  • 41. Data: 2006-05-30 11:56:12
    Temat: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    MiKeyCo napisał(a):

    > - Dlaczego nie udzielił pan informacji dot. kierowcy, który prowadził
    > pana pojazd dnia...?
    > - Niestety nie pamiętam zdarzenia. Zeznanie bez właściwej wiedzy może
    > skutkować zeznaniem nieprawdy, co może mnie narazić na odpowiedzialność
    > karną.

    - A dlaczego świadek sobie wtedy nie zapisał komu powierzył pojazd?
    - ???
    - W takim razie grozi świadkowi odpowiedzialność za brak tej wiedzy u
    świadka.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 42. Data: 2006-05-30 11:58:51
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Johnson wrote:

    > Masz obowiązek wiedzieć.

    Podstawa prawna?

  • 43. Data: 2006-05-30 11:59:35
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Johnson wrote:

    > Czego nie rozumiesz?

    Do którego hipnotyzera należy się udać, żeby metodą regresji odzyskać tę
    informację.

  • 44. Data: 2006-05-30 12:03:04
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Artur Golanski wrote:

    > Przeczytaj art. 78.4. PoRD. Jest tam coś nt. 'otwartego domu' ?

    Aha, to jak przyjdzie to mnie policaj i spyta, komu pożyczałem samochód
    np. 10 lat temu, to mam obowiązek sobie przypomnieć?

    A zresztą: kluczyki i DR leżały sobie na stoliku, ale ja wyraźnie
    zakazywałem innym domownikom korzystać z mojego samochodu. A że nie
    posłuchali i nie chcą teraz się przyznać, które wzięło...

    I co mi zrobisz? ;-P

  • 45. Data: 2006-05-30 12:03:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    Pisali tu już nie raz, więc nie będę się wysilał. Jak nie wiesz to się
    wysil i sobie znajdź.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 46. Data: 2006-05-30 12:16:17
    Od: "No Name" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Masz obowiązek prowadzić ,,ewidencję'' każdego pojazdu, którego jesteś
    > posiadaczem. Nie musi być na papierze.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z
    > nagłówka)

    obowiązek prowadzenia takiej "ewidencji" być może i jest (wątpliwe) jednak
    jak się jej nie prowadzi to nie ma za to kary.

    Odmmowa wskazania nie jest równoznaczna z tym, że nie wskazujesz kto jechał
    bo nie wiesz.

    Jeszcze za niewiedzę to nikogo nie ukarali (w tej sprawie)

  • 47. Data: 2006-05-30 13:17:57
    Od: r...@v...pl

    Przeglądam posty i zamiast wyjaśnić sytuację zadającemu pytanie tj. "jacq" w/g
    jeszcze bardziej ją komplikujecie. Tym bardziej że sprawa jest ewidentnie
    prosta, zwłasza dla prawików, którzy mam nadzieję wypowiadają się na forum.
    W świetle obowiązującego prawa oraz orzecznictwa SN (wyobraźcie sobie że
    istnieje orzecznictwo w tej sprawie) sytuacja wygląda następująco:
    Zgodnie z art 78 ust 4 Prawo o ruchu drogowym właściciel lub posiadacz pojazdu
    JEST OBOWIĄZANY wskazać na żądanie uprawnionego organu (TAKŻE STRAŻY
    MIEJSKIEJ), komu powierzył pojazd do kierowania lub używania. w oznaczonym
    czasie. Oczywiście jeśli pojazd został użyty bez jego woli oraz wiedzy, przez
    nieznaną osobę nie ma takiego obowiązku bo i nie może wskazać tej osoby.
    Mało tego, kierowca NIE MOŻE ODMÓWIĆ udzielenia tego typu informacji z uwagi na
    to że mogłoby to narazić najbliższą osobę na odpowiedzialność za popełnienie
    wykroczenia. Taką uchwałę podjął SN z 30.11.2004 (sygn. akt I KZP 26/04).
    Ponieważ każdy właściciel z reguły powinien wiedzieć komu i kiedy użycza
    samochodu (czyli swoją własność) tłumaczenie że nie pamięta się kto kierował
    pojazdem, przez sądy najczęściej nie jest traktowane jako usprawiedliwienie.
    Panie Witoldzie Kołodziejski "sprawa się sama nie wygra" wręcz przeciwnie jest
    ona przegrana.

  • 48. Data: 2006-05-30 16:16:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> napisał:

    >Aha, to jak przyjdzie to mnie policaj i spyta, komu pożyczałem samochód
    >np. 10 lat temu, to mam obowiązek sobie przypomnieć?
    Jak cię 'zapyta' to masz prawny obwiązek wskazać, a nie sobie
    przypomnieć.
    Andrzejku :-) Tak stanowi prawo i NIE ja je ustanowiłem. Po co więc to
    zbędne bicie piany ? Pisząc nawet 1000 takich zdań, pytań, listów
    niczego nie zmienisz. Nie tędy droga. Hint: zmiana ustawy.

    > ale ja wyraźnie zakazywałem innym domownikom korzystać z mojego samochodu.
    Jeśli udowodnisz, ze nie mogłeś temu zapobiec i dochowałeś właściwej
    staranności to nic ci nie zrobią.

    >I co mi zrobisz? ;-P
    Ja ? Andrzejku - nie ten adres !!

    --
    Artur Golański

  • 49. Data: 2006-05-30 17:22:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > Jak cię 'zapyta' to masz prawny obwiązek wskazać, a nie sobie
    > przypomnieć.

    Ale żeby odpowiadać za niewskazanie musi być możliwość przypisania winy
    - jak przy każdym wykroczeniu, nie wystarcza samo niewskazanie.

    KG

  • 50. Data: 2006-05-30 17:45:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >Ale żeby odpowiadać za niewskazanie musi być możliwość przypisania winy
    Uściślij co masz na mysli "niewskazanie" kogo/czego ?

    --
    Artur Golański