  • 31. Data: 2006-05-29 22:39:20
    Temat: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

    > Prowadze duży otwarty dom kluczyki i dowód rej. leżą na wierzchu,nie było mnie
    > w domu,może samochod pożyczył syn,a może kolega córki ?Czy mam obowiązek o tym
    > wiedzieć.

    Masz obowiązek wiedzieć.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 32. Data: 2006-05-30 06:14:15
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    > Masz obowiązek wiedzieć.

    hmmm
    a jak zdarzenie (mandat) miało miejsce 10 miesięcy temu i właściciel
    samochodu po prostu nie pamięta ?

    pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2006-05-30 06:41:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    trabancik napisał(a):

    > hmmm
    > a jak zdarzenie (mandat) miało miejsce 10 miesięcy temu i właściciel
    > samochodu po prostu nie pamięta ?

    Czego nie rozumiesz?

  • 34. Data: 2006-05-30 06:51:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    k...@p...onet.pl napisał:

    >Prowadze duży otwarty dom kluczyki i dowód rej. leżą na wierzchu,
    To twoj prywatny problem.

    >może samochod pożyczył syn,a może kolega córki ?
    Najlepiej wystaw samochód wraz z DR i kluczykami przed dom, a mo że
    ktoś ci go ukradnie - przeciez możesz otrzymac odszkodowanie ;-/

    >Czy mam obowiązek o tym wiedzieć.
    Przeczytaj art. 78.4. PoRD. Jest tam coś nt. 'otwartego domu' ?

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 35. Data: 2006-05-30 10:30:21
    Od: "Jacek Wojnarowski" <j...@g...com>

    Dodajac sie do dyskusji - w firmie, ktorej pracowalem byla podobna (nie
    jedna) sytuacja.
    Rozwiazanie proste - odpisujesz, ze nie mozesz sobie przypomniec, kto w
    tym czasie jechal pojazdem. Sprawa zostanie skierowana do sadu i
    umozona, zostaniesz o tym fakcie poinformowany listownie. Nie masz
    obowiazku prowadzenia ewidencji pojazdow firmowych.
    Pomyslmy inaczej - czy np. przedstawiciel pracujacy w coca-coli zalapie
    sie na fotoradar, placi firma za niego? Odpowiem, ze nie (kolega
    pracuje) i sprawy sa umazane.
    Inna wersja - mozesz powiedziec, ze nie wiesz komu pozyczyles auto.
    Wyjdziesz na idiote, ale przeciez nikt nie zabroni ci pozyczyc auta
    przechodniowi :)
    Znam kilka firm, ktore tak robia caly czas.
    Ale jedno trzeba pamietac - przy fotoradarze - zaslaniamy twarz :)

    Pozdrawiam,
    Jacek Wojnarowski

  • 36. Data: 2006-05-30 10:44:09
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    trabancik napisał(a):
    > a jak zdarzenie (mandat) miało miejsce 10 miesięcy temu i właściciel
    > samochodu po prostu nie pamięta ?

    - Pouczam świadka, że ma obowiązek udzielić informacji o kierowcy. (...)
    Kto kierował pojazdem dnia...?
    - Oczywiście rozumiem swój obowiązek, ale niestety nie pamiętam, (...).
    - W takim razie grozi panu odpowiedzialność (...)

    trochę czasu upłynęło:

    - Dlaczego nie udzielił pan informacji dot. kierowcy, który prowadził
    pana pojazd dnia...?
    - Niestety nie pamiętam zdarzenia. Zeznanie bez właściwej wiedzy może
    skutkować zeznaniem nieprawdy, co może mnie narazić na odpowiedzialność
    karną.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 37. Data: 2006-05-30 11:11:06
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    Użytkownik "MiKeyCo"> trabancik napisał(a):
> [...]
    > - Niestety nie pamiętam zdarzenia. Zeznanie bez właściwej wiedzy może
    > skutkować zeznaniem nieprawdy, co może mnie narazić na odpowiedzialność

    no właśnie :-)

    pozdrawiam
    Paweł

  • 38. Data: 2006-05-30 11:16:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    trabancik napisał(a):

    > no właśnie :-)

    Wypróbuj to w sądzie i zobaczymy ...

  • 39. Data: 2006-05-30 11:50:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jacek Wojnarowski napisał(a):
    > Nie masz
    > obowiazku prowadzenia ewidencji pojazdow firmowych.

    Masz obowiązek prowadzić ,,ewidencję'' każdego pojazdu, którego jesteś
    posiadaczem. Nie musi być na papierze.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 40. Data: 2006-05-30 11:53:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jacek Wojnarowski" <j...@g...com> napisał:

    > Nie masz obowiazku prowadzenia ewidencji pojazdow firmowych.
    Nie masz, ale masz to co wynika z art. 78.4. PoRD poczytaj !

    >Wyjdziesz na idiote, ale przeciez nikt nie zabroni ci pozyczyc auta
    >przechodniowi :)
    Dokładnie tak ('na idiotę'), ale dlatego, że możesz zostac ukarany za
    to, że nie wiesz komu, nie wspomnę za to, że nie wiesz, czy posiada PJ

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks