  • 1. Data: 2005-07-13 13:56:25
    Temat: Podzial majatku - czy musi do niego dojsc ?
    Od: "Tobi" <t...@i...pl>

    Witam,
    pytanie jak w temacie czy musi dojsc do podzialu majatku, a jesli tak to jak
    ograniczyc go do minimum.

    Przegladalem grupe ale nie znalazlem odpowiedzi na konkretnie taka sytuacje
    o jaka mi chodzi.

    Matka zostawila ojca z dwojka dzieci 19 i 22 lata. Byla juz rozprawa
    alimentacyjna i zasadzono alimenty w wys. 300zl.

    Byla tez jedna rozprawa rozwodowa na ktorej wlasciwie nic nie wyniklo. Teraz
    czekamy na kolejna rozprawe rozwodowa, ktora prawdopodobnie odbiedze sie bez
    orzeczenia o winie na matke czy to ma jakies znaczenie jesli chodzi o
    podzial majatku? Czy jakby bylo orzeczenie o winie to nie przyslugiwala by
    jakas czesc majatku dla matki?

    Aktualnie mieszkam z ojcem jest on jedynym zywicielem mnie i mojego brata
    nie liczac alimentow matki. Matka chce pol wartosci mieszkania, wszystkiego
    co sie w nim znajduje i polowe wartosci auta. W sumie to bedzie grubo ponad
    60 tys. zl.

    Da sie jakos uniknac tego chociaz w jakims stopniu? Bo sprzedawac mieszkanie
    albo splacac matce jakos te wartosc to bedzie tylko gwozd do trumny.

    Dodam, ze matka przyznala sie nam do winy, my(dzieci) mozemy byc tego
    najlepszymi swiadkami na rozprawie.

    Dziekuje z gory za jakies rady i odpowiedzi,
    Pawel.