  • 11. Data: 2005-07-13 17:24:17
    Temat: Re: wniosek o zabezpieczenie powództwa
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "dan" <j...@p...fm> naskrobał/a w
    news:db3gco$6l5$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > A niby dlaczego nie. Zarzadzenie tymczasowe sad wydaje przy
    > wszczeciu sprawy. Zostanie ono doreczone wierzycielowi znacznie
    > wczesniej niz odpis pozwu. Zdazy skorzystac z tego zarzadzenia.

    Ale czy komornik zdązy coś zrobić?
    Z zabezpieczenia ma 2, czy 3 procent, jeśli to dotyczy zaległego
    wynagrodzenia, to nie sądzę, żeby ta sprawa była wysoko na liście jego
    priorytetów.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 12. Data: 2005-07-14 06:37:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    dan napisał(a):

    > Wniosek w odrebnym pismie wnosi sie po lub przed wytoczeniem powodztwa. Nie
    > ma sensu robic tego osobno jesli wniosek o zabezpieczenie skladasz razem z
    > pozwem.

    Lepiej jednak zrobić to oddzielnie. Gdy będą razem to w razie braków
    formalnych pozwu wniosek o zabezpieczanie nie musi być rozpoznawany do
    chwili uzupełnienia braków formalnych pozwu.
    Jeśli będzie oddzielenie będzie rozpoznany natychmiast niezależnie od
    braków formalnych pozwu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 13. Data: 2005-07-14 14:47:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Lepiej jednak zrobić to oddzielnie. Gdy będą razem to w razie braków
    > formalnych pozwu wniosek o zabezpieczanie nie musi być rozpoznawany do
    > chwili uzupełnienia braków formalnych pozwu.

    dlaczego?

    KG

  • 14. Data: 2005-07-14 16:11:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > dlaczego?

    A dlaczego nie? 130 kpc. Po co rozpoznawać coś co jest w piśmie w które
    będzie zwrócone.
    Pismo ostatecznie i skutecznie - dla potrzeb terminu określonego w art.
    737 kpc - jest wniesione dopiero z chwilą uzupełnienia braków
    formalnych. Do tej chwili istnieją podstawy do zwłoki w rozpoznaniu
    wniosku o zabezpieczenie.
    Zauważ że wniosek o zabezpieczenie powództwa złożone w pozwie będzie
    zawierał mniej elementów (art. 736 par. 1 kpc) niż wniosek złożony przed
    wszczęciem postępowania (dodatkowo musi zawierać art. 736 par. 2 kpc)co
    oznacza że gdyby nie to że jest zawarty w pozwie - który nie wiadomo czy
    nie będzie zwrócony - uległ by zazwyczaj zwróceniu w trybie art. 738 kpc.

  • 15. Data: 2005-07-17 09:04:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > A dlaczego nie? 130 kpc. Po co rozpoznawać coś co jest w piśmie w które
    > będzie zwrócone.

    zwrócony zostanie całe pismo czy pozew (jego część), a reszcie trzeba
    nadać bieg?

> [...]
    > nie będzie zwrócony - uległ by zazwyczaj zwróceniu w trybie art. 738 kpc.

    zgadzam się, a co jeśli obejmuje wszystkie elementy i mamy pozew z
    brakami i wniosek o zabezpieczenie bez braków w jednym piśmie? :)

    KG

  • 16. Data: 2005-07-17 11:37:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > zwrócony zostanie całe pismo czy pozew (jego część), a reszcie trzeba
    > nadać bieg?

    Pierwsza myśl : zapewne oba choć na różnej podstawie prawnej - pozew 130
    kpc; wniosek o zabezpieczenie powództwa - art. 738 kpc.
    Druga myśl: trzeba traktować pismo w całości jako pozew i nie rozdzielać
    na dwie części. Wniosek o zabezpieczenie powództwa będzie tu elementem
    pozwu (art. 187 par. 2 kpc), a co za tym idzie zwrot pozwu oznacza zwrot
    wszystkich wniosków subsydiarnych (art. 187 par. 2 kpc). Przecież gdyby
    nie to że to wniosek o zabezpieczenie powództwa to nie pytałbyś mnie o
    to? Jeśli byłby to wniosek o nadanie rygoru natychmiastowej
    wykonalności, wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych nie miałbyś
    pewnie wątpliwości.

    > zgadzam się, a co jeśli obejmuje wszystkie elementy i mamy pozew z
    > brakami i wniosek o zabezpieczenie bez braków w jednym piśmie? :)

    Nie bardzo sobie wyobrażam taką sytuację, bo wniosek będzie elementem pozwu.