą postępowanie (wydruki korespondencji
    już w aktach sprawy są). Dla mnie to dość jasne - niczym niedawnemu
    renciście z Elbląga - próbowano mi przysporzyć problemów. Oczywiście
    nasza chwalebna prokuratura rodem z głębokiego PRLu przyklasnęła.
    Przejrzałam akta sprawy i nie widzę tam nic, dokładnie nic, w zakresie
    dowodów a jedynie jakieś poszlaki.

    Właśnie otrzymałam zawiadomienie o przekazaniu przez prokuraturę (z
    owego innego miasta niż moje) aktu oskarżenia do sądu (właściwego dla
    mojego miejsca zamieszkania). I właśnie się zastanawiam, kto będzie mnie
    oskarżał - prokurator przygotowujący akt oskarżenia czy prokurator
    miejscowy? Logiczną odpowiedzią byłaby druga ewentualność, ale z racji
    słabego (by nie rzec jego braku) materiału dowodowego to wydaje się
    podłożeniem zgniłego jaja miejscowemu prokuratorowi.

    Będę wdzięczna za zaspokojenie mojej ciekawości. :)

    Aha, jak długo (orientacyjnie) moje trwać wniesienie na wokandę w sądzie
    grodzkim? tygodnie, miesiące? Chciałabym to zakończyć dość szybko.

    pzdr
    Ania

  • 2. Data: 2006-07-19 00:22:31
    Temat: Re: Jaki prokurator będzie mnie oskarżał?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ania wrote:

    > Aha, jak długo (orientacyjnie) moje trwać wniesienie na wokandę w sądzie
    > grodzkim? tygodnie, miesiące? Chciałabym to zakończyć dość szybko.

    Skąd sąd grodzki, skoro prokurator?

  • 3. Data: 2006-07-19 01:18:05
    Od: Ania <n...@v...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Skąd sąd grodzki, skoro prokurator?

    Nie mam zielonego pojęcia. :) Otrzymałam zawiadomienie o przekazaniu
    aktu oskarżenia do sądu karnego (znaczy się 'normalnego' chyba), a
    niebawem z tegoż sądu zawiadomienie o przekazaniu do wydziału grodzkiego.

    A to w sądzie grodzkim nie oskarża prokurator? Dotąd nie miałam
    (nie)przyjemności... :) To jak to się odbywa, bez oskarżyciela? Będę
    wdzięczna za parę słów wyjaśnienia, bo jak widać jestem zielona.

    pzdr

  • 4. Data: 2006-07-19 03:41:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Skąd sąd grodzki, skoro prokurator?

    bo nie wszystkie sądy grodzkie orzekają wyłącznie o wykroczeniach

    KG

  • 5. Data: 2006-07-19 13:27:16
    Od: Ania <n...@v...pl>

    Ania napisał(a):
    > I właśnie się zastanawiam, kto będzie mnie
    > oskarżał - prokurator przygotowujący akt oskarżenia czy prokurator
    > miejscowy?

    Odpowiem wg. słów usłyszanych w sekretariacie sądu: "(...)
    powiadomiony zostanie prokurator prowadzący sprawę i on powinien być,
    ale komu by tam się chciało (...)" :D

    Przy okazji dowiedziałam się, że kolejny sąd uznał się za niewłaściwy
    do rozpoznania sprawy. :)

    > Aha, jak długo (orientacyjnie) moje trwać wniesienie na wokandę w sądzie
    > grodzkim? tygodnie, miesiące? Chciałabym to zakończyć dość szybko.

    A tu dowiedziałam się, że niebawem... czyli niewiadomo kiedy. Może we
    wrześniu.

    pzdr
    Ania

  • 6. Data: 2006-07-19 19:20:27
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ania <n...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > słabego (by nie rzec jego braku) materiału dowodowego to wydaje się
    > podłożeniem zgniłego jaja miejscowemu prokuratorowi.

    Wokanda zostanie obsadzona w drodze pomocy prawnej przez prokuratura z tej
    prokuratury, gdzie mieści się sąd.

    I tak na marginesie - na rozprawie przed sądem staje ten prokurator, który ma
    wyznaczona wokandę w danym dniu u danego sędziego. W większych miejscowościach
    rzadko się zdarza, aby to był autor aktu oskarzenia. Dla przykładu - u mnie
    jest ok. 30 prokuratorów oraz ponad 20 sędziów orzekających w sprawach karnych
    w trzech wydziałach, które na dodatek mieszczą się w róznych miejscach.
    Potrzeba by geniusza, który - działając zgodnie z art. 351 kpk - dopasował to
    tak, aby na rozprawie był zawsze autor aktu oskarżenia. ;)
    Prokurator z innej jednostki występują przed sądem praktycznie tylko w
    wypadku, gdy wszyscy prokuratorzy z danej prokuratury są wyłaczeni od sprawy.

  • 7. Data: 2006-07-19 20:15:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > bo nie wszystkie sądy grodzkie orzekają wyłącznie o wykroczeniach

    OIDP z karnych grodzkie zajmują się skarbowymi oraz z oskarżenia
    prywatnego... Coś jeszcze? Nie interesowałem się konkretnie, więc mogłem
    coś przegapić ;)

  • 8. Data: 2006-07-20 06:43:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > OIDP z karnych grodzkie zajmują się skarbowymi oraz z oskarżenia
    > prywatnego... Coś jeszcze? Nie interesowałem się konkretnie, więc mogłem
    > coś przegapić ;)

    przestępstwa o których orzeka się w postępowaniu uproszczonym
    a także sprawy cywilne w postępowaniu uproszczonym

    KG

  • 9. Data: 2006-07-20 12:04:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > przestępstwa o których orzeka się w postępowaniu uproszczonym

    Aaaa... No tak, przegapiłem :)

    > a także sprawy cywilne w postępowaniu uproszczonym

    No tak, ale w cywilnych też prokurator chyba rzadko jest spotykany -
    chyba że prywatnie ;)