  • 1. Data: 2005-07-13 14:29:14
    Temat: cytowanie fragmentu książki na www
    Od: "Janek" <s...@p...nospam.fm>

    Witam grupowiczów. Mam następującą kwestię:

    otóż na swojej stronie www chciałbym zamieścić fragment książki (powiedzmy
    max 1 stronę), aby ją zareklamować i zachęcić do kupienia. Oczywiście
    podałbym autora, tytuł i np. numer strony, z której cytat pochodzi.

    Czy to jest legalne, czy muszę uzyskać zgodę wydawcy na publikację
    kilkunastu zdań na stronie www?

    Dziękuję z góry za pomoc,

    Janek

    PS Zwróciłem się mailowo do wydawcy, ale nie odpowiedział...

  • 2. Data: 2005-07-13 22:34:17
    Temat: Re: cytowanie fragmentu książki na www
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <db38fp$mr2$1@korweta.task.gda.pl>, Janek wrote:
> [...]
    > podałbym autora, tytuł i np. numer strony, z której cytat pochodzi.
    > Czy to jest legalne, czy muszę uzyskać zgodę wydawcy na publikację

    Powinieneś mieć zgodę wydawcy. Z drugiej strony:
    Art. 18. 1. Autorskie prawa majątkowe nie podlegają egzekucji, dopóki
    slużą twórcy. [..]

    Skoro będzie jasne, że to w celu o jakim napisałeś to nie powinno być MZ
    problemów, ale ja bym się jednak o tę zgodę wydawcy dla świętego spokoju
    postarał.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-07-13 22:55:12
    Od: octavo <...@h...com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >
    > Skoro będzie jasne, że to w celu o jakim napisałeś to nie powinno być MZ
    > problemów, ale ja bym się jednak o tę zgodę wydawcy dla świętego spokoju

    Otworz strone z cytatem na ktorymkolwiek bezplatnym serwisie w USA i
    zrob link. I po ptokach:

    http://www4.law.cornell.edu/uscode/html/uscode17/usc
    _sec_17_00000107----000-.html