  • 1. Data: 2009-07-01 07:28:24
    Temat: umowa przedwstępna zakupu lokalu - cywilna czy akt notarialny ?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Czy sugerowalibyście zawarciwe umowy przedwstępnej zakupu lokalu, który się
    dopiero zbuduje (jest już dół :p ) w postaci aktu notarialnego? Jakie są
    tego konsekwencje (pozytywne/negatywne (prócz opłaty) dla mnie? Zakup będzie
    kredytowany z wkładem własnym.

    (Czy podczas podpisania umowy ostatecznej po odbiorze czekają mnie jescze
    raz opłaty notarialne?)

    bardzo wdzięczna będę za weszelkie wskazówki

  • 2. Data: 2009-07-01 07:53:33
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "yapann" <> napisał w wiadomości news:.pl...
> [...]
    > są tego konsekwencje (pozytywne/negatywne (prócz opłaty) dla mnie? Zakup

    na minus: opłaty
    na (duży) plus: dużo łatwiej wyegzekwować realizację umowy

    > (Czy podczas podpisania umowy ostatecznej po odbiorze czekają mnie jescze
    > raz opłaty notarialne?)
    tak

    Ogólnie: zależy z kim ta umowa: deweloper czy spółdzielnia?
    Jeżeli deweloper to czy ma rachunek powierniczy w banku po wpłat
    itd. itp.

    PS: ja osobiście mino kosztów podpisał bym notarialnie :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2009-07-01 08:16:10
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    yapann wyskrobał(a):
> [...]
    > jescze raz opłaty notarialne?)
    >

    > bardzo wdzięczna będę za weszelkie wskazówki

    Akt notarialny. Łatwiej się dochodzi swoich praw w przypadku, gdy deweloper
    dojdzie do wniosku, że jednak nie sprzeda Ci tego mieszkania (jak się już
    ono wybuduje).

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-07-01 14:22:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yapann wrote:
> [...]
    > jescze raz opłaty notarialne?)
    >

    > bardzo wdzięczna będę za weszelkie wskazówki

    tylko notarialna.
    juz sie tylu przejechało, ze innej ci nie radzę.

  • 5. Data: 2009-07-01 18:50:57
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > tylko notarialna.
    > juz sie tylu przejechało, ze innej ci nie radzę.

    Jak masz umowę przedwstępną to możesz spokojnie iść do sądu o zawarcie umowy
    przenoszącej własność czyli finalnej, na podstawie zwykłej umowy nic Ci z
    tego raczej nie wyjdzie. poza tym umowa przenosząca własność nieruchomości
    musi być notarialna to umowa przewstępna też taka powinna być. Ale jak
    działają deweloperzy każdy wie. Chociaż teraz w dobie kryzysu gdzie każde
    sprzedane mieszkanie to wielki sukces.

  • 6. Data: 2009-07-01 19:20:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LA wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Jak masz umowe przedwstepn? to mo?esz spokojnie i?ae do s?du o zawarcie umowy
    > przenosz?cej w?asno?ae czyli finalnej,

    w przypadku nieruchomosci jesli umowa przedwstepna ma forme notarialna

    ogolnie. jesli umowa przedwstepna ma taka samą formą jaka wymagana jest
    dla umowy koncowej.

    na podstawie zwyk?ej umowy nic Ci z
    > tego raczej nie wyjdzie.

    zgadza sie.
    w kazdej chwili kazda ze stron moze sie rozmyslec i powiedziec mam cie w
    d..., płacę zapisaną w umowie karę za niewywiązanie się, ale umowy
    właściwej nie zawrę.

    poza tym umowa przenosz?ca w?asno?ae nieruchomo?ci
    > musi byae notarialna to umowa przewstepna te? taka powinna byae.

    powinna bo daje większe prawa, ale prawo takowej nie wymaga ani nie wymusza.

    Ale jak
    > dzia?aj? deweloperzy ka?dy wie. Chocia? teraz w dobie kryzysu gdzie ka?de
    > sprzedane mieszkanie to wielki sukces.

    No, tylko jak sie zrobi nagly bum na mieszkania, to moze sie okazac, ze
    developerom bardzie opłca sie zerwac istniejace umowy i sprzedac
    mieszkania jeszcze raz.

  • 7. Data: 2009-07-01 19:21:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > No, tylko jak sie zrobi nagly bum na mieszkania, to moze sie okazac, ze
    > developerom bardzie opłca sie zerwac istniejace umowy i sprzedac
    > mieszkania jeszcze raz.

    A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-07-01 19:25:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?

    kazdy kij ma dwa konce.

  • 9. Data: 2009-07-01 19:29:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > kazdy kij ma dwa konce.

    A proca? ;)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-07-01 20:15:25
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > A jak się nie zrobi bum na mieszkania i trzeba będzie je jednak kupić?
    wtedy masz gluta bo na rynku może być ładniejsze/tańsze
    ale ostatecznie się zostanie z podjętym wyborem, który się niejako
    zaakceptowało
    więc nie argument

    gorzej, jak probem z kredytem - bo tu jest płatność 90% przy odbiorze, a
    podobno banki potrafią po roku przeliczyć kredyt na nowo (?) - szczególnie
    względem nowej wartości mieszkania... tak słyszałam, ale nie wiem na czym
    polega rzecz

    Rozumiem, że od umowy notarialnej można odstąpić za porozumieniem?

    Ach, no i co oznacza umowa przedwstępna notarialna zawierająca wniosek o
    wpis do KW? (i czy są jakieś inne opcje i dodatki - ?)