  • 1. Data: 2005-07-13 14:21:17
    Temat: wniosek o zabezpieczenie powództwa
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Mógłby mi ktoś wyjaśnić, prostymi, nieprawniczymi słowami, co to jest
    "wniosek o zabezpieczenie powództwa" ? Czemu służy i kiedy się go stosuje.
    Googlowałem, ale nie znalazłem wyjaśnienia

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 2. Data: 2005-07-13 14:24:01
    Temat: Re: wniosek o zabezpieczenie powództwa
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Mógłby mi ktoś wyjaśnić, prostymi, nieprawniczymi słowami, co to
    > jest "wniosek o zabezpieczenie powództwa"?

    Wniosek, który składasz, gdy boisz się, że na dźwięk słowa "sąd", twojemu
    dłuznikowi nagle zgubi się cały majątek...

    > Czemu służy

    ...i chciałbyś się przed tym zabezpieczyć.

    > i kiedy się
    > go stosuje.

    Przed lub w czasie postępowania sądowego.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I took an IQ test and the results were negative.

  • 3. Data: 2005-07-13 14:49:56
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Przed lub w czasie postępowania sądowego.

    Jeśli chcialbym go dołączyć do pozwu, to w jaki sposób to zrobić ? Czy, a
    jeśli jak, powiniennem w pozwie wspomnieć o załączonym wniosku o
    zabezpieczenie powództwa ?

  • 4. Data: 2005-07-13 14:51:07
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Wniosek, który składasz, gdy boisz się, że na dźwięk słowa "sąd", twojemu
    > dłuznikowi nagle zgubi się cały majątek...

    Czy w takim wniosku muszę jasno okreslić, jaki majątek, według mnie, ma
    pozwany i co chciałbym zabezpieczyć ??

  • 5. Data: 2005-07-13 16:11:56
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Całego majątku nie trzeba, ale trzeba określić sposób zabezpieczenia,
    > kwotę jaką chcesz zabezpieczyć i uprawdopodobnic, ze to zabezpieczenie
    > nie jest tylko twoja zachciewajka.

    Czy byłbyś tak dobry i dał mi jakiś przykład ? Jakie moga być sposoby
    zabezpieczenia powództwa ? I czy w tym wypadku, jeśli jest to pozew
    przeciwko spółce cywilnej, zabezpieczany powinien byc majątek spółki, czy
    jej wspolników ?
    Czy wystarczającym powodem złożenia wniosku może być fakt, że w ubiegłym
    miesiącu był problem z terminowym otrzymaniem wynagrodzenia, a w tym nadal
    go nie otrzymałem (mimo rozwiązania umowy), gdyż zdaniem wspólników konto
    firmy jest puste.

  • 6. Data: 2005-07-13 16:15:39
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

> [...]

    Całego majątku nie trzeba, ale trzeba określić sposób zabezpieczenia,
    kwotę jaką chcesz zabezpieczyć i uprawdopodobnic, ze to zabezpieczenie

    Use the nuke Luke!

  • 7. Data: 2005-07-13 16:19:04
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Jeśli chcialbym go dołączyć do pozwu, to w jaki sposób to zrobić ?

    Hmmmm, IMO oprócz pozwu oddasz w sądzie ten wniosek.

    > Czy, a jeśli jak, powiniennem w pozwie wspomnieć o załączonym
    > wniosku o zabezpieczenie powództwa ?

    NIE. O zabezpieczeniu pozwany/zobowiązany może dowiedzieć się dopiero od
    komornika. Inaczej to nie ma sensu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kobieto! Twój poród to nic w porównaniu z moim zatwardzeniem.

  • 8. Data: 2005-07-13 16:44:06
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Hmmmm, IMO oprócz pozwu oddasz w sądzie ten wniosek.

    W pozwie zawierasz dodatkowy wniosek o zabezpiueczenie powodztwa, wskazujac
    w jaki sposob to zabezpieczenie ma nastapic. W uzasadnieniu pozwu ,
    uzasadniasz tez wniosek o zabezpieczenie.

    j.w.

    Wniosek w odrebnym pismie wnosi sie po lub przed wytoczeniem powodztwa. Nie
    ma sensu robic tego osobno jesli wniosek o zabezpieczenie skladasz razem z
    pozwem.

    > NIE. O zabezpieczeniu pozwany/zobowiązany może dowiedzieć się dopiero od
    > komornika. Inaczej to nie ma sensu.

    A niby dlaczego nie. Zarzadzenie tymczasowe sad wydaje przy wszczeciu
    sprawy. Zostanie ono doreczone wierzycielowi znacznie wczesniej niz odpis
    pozwu. Zdazy skorzystac z tego zarzadzenia.

    Dan.

  • 9. Data: 2005-07-13 16:49:45
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy byłbyś tak dobry i dał mi jakiś przykład ? Jakie moga być sposoby
    > zabezpieczenia powództwa ?

    Zabezpieczenie roszczeń pieniężnych następuje przez zarządzenie:
    1) zajęcia ruchomości, wynagrodzenia za pracę albo wierzytelności lub innego
    prawa;

    2) obciążenia nieruchomości dłużnika hipoteką przymusową lub zastawem
    wpisanym do rejestru okrętowego;

    3) zakazu zbywania lub obciążania nieruchomości, która nie ma urządzonej
    księgi wieczystej albo której księga wieczysta zaginęła lub uległa
    zniszczeniu.

    I czy w tym wypadku, jeśli jest to pozew
    > przeciwko spółce cywilnej, zabezpieczany powinien byc majątek spółki, czy
    > jej wspolników ?

    Przy sc majatkiem spolki jest w istocie majatek jej wspolnikow.
    Odpowiedzialnosc wspolnikow sc jest osobista i solidarna. Jakikolwiek ich
    majatek wskazesz to bedzie ok.

> [...]
    > go nie otrzymałem (mimo rozwiązania umowy), gdyż zdaniem wspólników konto

    To nie jest wystarczajacy powod. Musisz uprawdopodobnic ze brak
    zabezpieczenia uniemozliwi pozniejsze zaspokojenie. Np uprawdopodobnic ze
    wspolnicy wyprzedaja caly majatek.

    Dan

  • 10. Data: 2005-07-13 17:19:17
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "jaQbek" <j...@n...pl> naskrobał/a w

    > Czy byłbyś tak dobry i dał mi jakiś przykład ? Jakie moga być
    > sposoby zabezpieczenia powództwa?

    Takie same jak w egzekucji: ruchomości, nieruchomości, z kont bankowych,
    z wierzytelności, z papierów wartościowych, ze statków morskich i innych
    praw majątkowych (z patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy, prawa z
    rejestracji wzoru zdobniczego, prawa z rejestracji znaku towarowego,
    prawa z rejestracji topografii układu scalonego).

    KPC od art. 844

    > I czy w tym wypadku, jeśli jest
    > to pozew przeciwko spółce cywilnej, zabezpieczany powinien byc
    > majątek spółki, czy jej wspolników?

    Do wspólników.

> [...]
    > wynagrodzenia, a w tym nadal go nie otrzymałem (mimo rozwiązania
    > umowy), gdyż zdaniem wspólników konto firmy jest puste.

    Nie wiem, to zależy jak do tego podejdzie sąd.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.