    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: używanie fałszywego tytułu
    Date: Thu, 6 Feb 2003 08:35:33 +0800

    In article <b1s2cj$d9b$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > Z opisu wynika, że jest zatrudniona na stanowisku adiunkta.
    > Tytuły naukowe, to jedynie magister, doktor, doktor hab. i profesor (zwany
    > zwyczajnym).
    > Natomiast adiunkt, wykładowca, docent i również profesor (zwany
    > uczelnianym), to stanowiska.

    Masz racje. Jak adiunkt to faktycznie nie profesor (my nazywalismy
    podwórkowy :)

    > Oczywiście jeśli ktoś jest profesorem szkoły takiej a takiej, a jest
    > doktorem hab. to nic się nie dzieje. Trzeba by pooskarżać większość doktorów

    Dlaczego? Jesli maja tylko dr.hab i sa tylko adiunktami to uzywaja
    bezprawnie.

    > hab. Ale jeśli jakiś magister albo doktor na stanowisku adiunkta, a nie
    > profesora używa tego tytułu, to już co innego.

    A tu juz tak na 100% nie jestem pewien, tj. czy nie mozna zajmowac
    stanowiska profesorskiego majac jedynie dr. To w Polsce, bo ze za granica
    to nie mam watpliwosci ze mozna tym bardziej że hab nie ma uniwersalnego
    zasięgu.

    --
    Marcin