    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: używanie fałszywego tytułu
    Date: Fri, 7 Feb 2003 08:29:32 +0800

    In article <b1uc5v$oi8$1@atlantis.news.tpi.pl>, JarekT wrote:

    > IMHO zatrudnienie na stanowisku profesora a posiadanie tytułu profesora to
    > jednak diametralna różnica.

    My (tzn moja przedmówczyni i ja :) to doskonale rozumiemy. Poprostu
    dyskusja troche zeszła z tematu.

    > Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
    > Używanie tytułu profesora (którego się nie ma w żadnym z wymienionych wyżej
    > znaczeń) w tej sytuacji jest dla mnie oszustwem. Szukam odpowiedniej
    > wykładni prawnej.

    Czytałem wcześniej i nadal pamiętam :) i zgadzam się że o ile facet jest
    tylko adjunktem to masz racje. Jeśli zaś (hipotetycznie) profesorem
    podwórkowym, to mimo że przyjęta forma używania tego tytułu powinna
    wyglądać dr hab. Alojzy Kalosz prof nadzw. Uniwesytetu XYZ, to MZ nie
    popełnił wtedy oszustwa. I w związku z tym może dobrze by było, abyś
    sprawdził zanim złożysz doniesienie o przestępstwie, czy delikwent nie
    dostał mianowania (zawodowego) w międzyczasie.

    Zresztą, po cholere szukasz paragrafu? Nie musisz dokonywać kwalifikacji
    prawnej. Nie masz takiego obowiązku. Idziesz na policję i zgłaszasz
    przestępstwo. Jeśli je popełniono to policja/prokuratura znajdzie już
    odpowiedni paragraf.

    --
    Marcin