  • 1. Data: 2003-02-02 14:37:57
    Temat: Doktoranci ktoż to taki?
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Szanowni grupowicze, jeżeli temat zaistniał wcześniej to przepraszam Państwo
    już to wiedzą więc na pewno ktoś mi to powie ale jeżeli nie to ja go
    zaczynam.

    Sprawa następującego typu, chciałbym dowiedzieć się jaki status prawny mają
    doktoranci w Polsce, jakim obowiązką podlegają finansowym wobec Urzędu
    Skarbowego i Zus oraz innych instytucji?

    Charakterystyka doktoranta to człowiek po 26 roku życia bez stosunku pracy,
    bez ZUS tylko zdrowotny, na stypendium.

    Tyle wiem, ale co to normuje jakie przepisy gdzie tego szukać, będę
    wdzięczny, za wszelką pomoc.
    Wszystkim życzliwym z góry serdecznie dziękuję

    Nest_m

  • 2. Data: 2003-02-03 00:01:25
    Temat: Re: Doktoranci ktoż to taki?
    Od: "gotta" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Nest_m" <n...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wdzięczny, za wszelką pomoc.
    > Wszystkim życzliwym z góry serdecznie dziękuję

    A co z zaocznymi doktorantami?

    Gotta

  • 3. Data: 2003-02-03 20:06:13
    Od: "experimental" <e...@o...pl>

    > mają

    > pracy,

    Gdzie szukac informacji to nie wiem, ale z tego co mi wiadomo (osobiscie) to
    stypedium nie jest opodatkowane i nie jest wliczane jako twoj dochod, wiec
    Skarbowy Cie nie interesuje z tego tytulu. A tak w ogole to bedac
    doktorantem ani nie jestes studentem ani pracownikiem (no chyba, ze Cie
    zatrudnia jako asystenta to i wtedy masz wiecej czasu na zrobienie doktoratu
    i masz umowe o prace-czyli ZUS itp. wchodzi w rachube). A jako doktorant
    stosunku do pracy, ze sie tak wyraze, nie masz zadnego. Wyzsze wyksztalcenie
    i "kolejne" daja Ci tylko jakies lata jesli chodzi o staz pracy (ale
    dokladnie nie pamietam ile).
    A jesli chcesz miec jakies ubezpieczenie (chocby od nieszczesl. wypadkow) to
    sam musisz sie ubezpieczyc.
    To usytuowanie, a raczej jego brak, dotoranta pod wzgledem jego stosunku do
    pracy to jakas paranoja w Polsce. Nie wiem jak jest w innych krajach...

    Mariusz

  • 4. Data: 2003-02-04 14:19:33
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    wiec
    > Skarbowy Cie nie interesuje z tego tytulu. A tak w ogole to bedac

    co do tego momentu to nie zgadzam się u Nas w kraju jest inaczej na dzień
    dzisiejszy wszedł w życie przepis gdzie ludzie nie będący pracownikami danej
    Uczelni jeżdżący na wyjazdy służbowe czyli pobierający delegację będą
    zobowiązani do odprowadzenia podatku z tytułu wyjazdu służbowego konkretnie
    tej kwoty na delegacji, co Wy na to szanowni?

    Pozdrawiam

    Nest_m