  • 1. Data: 2003-02-02 18:25:45
    Temat: Kilka pytan z roznych galezi :)
    Od: s...@i...net.pl (Maja)

    Witam!
    Przygotowuje sie wlasnie do egzaminu z prawa i w tym celu rozwiazuje
    kilkaset pytan testowych. Niestety do kilku z nich nie udalo mi sie znalezc
    odpowiedzi... Licze na pomoc jakichs przyjaznych dusz :) Bede wdzieczna za
    jakiekolwiek wskazowki! (to test wielokrotnego wyboru, wiec jedna odpowiedz
    nie wyklucza drugiej)

    1. Sankcja niewaznosci obejmuje uniewaznienie:
    b) dzialan pozostajacych poza sfera kompetencji danego podmiotu
    c) skutkow prawnych wadliwej czynnosci prawnej
    d) czynnosci niezgodnych z prawem a pozbawionych innych sankcji
    Odp: C na pewno, B chyba rowniez... ale czy D?

    2. Ograniczone prawo rzeczowe moze zostac ustanowione:
    a) poprzez czynnosci prawne osob pelnoletnich
    b) poprzez ustawodawce
    c) poprzez czynnosc jednostronna

    3. Organ drugiej instancji uprawniony jest jedynie do uchylenia
    zaskarzonego orzeczenia i przekazania sprawy organowi pierwszej instancji
    do ponownego rozpatrzenia. Czy jest to rozwiazanie charakterystyczne dla
    rewizji? Znajomi stawiaja na kasacje, ale mi to do jej definicji troche nie
    pasuje...

    4. Umowe o prace na czas nieokreslony mozna zawrzec z tym samym
    pracownikiem: a) 2 razy, b) 3 razy, c) 1 raz?

    5. Uzytkowanie wieczyste to:
    a) ograniczone prawo rzeczowe
    b) dzierzawa
    c) umowa zawarta pomiedzy gmina a osoba prawna
    Odp: Jak na moj gust to zadne z powyzszych, ale wole sie upewnic ;)

    Pozdrawiam serdecznie i mam cicha nadzieje, na jakiej porady od specow :)
    --
    "I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work." -
    Thomas Alva Edison (1847-1931)