  • 1. Data: 2003-02-02 16:33:46
    Temat: używanie fałszywego tytułu
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Witam
    Czy używanie fałszywego (tzn. nie posiadanego tytułu naukowego) to
    przestępstwo?

    Sytuacja:
    Osoba posiadająca uznaniowo tytuł adiunkta I-go stopnia ma prowadzić rodzaj
    warsztatów otwartych. W informatorach i na plakatach anonsujących imprezę
    występuje ona jako profesor!
    Uczestnictwo jest płatne (czynne - więcej, bierne - mniej). Oficjalnymi
    organizatorami są organy państwowe (placówka dydaktyczna i ministerialny
    organ ds. edukacji).
    Czy nie jest to oszustwo? Przecież soba, która płaci za udział w
    warsztatach - płaci za zajęcia z profesorem a nie z adiunktem.
    I co z samym przypisywaniem sobie nienależnego tytułu.
    Organizatorzy znają faktyczny status naukowy tej osoby.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-02-02 16:59:41
    Temat: Re: używanie fałszywego tytułu
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b1jh9e$mnh$1@news.tpi.pl>, JarekT wrote:
> [...]
    > warsztatów otwartych. W informatorach i na plakatach anonsujących imprezę

    Może być zatrudniona na stanowisku profesorskim.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-02-02 17:26:44
    Od: "Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał...
    > Może być zatrudniona na stanowisku profesorskim.

    Ale wtedy powinna w zasadzie poslugiwac sie tytulem "profesor Szkoly Wyzszej
    Czegos Tam".

    Kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 4. Data: 2003-02-02 19:07:12
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Może być zatrudniona na stanowisku profesorskim.
    Wiem, ale tak nie jest.
    Zresztą podanie w folderze informacyjnym tytułu prof. przed nazwiskiem
    sugeruje osobę _posiadającą_ tytuł profesorski a nie zatrudnioną na takim
    stanowisku.
    Dla mnie to ewidentne oszustwo. Szukam jedynie wykładni prawnej.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2003-02-02 22:25:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "JarekT" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanowisku.
    > Dla mnie to ewidentne oszustwo. Szukam jedynie wykładni prawnej.

    Oczywiście, że oszustwo. Jest to wprowadzenie w błąd w celu uzyskania
    korzyści majątkowych. Chyba należałoby złożyć doniesienie o przestępstwie...

    BaLab

  • 6. Data: 2003-02-03 10:08:03
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Oczywiście, że oszustwo. Jest to wprowadzenie w błąd w celu uzyskania
    > korzyści majątkowych. Chyba należałoby złożyć doniesienie o
    przestępstwie...

    Czy art. 286 §1 KK jest tu odpowiedni?

    Jarek

  • 7. Data: 2003-02-05 22:14:35
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > Może być zatrudniona na stanowisku profesorskim.
    Z opisu wynika, że jest zatrudniona na stanowisku adiunkta.
    Tytuły naukowe, to jedynie magister, doktor, doktor hab. i profesor (zwany
    zwyczajnym).
    Natomiast adiunkt, wykładowca, docent i również profesor (zwany
    uczelnianym), to stanowiska.

    Oczywiście jeśli ktoś jest profesorem szkoły takiej a takiej, a jest
    doktorem hab. to nic się nie dzieje. Trzeba by pooskarżać większość doktorów
    hab. Ale jeśli jakiś magister albo doktor na stanowisku adiunkta, a nie
    profesora używa tego tytułu, to już co innego.

    Marta

  • 8. Data: 2003-02-06 00:35:33
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b1s2cj$d9b$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
    > zwyczajnym).
    > Natomiast adiunkt, wykładowca, docent i również profesor (zwany

    Masz racje. Jak adiunkt to faktycznie nie profesor (my nazywalismy
    podwórkowy :)

    > Oczywiście jeśli ktoś jest profesorem szkoły takiej a takiej, a jest
    > doktorem hab. to nic się nie dzieje. Trzeba by pooskarżać większość doktorów

    Dlaczego? Jesli maja tylko dr.hab i sa tylko adiunktami to uzywaja
    bezprawnie.

    > hab. Ale jeśli jakiś magister albo doktor na stanowisku adiunkta, a nie
    > profesora używa tego tytułu, to już co innego.

    A tu juz tak na 100% nie jestem pewien, tj. czy nie mozna zajmowac
    stanowiska profesorskiego majac jedynie dr. To w Polsce, bo ze za granica
    to nie mam watpliwosci ze mozna tym bardziej że hab nie ma uniwersalnego
    zasięgu.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-02-06 19:13:53
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > to nie mam watpliwosci ze mozna tym bardziej że hab nie ma uniwersalnego

    IMHO zatrudnienie na stanowisku profesora a posiadanie tytułu profesora to
    jednak diametralna różnica.
    Profesor _zatrudniony_ jest nikim po wyjściu za bramę uczelni, która go na
    tym stanowisku zatrudnia.
    Profesor tytularny jest nim zawsze (przynajmniej w kraju, który mu ten tytuł
    przyznał i w tych, które ten tytuł uznały).

    Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
    Używanie tytułu profesora (którego się nie ma w żadnym z wymienionych wyżej
    znaczeń) w tej sytuacji jest dla mnie oszustwem. Szukam odpowiedniej
    wykładni prawnej.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2003-02-07 00:29:32
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b1uc5v$oi8$1@atlantis.news.tpi.pl>, JarekT wrote:

    > IMHO zatrudnienie na stanowisku profesora a posiadanie tytułu profesora to
    > jednak diametralna różnica.

    My (tzn moja przedmówczyni i ja :) to doskonale rozumiemy. Poprostu
    dyskusja troche zeszła z tematu.

    > Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
    > Używanie tytułu profesora (którego się nie ma w żadnym z wymienionych wyżej
    > znaczeń) w tej sytuacji jest dla mnie oszustwem. Szukam odpowiedniej
    > wykładni prawnej.

    Czytałem wcześniej i nadal pamiętam :) i zgadzam się że o ile facet jest
    tylko adjunktem to masz racje. Jeśli zaś (hipotetycznie) profesorem
    podwórkowym, to mimo że przyjęta forma używania tego tytułu powinna
    wyglądać dr hab. Alojzy Kalosz prof nadzw. Uniwesytetu XYZ, to MZ nie
    popełnił wtedy oszustwa. I w związku z tym może dobrze by było, abyś
    sprawdził zanim złożysz doniesienie o przestępstwie, czy delikwent nie
    dostał mianowania (zawodowego) w międzyczasie.

    Zresztą, po cholere szukasz paragrafu? Nie musisz dokonywać kwalifikacji
    prawnej. Nie masz takiego obowiązku. Idziesz na policję i zgłaszasz
    przestępstwo. Jeśli je popełniono to policja/prokuratura znajdzie już
    odpowiedni paragraf.

    --
    Marcin